Heel erg bedankt voor je stuk info.
Zoiets had ik toen dus ook gelezen en ik begreep nog steeds niet
of hetgeen Mati vertoonde dus aan de biotine kon liggen.
Ik ga deze week nog naar de va als ik het niet vergeet

zal ik
het eens vragen. Ik heb nog zoveel te vragen dus ... kan er wel bij.
Ik heb destijds aan Flurry ook Yakult gegeven op advies van de va.
Dat help idd voor de vertering en de darmpjes.
Dit had ik over de biotine, dit potje heb ik dus ook

en is speciaal voor dieren "honden en katten"
Biotine KH
Farmaceutische vorm
Poeder.
Samenstelling
Per 100 gram 7,5 g biotine 2% (=150 mg d-biotine).
Eigenschappen
Biotine, ook wel vitamine H genoemd is een belangrijk bestanddeel van vitamine B-complex. Resorptie vindt voornamelijk plaats vanuit de dunne darm. Biotine is een belangrijk onderdeel van carboxylerende enzymen. Biotine speelt een rol in de gluconeogenese (vorming van azijnzuur en omzetting van propionzuur), in de synthese van aminozuren en in de vetzuursynthese. De behoefte aan biotine is verhoogd in stresssituaties, tijdens de groei en bij drachtige en lacterende dieren. Suppletie kan dan gewenst zijn. Tevens kan er een verhoogde behoefte ontstaan bij polyurie (ten gevolge van verhoogde renale excretie), bij orale antibiotica-toediening (t.g.v. remming van biotineproductie door de eigen microflora) en diarree (verminderde resorptie). Bij biotinedeficiëntie zien we huid- en haarafwijkingen ontstaan, zoals schilferige dermatitis, afbrekende haren, depigmentatie, droog/dof haarkleed, alopecia.
Doeldier
Hond, kat.
Indicaties
Biotinedeficiëntie.
Dosering/Toediening
Hond, kat tot 10 kg: 2 g per dier per dag, gedurende 6 - 8 weken. Hond boven 10 kg: 4 g per dier per dag, gedurende 6 - 8 weken.
Houdbaarheidstermijn
2 jaar, bij 15-25°C in de niet aangebroken verpakking. Opgelost in drinkwater: iedere 24 uur verversen.
Verpakking
Potje à 100 g.
Registratienummer/Kanalisatiestatus
REG NL 1859 VRIJ