Auteur Topic: tam maken met tuigje?  (gelezen 1250 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
tam maken met tuigje?
« Gepost op: februari 23, 2008, 19:12:48 pm »
hallo,
ik vroeg mij af of hier iemand is die ervaring heeft met het tam maken van een vogel dmv. een tuigje.
ik wil Druif nu nog niet wieken, en dus wil ik het proberen met een tuigje.
ze heeft hem net +- 10 minuten om gehad, en toen ik hem af had gedaan bleef ze even verbaast los op mijn hand zitten alsof ze het maar vreemd vond dat die 5 vingers om haar heen geen pijn deden :)

indruk heeft het wel gemaakt, want ze zit nu lekker te suffen.

ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

cosch

• Gast
Re: tam maken met tuigje?
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2008, 19:28:16 pm »
Ik zou het gewoon proberen. Uitdaging!  :)

Ben benieuwd naar je ervaringen!

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2008, 19:51:05 pm »
ik niet,
maar ik vind ondertussen dat wieken niet echt nodig is om een gaai tam te krijgen
zelfs zonder tuigje, maar het is wel makkelijker gewiekt, meer controle.
het tuigje gaat dat vervangen veronderstel ik.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2008, 20:39:37 pm »
ze zitten hier met z'n 3en in 1 kooi, zodra de 4e er is gaat het 2 om 2, maar omdat ik ook werk gaat het niet zo makkelijk om bijvoorbeeld hele avonden met een hand in de kooi te zitten enzo, vandaar dat ik het een tijdje heb aan gekeken, en heb gekozen om het zo te proberen ;)

Princes of Wales parkieten zijn ook echt zeer makkelijke vogels is mijn ervaring nu, dat ik mij verbaas dat er maar zo weinig zijn, want ik vind het echt heerlijke "dingetjes :thumsup:"
toen ik de tuig af had gedaan zat ze ook enkele minuten naar mijn hand te staren van.... wanneer komt de pijn? shootme
maar die kwam niet hihi :P
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2008, 20:45:32 pm door Speggel »

timo

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2008, 16:04:42 pm »
ik persoonlijk ben niet kapot van tijgjes

als de vogel van iets afspring kan hij behoorlijk verstrikt raken in zo'n ding.

de beste en veiligste metoden is nog altijd wieken,

wieken is niet echt bedoeld voor het tam krijgen,maar uit veiligheids overwegingen thuis zijn te veel gevaren voor een papegaai,deuren die openstaan /ramen die open staan, als je aan het koken bent kan de vogel je opeens op het vuur komen,
als je de deur uitgaat bv naar boven en je trekt de deur dicht,kan je vogel er tussen komen, noem maar op,

de papegaai is het mooist als hij kan vliegen,maar daar zijn onze huizen te klein voor.

dus kies je voor wieken,

voordelen van wieken zijn,je papegaai kan overal mee naar toe,op visite,als je met de hand gaat wandelen gaat de gaai ook mee,bootschappen doen,op vakantie noem maar op,

thuis kan je van geschikte bomen een speelboom maken,en je gaai voelt zich top.

doordat een gaai gewiekt is kan hij niet hoger als jou komen,waardoor hij ook niet kan over heersen,hij kan dan lekker uit de kooi,voordeel geen schreewers geen plukkers enz