Auteur Topic: Op zoek naar een nieuw familielid - gevonden!  (gelezen 5062 keer)

Aniki

• Gast
Op zoek naar een nieuw familielid - gevonden!
« Gepost op: februari 27, 2008, 21:14:54 pm »
beste mensen,

op oudjaarsnacht overleed onze lieve Pik.
we beseffen ons dat parkieten ons niet overleven (hoewel 14 best oud was), en beseffen ook dat we de levendigheid van een vogeltje missen.

we hebben besloten daarom een nieuwe vogel aan te schaffen. zijn onderkomen is nu zo goed als af en natuurlijk hebben we ook al wat op internet gezocht, maar het valt nog niet mee.

er zijn veel mensen die op hobbybasis met veel liefde parkietjes kweken, maar ik kan heel weinig vinden van die kwekers (hier op het forum actief wellicht?) in de omgeving waar wij wonen, namelijk: Leiden.

Dus hier ons verzoek:

we zijn op zoek naar een een kweker, het liefst een hobbykweker, die grasparkieten kweekt en waarbij we eens langs kunnen komen om een nest te zien en op die manier een vogel uit te zoeken. het zou fijn zijn als de vogel al wat zou wennen aan menselijk contact, maar met een goede opvoeding zal de parkiet ook goed tam moeten kunnen worden.

het belangijkste voor ons is dat de vogels met veel liefde worden grootgebracht en dat we de vogel vanaf 0 kunnen volgen.

wie kan ons helpen?  ???

bedankt  :thumsup:
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2008, 20:36:04 pm door Aniki »

Jeffrey

• Gast
Re: Op zoek naar een nieuw familielid
« Reactie #1 Gepost op: februari 28, 2008, 00:22:54 am »
heel veel succes met jullie zoektocht :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2008, 06:28:46 am »
sorry ik kan je niet echt helpen

toch veel succes gewenst met je zoektocht
 :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2008, 08:20:24 am »
ik kan helaas ook niet meer doen dan jullie succes wensen.
ik zou niet weten waar je een hobbykweker vinden kunt...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: februari 28, 2008, 10:05:29 am »
Hoi! Moet het dan persé weer een grasparkietje worden? Vind je bijvoorbeeld pyrrhura's ook niet vreslijk leuk? Dat is natuurlijk ook een parkietensoort, maar anders dan grasparkietjes.
Kijk maar eens hoe leuk mijn Koosje is.. https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=28553.0

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #5 Gepost op: februari 28, 2008, 10:51:29 am »
In de gemeente gids staat meestal wel het adres van een vogelvereniging.
Als je daar dan contact opneem kunnen ze je best wel vertellen wie er parkieten kweekt in Leiden.

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #6 Gepost op: februari 28, 2008, 12:18:41 pm »
Kijk maar eens hoe leuk mijn Koosje is..

Of Quiney!https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=28579.0
en de andere kleintjes!

Deze worden erg tam en kunnen zelfs praten! kijk maar naar koosje :hart:

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #7 Gepost op: februari 28, 2008, 12:19:52 pm »
Hoi! Moet het dan persé weer een grasparkietje worden? Vind je bijvoorbeeld pyrrhura's ook niet vreslijk leuk? Dat is natuurlijk ook een parkietensoort, maar anders dan grasparkietjes.
Kijk maar eens hoe leuk mijn Koosje is.. https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=28553.0

Aniki

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 28, 2008, 12:50:22 pm »
bedankt voor alle reacties!

We gaan toch voor een grasparkiet.
we zijn allebei erg bekend met deze soort en vinden ze allebei gewoon geweldige vogeltjes. het formaat, het gezellige brabbelen en intelligentie maakt ze voor ons op dit moment ideaal.

en ook op marktplaats worden veel vogels aangeboden, maar daar heb ik soms sterke twijfels bij. als ik zie met hoeveel liefde en kennis op verschillende fora gepraat wordt over iemands parkieten en het kweken ermee, dan zou ik graag bij zo iemand een parkiet aanschaffen. het is allemaal wat minder anoniem.

we zijn op verschillende vogelbeurzen in de omgeving geweest, maar dat was toen de kooi nog niet af was en dan zie je vogels die al zijn uitgevlogen. we zouden graag het hele proces van begin tot uitvliegen willen 'meemaken'.

Aniki

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 28, 2008, 13:11:21 pm »
hoeveel lawaai maken die pyrrhura's?

jet

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 28, 2008, 16:19:59 pm »
haha gaat er toch iemand om nu :P

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: februari 28, 2008, 16:24:52 pm »
Haha. Het maakt echt n iet uit of je bekend bent met een grasparkiet. Ik persoonlijk vind pyrrhuraatjes véél leuker.
Heel af en toe schreeuwt Koosje wel eens, bijvoorbeeld als ik de hondenbrokken in de roestvrijstalen bakken gooi (dat klettert lekker). Het is altijd meteen weer over dan. Verder zit hij ook heerlijk in zichzelf te kletsen en als ik stofzuig een soort brabbelen/zingen.. :hart:

En de kweker van deze vogels zit hier op het forum hier, dus bekend! :)

arnootje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 28, 2008, 16:34:26 pm »
hoeveel lawaai maken die pyrrhura's?

Het is gewoon zo dat de Pyrrhura's nog vrij onbekend zijn, voor het grote publiek. Ik moet zeggen dat hier het laatste jaar een beetje verandering in is gekomen. Er zijn met name nu ook verschillende winkels handelaren die ze hebben en met pap voeding groot brengen.

Quiney maakt hier eigenlijk alleen geluid als we aan het stofzuigen zijn, maar das geen herrie. En krijsen is meestal een vorm van aandacht trekken, dus daar ben je zelf debet aan als ze het gaan doen. Maar dat geldt voor elke papegaai / parkiet.

Ga anders eens naar meerdere soorten vogels kijken, bijvoorbeeld bij mensen van het forum. Ik weet zeker dat als je hier komt kijken dat je totaal verkocht bent. En dan ben je echt niet de enige.

Aniki

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 28, 2008, 17:02:53 pm »
ik heb een aantal boeken waar kooi en volierevogels in beschreven staan, maar kan niets over deze vogels vinden.

ik ben, zoals altijd, wel benieuwd. waar kan ik meer info vinden?

arnootje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 28, 2008, 17:16:10 pm »
Op internet is eigenlijk alleen kweek info te vinden. Over karakter enzo zul je niets vinden. En dan nog de ene vogel is de andere niet. Ik kan je vertellen, het zijn kleine vogels met een hele grote persoonlijkheid. En ze hebben bijna alle dingen in zich die een grote gaai ook zou doen/kunnen.

Maar kijk ook eens naar andere vogels, ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken, en de ruimte die je beschikbaar heb, en de tijd die je hem/haar kan geven.

Maar hier op het forum zijn er een aantal die Pyrrhura's hebben, ook bij jou in de buurt. En toets eens Pyrrhura in bij de zoek functie van dit forum. Dan vind je een zee van info over deze vogeltjes