Auteur Topic: Doodsangsten of Dikke vrienden?  (gelezen 1973 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Doodsangsten of Dikke vrienden?
« Gepost op: maart 19, 2008, 13:50:18 pm »
Hoi allemaal,
ik sta voor een vraag, en Cor kan hem niet beantwoorden ;D

als ik een nieuw plastic / acryl speeltje heb of weer wat gebouwd van hout is mevrouw er de eerste dagen als de DOOD van  bye2

nu heb ik een kokosnoot versiert en ze heeft er totaal geen angst van gehad  :o ???

is het bij jullie ook opvallend dat ze bang zijn voor het ene en totaal niet voor iets anders?
waar zou dat door komen dan?

Leon kwam in het topic over de kokosnoot met het idee dat een kokosnoot iets "natuurlijks" is..
zou kunnen natuurlijk.. wat zijn jullie ervaringen??

groetesssss bye
(ps: ondanks dat dit over mijn parkietje gaat is het een algemeen kromsnavel topic, dus laat je niet weerhouden! :) )

cosch

• Gast
Re: Doodsangsten of Dikke vrienden?
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2008, 14:18:55 pm »
Poe. Moet diep nadenken.
Afgelopen zondag kregen Coco en Gijs en Kaya nieuwe speeltjes. Kaya een hele grote houten aap en Coco en Gijs een hele bos met touw en hout en een schommel eraan. Mega speeltje (gekocht bij Pascal.  :thumsup: )

Alle drie begonnen gelijk te spelen. Dus ik was heel trots dat ze zo makkelijk geworden zijn!
Als ik er babyspeelgoed ophang is het eigenlijk ook meteen goed. Toen Gijs kwam bracht hij zo'n grote acryl met slijtstok schommle mee. Daar was Coco wel eerst een paar dagen bang voor. Maar dat vond ik niet erg want dan kon Gijs een beetje rustig wennen aan zijn nieuwe huis.

Nee ik zie geen verbanden ofzo.  :CENS

jet

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2008, 15:02:09 pm »
De mijne kijkt normaal wel ff de kat uit de boom,met de kerst kreeg hij zo een knabbelstaaf voor papagaaien, als de dood was hij ervoor als ik al met dat ding eraan kwam vloog hij alle hoeken van de kamer in.

Heb hem toen heel stiekem achter een ander speeltje in de kooi gehangen en pas na 2 maanden kwam ik een keer thuis en was het hele ding helemaal gesloopt.

Nu heb ik die slaaphut gemaakt en daar gaat ie wel weer meteen in.
Net hem ik van stukjes wilg een krans gemaakt op tafel naast zijn boom, hij kwam zelfs helpen, slopen terwijl ik juist de kralen ertussen wou hebben sloopte hij die meteen.

Ik vind wel als ik zelf iets maak en hij ziet het dat hij het dan sneller accepteerd dan dat ik met ies binnen kom zetten en het meteen ophang.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2008, 15:05:39 pm »
Bij mij gaan ze gelijk op onderzoek uit, wat ik ook neerleg of ophang. Het verbaast me wel eens dat ze wat dat betreft zo makkelijk zijn. ;)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2008, 15:21:16 pm »
Pepi heeft altijd eerst schrik,
dan moet ik er wat mee spelen en komt hij dichterbij om dan uiteindelijk er ook mee te spelen,

Boefje neemt alles aan, op dat vlak heeft ze geen schrik.

hangt van diertje tot diertje af denkt ik, of wat hem zelf meer aantrekt of intresseerd of zo
of natuurlijker is misschien ook, pepi neemt alles wat natuurproduct is bijna direct aan, plastiek en zo zo goed als niet
of komt er gewoon niet aan, kijkt er niet naar om.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 19, 2008, 15:41:43 pm »
bij Poekie is het heel verschillend, het een is meteen leuk en speelt ie mee en het ander blijft ie toch eng vinden (de happyhut  ;D )
Piet is ook wel makkelijk het een vind ie leuk en kan ie ook weken mee zoet zijn en het ander bekijkt ie niet, vind ie stom denk ik  :)
Speedy.....ander verhaal, die stormt overal op af  ;D

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: maart 19, 2008, 15:57:32 pm »
Leuk om te lezen, al die ervaringen en verhalen  :thumsup:

speedy stormt overal op af cheesy2 zie het helemaal voor me! :thumsup:

maar al met al.. nog geen echte duidelijheid over wat of wanneer wel en niet :CENS
zal het toch aan het karakter liggen :CENS
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2008, 16:48:44 pm door 180sonic »

Caiolinda

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 19, 2008, 16:09:00 pm »
Hier hetzelfde voor sommige dingen blijven ze een half uur in een hoekkie hangen zo ver mogelijk en met iets anders niets aan de hand.

Nu hebben ze hier ook gewoon pech want als ze iets eng vinden vinden ze het maar eng maar ik gaat het niet weg halen. Laatst een nieuw houten speeltje in de kooi gehangen meneer en mevrouw wisten niet hoe snel ze zo ver mogelijk uit de buurt moesten komen. Ik het deurtje dicht gedaan en geen aandacht aangegeven en een half uurtje later zitten ze te slopen.  shootme

Asura

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 19, 2008, 16:37:01 pm »
Toevallig doen ze bij ons op dit moment onderzoek naar 'bird personalities'. Bij verschillende diersoorten is er bekend dat er 2 uitersten van persoonlijkheden in de populatie voorkomen: 'bold' en 'shy'. En dat testen ze dus vaak door een 'nieuw/vreemd' object in de kooi te doen: de 'bold' vogels gaan er heel snel naar toe om het te onderzoeken, terwijl de 'shy' vogeltjes heel lang wachten totdat ze in de buurt van het object durven te komen :)

Maar waarom 1 vogel ontzettend bang is van het ene voorwerp en totaal niet van het andere, weet ik niet. Misschien inderdaad omdat het ene 'natuurlijker' is of meer lijkt op een speeltje dat hij al kent? :CENS
Of de manier waarop het voorwerp geintroduceerd wordt: of het al in de kooi hangt als jij hem terug in de kooi zet, of dat de vogel zelf in de kooi zit terwijl jij het nieuwe speeltje erin hangt.. dat maakt wel verschil, denk ik.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 19, 2008, 16:45:21 pm »

speedy stormt overal op af cheesy2
ja die is echt erg hoor, als ik weer wat nieuws aan het ophangen ben aan het touw, komt hij aangestormd over dat touw en hangt vervolgens aan mijn mouw om alvast te kijken en proberen wat ik aan het ophangen ben  shootme

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #10 Gepost op: maart 19, 2008, 16:50:29 pm »
hier maakt het ze echt niets uit.
er hangen er best veel, maar ze doen er niets mee, maakt ze ook niet uit of ik alles zou weg halen of dat ik er nog 40 bij hang volgens mij... ???
kijken alleen naar de voerbak, voor de rest geloven ze het wel :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #11 Gepost op: maart 19, 2008, 17:39:11 pm »
 ;D  ;D