Auteur Topic: Pimmetje is gezonddddddddd !!!!!!!!!!!!  (gelezen 35846 keer)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: kaal baby grijsje
« Reactie #15 Gepost op: maart 20, 2008, 11:59:49 am »
ik niet weten wat een aussie is behalve dat dat de bevolking van australie is :P
maar ik kan hem straks vragen hij is werken nu
als hij een gabber is moet hij het weten! :)
secret een kleding merk, trainigspak zoals adidas enzo..
ben er naar op zoek voor ray ;)

jet

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: maart 20, 2008, 14:37:34 pm »
ik zal het vragen maar denk nu al dat ik je moet teleurstellen hij is niet zo kledingmerken gericht heeft alleen aan paar dingen van lonsdale

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #17 Gepost op: maart 20, 2008, 15:54:45 pm »
aha :) maar een echte gabber weet volgens mij wel waar aussies te krijgen zijn :CENS
heb me namelijk al rot gezocht.. maar ze lijken van de aardbodem verdwenen :)

jet

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 20, 2008, 16:06:03 pm »
ik ben er nog niet goed uit hoeveel pap ik moet geven en hoevaak iemand daar ervaring mee?
ik heb al gevonden 4x op een dag en als de krop echt leeg is maar hoeveel moet ik er dangieten? dat vind ik nergens  :angry:
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2008, 16:23:54 pm door jet »

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #19 Gepost op: maart 20, 2008, 16:50:50 pm »
als ik het goed heb 10-12% van het lichaamsgewicht. Zeker niet meer dan 12% van het lichaamsgewicht (de veiligheidsmarge is dacht ik 13%) want dan rekt de krop teveel.

De krop moet 1x per 24 uur leeg zijn, die hoeft niet 4x per dag superleeg te zijn. Dit zou je dan 's nachts kunnen laten gebeuren. 08.00 uur / 13.00 uur / 18.00 uur / 23.00 uur. Tussen 23.00 uur en 08.00 uur kan de krop zich mooi legen.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2008, 17:01:00 pm door Bobbie »

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #20 Gepost op: maart 20, 2008, 17:05:01 pm »
Ik heb even gegoogled en inderdaad kom ik ook tegen dat elke voeding uit de krop verdwenen moet zijn voordat je de volgende geeft. :-[

http://www.parrotbunch.com/handopfok.htm

Daar zou ik me dan aan houden als ik jou was.  :CENS

Succes in ieder geval. :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 20, 2008, 18:51:11 pm »
Ik heb even gegoogled en inderdaad kom ik ook tegen dat elke voeding uit de krop verdwenen moet zijn voordat je de volgende geeft. :-[
klopt, anders krijg je verzuring.
ook opletten dat de pap lauw is, niet te warm en ook niet koud geven, kijk uit met opwarmen in de magnetron (bep. delen kunnen lauw aanvoelen en andere delen zijn weer heet!)
goed roeren, geen klontjes, en ik liet altijd een druppeltje op mijn binnenkant van mijn pols vallen voor de temperatuur te voelen of op mijn lip.
geef het vogeltje tussendoor ook tijd om te slikken zodat het niet in de luchtpijp komt.
de pap op yoghurt dikte geven.
na de pap de snavel en wat je verder hebt gemorst goed schoonmaken met vochtige doek, i.v.m. met bacterie groei.
pfffff volgens mij was dit het wel  :)
succes met je schatje  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: maart 20, 2008, 18:59:52 pm »
Tis wel een scheetje zo te zien.

Maar ik vind het jammer dat ze m daarvoor bij de ouders hebben weggehaald. Hij gaat toch een hoop missen daardoor.

Vond ik dus ook ... ;)

jet

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maart 20, 2008, 19:55:23 pm »
gelukkig dan doe ik het toch goed zal van de week wel eerst even een weegschaal aan gaan schaffen, doe het nu een beetje op gevoel en dat is me bij pimmetje ook goed afgegaan, maar toch even het zekere voor het onzekere.

nou heb ik nog een vraag( heb je haar weer hihihi) ik heb hem nu in een hoge mand zittenmet doeken maar als ik de achterkant bekijk op de plek van de ontlasting lijkt het net of het bloederig is, is dit normaal???????? ???
het is dan een wterig rood plekje, de ontlasting zelf is wel mooi van vorm, een echt drolletje

sonic je hebt aussie mail :)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #24 Gepost op: maart 20, 2008, 20:15:29 pm »
dat met de drolletjes kan ik je niet mee helpen :(
sonic je hebt aussie mail :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: maart 20, 2008, 22:39:11 pm »
of je VA even bellen  ;)

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #26 Gepost op: maart 22, 2008, 22:30:15 pm »

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #27 Gepost op: maart 22, 2008, 22:45:59 pm »
 :hart: wat een lieverd  :hart:

Riboet

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: maart 23, 2008, 09:54:55 am »
nou heb ik nog een vraag( heb je haar weer hihihi) ik heb hem nu in een hoge mand zittenmet doeken maar als ik de achterkant bekijk op de plek van de ontlasting lijkt het net of het bloederig is, is dit normaal???????? ???

De enige keren dat ik dat heb met jonge babygrijze roodstaarten is als ik kranten heb gebruikt onder een doek. Een krant waarbij rode inkt is gebruikt. Deze gaat doorlopen door het vocht uit de urine en kleurt vervolgens de doek roodachtig.

Ik werk inmiddels niet meer met doeken, maar met kranten en zaagsel, want de pootjes en de staartjes en de onderkant van de vogels blijven dan veel mooier schoon. Op de doeken blijft de onlasting liggen en de vogel loopt er zelf door. Mijn ervaring is ook dat de jonge vogels graag schrapen (doen ze in het nestblok ook, zodat de boel schoonblijft waar ze verblijven) en dat kan met doeken niet of nauwelijks. Een grijsje in een blok bij de ouders heeft naar mijn ervaring ook nooit vieze pootjes. Dat zal ook vanwege dat schrapen zijn.

Maar bedoel je dat de achterkant van de vogel bloedwaterig oogt of de doeken waar de ontlasting op zit?

Over dat bij de ouders laten terwijl de ouders plukken...

Ik weet niet wat de ouders plukken, maar als het de dekveren zijn, hoe moet die jonge vogel dan uitvliegen als hij zij zover is? Of als het plukken dusdanige extreem is, dat het jong gewond raakt? Dan is handopfok wel een optie.

Aan de andere kant, hoe jong is dat broedkoppel, het hoeveelste nest is het? Misschien moeten ze nog het een en ander leren en nu leren de ouders niets als het jong niet bij de ouders blijft en grote kans dat het bij het volgende nest weer zo is. Straks blijf je handopfokken. Met zo´n koppel zou ik dan niet meer kweken. Maar goed dat is een andere discussie.

jet

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: maart 23, 2008, 10:02:32 am »
Ik bedoel dus de achterkant van de doeken, zeg maar het vocht van de ontlasting dat ziet er rood uit, maar idd het is een smeerboel misschien dat kranten een betere optie is, en dan alleen een doek om hem een beetje warm te houden.

over de situatie waas baby vandaan komt weet ik niks, alleen dat ik telefoon kreeg of ik hem verder wou voeden omdat hij kaal werd geplukt door de ouders...
ik weet ook niet precies wat ze plukken heeft alleen veren nu op de vleugels en op zijn koppie de rest is kaal