@ Cosh
Jacco heeft inderdaad zo'n punt op zijn borst. Dat kan ook zijn omdat hij voor een Timneh vrij licht is.
@ Jeffrey
Die egel is een verhaal apart. Het is een vrouwtje en heet Noppes. Ze is 5 jaar geleden bij ons gebracht door de egelopvang. In die tijd was ik vrijwilliger bij de dierenbescherming en deed ik thuisopvag voor de egelopvang waar de dierenbescherming mee samenwerkte. Ik ving dan egels voor hen op die aan moesten sterken en als ze voldoende hersteld waren werden ze uitgezet in het natuurgebied bij ons achter. Noppes was nog maar een heel klein meiske en zwaar toegetakeld door een hele grote hond, die haar als tennisbal gebruikt had. Een groot gedeelte van haar stekels waren weg en er zaten flinke wonden op haar rug en in haar nek. Nadat dit gehecht was, mocht ze bij ons herstellen. Maar dat deed ze dus slecht, haar stekels groeiden maar heel langzaam aan en er waren spieren beschadigd waardoor zij zich niet meer kan oprollen. Dat betekend dat zij zich dus ook niet kan verdedigen en in overleg met de dierenbescherming, de egelopvang en de dierenarts is besloten dat ze bij ons mocht blijven wonen. Wij hebben namelijk een hele afgesloten tuin, waar niks in of uit kan, dus ze kan het hele jaar door lekker vrij rondlopen. En tot vorig jaar had ze zo af en toe gezelschap van andere opvang egels. Ze is nu helemaal tam en houd ons gezelschap op warme zomer avonden. Omdat egels beschermd zijn en niet als huisdier gehouden mogen worden is het inderdaad heel bijzonder.