Al zal het niet zo bedoeld zijn, ik voel me toch een beetje aangesproken, maar geeft niks

Of papegaaien goede huisdieren zijn? Heel moeilijk daar antwoord op te geven. In m'n hart zeg ik nee, maar weet het niet zeker

Ik heb eerder 4 jaar een grijsje gehad, helaas overleden, dat was een heel rustige vogel.
Hij speelde graag met zijn speelgoed, lekker ontspannen veren poetsen, eiste totaal geen aandacht op.
Kortom een makkelijke gaai, die naar mijn idee heel gelukkig was
En nou Boefie heeft precies dezelfde opvoeding gehad, zelfde thuissituatie kreeg dezelfde aandacht, mee naar buiten, in de douche enz.
En kijk nou wat er is gebeurd, ik kan er zelf ook geen touw aan vastknopen

Deze vogel heeft een heel ander karakter.
En ik weet het natuurlijk ook niet he, misschien is ze wel heel vroeg uit het nest gehaald, ik weet wel zeker dat ze veel te vroeg van de pap af was en te vroeg gewiekt was., dat schijnt toch bij een hoop gaaien vervelende gevolgen te kunnen hebben.
Dus of papegaaien goede huisdieren zijn is een heel moeilijke vraag, zeker in mijn geval.
Ik denk wel, je hebt veel meer kans van slagen dat je gaai gelukkig wordt met soortgenoten, een alleen gehouden papegaai is naar mijn mening niet goed en er zijn een heleboel factoren die een rol spelen