Auteur Topic: Kievit in prikkeldraad ....  (gelezen 2277 keer)

CT

• Gast
Kievit in prikkeldraad ....
« Gepost op: februari 24, 2008, 19:49:21 pm »
Vanavond fiets ik zoals gewoonlijk door de velden naar de weide om mijn paarden eten te gaan geven, plots zie ik een vogel in de afspanning van een weide hangen, ik stop en wandel in snelpas tot aan het diertje, had zichzelf vastgeprikt op de bovenste prikkeldraad.
Heel voorzichtig heb ik hem/haar dan maar proberen los te maken, m'n trui uitgetrokken vogel ingewikkeld en in de fietstas gelegd, vlug de paarden gaan eten geven en verzorgen en dan maar gauw naar huis gefietst. Natuurcentrum opgebeld en die hebben nu contact met me genomen dat de Kievit binnen het uur wordt opgehaald. Ik hoop ten zeerste dat het beestje het haalt, hij/zij is er erg aan toe, en ik vrees een beetje dat de vleugel het niet halen gaat.
duimen maar zou ik zeggen.

De kievit ligt nu onder de lamp, is wel rustig maar alert.

De meneer van het opvangcentrum Gent, vertelde me dat er alleen vandaag al een paar binnengebracht waren met schotwonden, en dat er eentje zelfs heel erg aan toe was  :angry: . Het zijn beschermde vogels, wie o wie doet dit nu.

zo ziet er een gezonde Kievit uit

en zo is dat dutske die ik uit de prikkeldraad heb gehaald.

hoop maar dat alles goed komt
Dinnie

TWEETY

• Gast
Re: Kievit in prikkeldraad ....
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2008, 19:53:11 pm »
ocharme dat beestje dinneke  :cry:
ik hoop dat hij te redden is ,
hou je ons op de hoogte ?

CT

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2008, 19:55:53 pm »
Doe ik zeker hoor Sanneke, en wees maar zeker dat ik dit ook bij hen ga opvolgen, indien....... misschien........wie weet........... tamme Kievit........... maar is wel een beschermde vogelsoort, maar daar heb ik zekers en wel een mooie voliere voor over zenne voor da dutske. Wie weet he............. maar denk niet dat dit mogen zal............

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2008, 19:58:21 pm »
och och arme kiviet.. wat goed dat je hem gered hebt! :-*
wie doet nu zoiets :cry:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: februari 24, 2008, 20:26:41 pm »
hopen dat het goed afloopt ,alvast een dikke pluim voor dinnie met haar grote dierenhart  :thumsup: :-*

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #5 Gepost op: februari 24, 2008, 20:30:40 pm »
tof dat hem hem verzorgd
ik duim mee dat het goed gaat
 :-*

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #6 Gepost op: februari 24, 2008, 20:45:11 pm »
ik ga duimen dat hij het red

CT

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 24, 2008, 21:27:02 pm »
Kievit is hier nog steeds, nog niemand gehoord van het opvangcentrum. Heeft zich ondertussen wel al verlegd, en zelfs eventjes recht gestaan voor een poepje  :) .
Ik heb Kievit nu maar in de savic bench gezet want je weet maar nooit dat hij erop uit wil trekken, en nu kan Kievit toch zich niet extra bezeren en zit nog fijn onder de keukenspot (lekker warm) en afgeschermd met handdoek.

ga voor de zekerheid surfen wat die kerels eten, denk van alles en nog wat ??????

Dinnie

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2008, 21:35:12 pm »
De vogel leeft van wormen, insecten en slakken

CT

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2008, 21:42:45 pm »
De vogel leeft van wormen, insecten en slakken

idd ook juist gevonden en zelfs een kleine hoeveelheid zaden, dus dat zit al snor voor deze avond, zaadjes in alle geuren, kleuren hier ............

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2008, 21:46:05 pm »
ik zoek effe met je mee..
denk maar wat luidop hoor

nog iets dat intressant kan zijn voor de vogel te helpen?
heb je een IR lamp (infrarood) soms? voor de warmte.
warmte, eten en drinken en veel rust helpt hem er wal bovenop

is de wonde te verzorgen? reinigen?

CT

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 24, 2008, 21:49:53 pm »
nee, heb geen infraroodlamp (stom weet het moet ik me eens dringend aanschaffen)
De wond is door mezelf helemaal niet te verzorgen en vind dit heel spijtig, het is ook zo'n teer vogeltje zeg.
hij is volledig afgeschermd en de warmte van de spot is enkel op z'n kooi gericht. drinken, en zaadjes staan erbij .

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #12 Gepost op: februari 24, 2008, 21:57:06 pm »
ik vind het rot dat het opvangcentrum nog niet reageerd heeft
zij hebben de middelen hiervoor, morgen zelf brengen?
water is het belangrijkse en zo min mogelijk stress
ik weet niet of hij zal/zou willen eten hoor

de wonde is het eenvoudigste met water te besproeien dat het eraf loopt, (plantenspuit)
opdeppen met doeken/handoek,

roest van zo een schrikdraad is dodelijk, als er dan nog "haar" opzat van een koebeest of zo,
is een infectie zo gebeurt en haalt hij de morgen niet of amper.
op de foto lijkt me de wonde vrij proper

cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 24, 2008, 22:19:52 pm »
Wat geod dat je em probeert te redden!  :-*

CT

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 24, 2008, 22:52:10 pm »
Heb het opvangcentrum nogmaals gebeld, waren ook al verbaasd dat er niemand iets van zich liet horen  ???
Ze komen hem morgenavond ophalen  :CENS hopelijk haalt hij de nacht en morgen. Kievit (is volgens mij een man, grote kuif) zit nu in het donker, dit op aanraden van het centrum, water bij hem zodat hij drinken kan en ook de zaadjes, hij zou op zoek gaan naar eten en drinken in het donker is mij gezegd.
Op zoek is hij al gegaan, zelfs op ontsnappingsverkenning........ domme kiek .......
Zou de wonde wel graag schoonmaken maar ik ben toch beetje bang om hem verder te kwetsen, Hij bloed niet en de stress wil ik hem nu ook besparen; de prikkeldraad was gelukkig niet roestig en er hebben geen dieren op die weide gelopen, is een stukje weide dat gebruikt wordt om aardappelen, en groenten te kweken. Op de foto's vind ik wel dat hij helder uit de oogjes kijkt en wel ik blijf hopen op een goede afloop van Kievit.

Ik heb ook gevraagd om volledig van zijn toestand dan op de hoogte te blijven en indien hij niet meer naar de vrije natuur kan zal hij daar blijven, met bezoekrecht van me  ;) .

Leon, bedankt om mee te zoeken he.
groetjes en morgenvroeg voor het werk plaats ik nog eventjes een update bericht met .............; of hij de nacht heeft gehaald.

Dinnie