Auteur Topic: eten uitspugen  (gelezen 2049 keer)

daniel

• Gast
eten uitspugen
« Gepost op: februari 23, 2008, 18:17:40 pm »
mijn valk zit sinds ongeveer 2 maanden lange tijd met zijn snavel op zijn zitstokken te tikken tot dat hij eten weer uitkotst, vervolgens eet hij dit dan weer op. Is dit normaal gedrag?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: eten uitspugen
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2008, 20:44:05 pm »
het kan een vorm zijn van eten opgeven door onderdanigheid of liefde tov een partner of jou..
het kan ook zijn dat er iets niet goed zit in zijn/krop dat hierdoor de vertering niet goed gaat en hij/zij er moeite mee heeft!

dus is hij/zij alleen? is het gedrag dan tegen jou? gebeurd dit meerdere malen op 1 dag?
zit hij/zij nog goed in de veren? hoe eet hij/zij verder?

ik hoop dat je wat meer informatie kan geven, zodat we je misschien meer kunnen helpen..

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2008, 21:05:23 pm »
Ruikt het zuur?

daniel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 25, 2008, 10:56:16 am »
Hij zit dan een paar minuten in zijn kooi met zijn kop op het zitstokje te tikken, en heb een paar keer gezien dat er uitgespuugd eten op het stokje ligt, dit eet hij dan zelf weer op. Hij krijgt de laatste tijd wel wat minder aandacht als vroeger. Kan het een vorm van aandacht trekkerij zijn? herinner me trouwens net dat hij nu geen grit in zijn kooi heeft, misschien dat het dat is. Dalijk maar ff gaan halen dan...

daniel

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2008, 11:26:23 am »
Ik heb het niet geroken, hij eet het meteen weer op. Heb trouwens niet zo vaak gezien dat er uitgespuugd eten ligt, Ik zie hem wel vaak hele tijden met zijn snavel tikken

daniel

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 29, 2008, 10:06:31 am »
Heb hem grit gekocht een paar dagen geleden. Daar lag het niet aan. Hij ramt nog steeds met zijn kop op de zitstokken...
Iemand een idee? Is dit schadelijk?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: februari 29, 2008, 13:09:16 pm »
misschien is het een aangeleerde tik,
dat voer op geven is op de duur denk ik wel schadelijk als hij dit zo elke dag doet.

maar goed..

doet hij dit wanneer jij kijkt?
of stopt hij als je kijkt?
of stopt hij als je niet kijkt?
of geen van allemaal?

is hij alleen?
hoe eet hij?
hoe ziet hij er verder uit, conditie gewijs?

dat had ik vorige keer ook gevraagd, maar toen had je geen reactie gegeven ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 29, 2008, 14:00:16 pm »
ik zou allereerst een contact opnemen met een VA, die zullen je meer kunnen vertellen  ;)

Rianne83

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 01, 2008, 12:51:53 pm »
Als hij alleen zit, kan dit broeds gedrag zijn, hoewel het voor valkparkieten niet gebruikelijk is om voer voor elkaar op te geven.
Misschien is er een medische reden, zoals kropverzuring. Daarom is het belangrijk te weten of het opgegeven voer zuur ruikt of niet.