Onze poes Misty was tot onze grote vreugde zwanger! We hoopten dat onze kater Midas de vader zou zijn.
Misty is een kruisinkje uit een slipnestje Maine Coon en Britse Korthaar en heeft het hele lieve, zachte karakter van de Coon. Midas is een Maine Coon en is dus ook al zo lief.
Dit is Misty:

Gisterenmiddag was het zo ver en begon de bevalling zo tegen 14.30 uur. Vanaf 15.30 waren de jongens uit school en die stonden er met hun neus bovenop, vol verwachting. Helaas verliep de bevalling niet zo als gehoopt. Het kostte Misty erg veel moeite en het eerste jonkie bleef steken. Na een half uur persen en telefonisch da-contact heb ik (met veel moeite) het kitten eruit getrokken. Er was al geen hoop meer voor het kitten, daarvoor had het al te lang geduurd.
Daarna was Misty erg moe en de weeen zakten weg en bleven weg. Na weer da-contact toch maar Misty ingepakt en naar de da gebracht. Daar besloten ze direct tot een keizersnede. Harry, Jelmer en ik mochten kijken en hebben dat ook gedaan. Elric was erg bang en die is in de wachtkamer een boekje gaan lezen.
Uiteindelijk heeft 1 kitten het gehaald.
Een schetig, schattig, klein poesje!
We hadden wel 4 kittens kunnen plaatsen, maar deze ene houden we zelf.
Zeer waarschijnlijk is Midas toch de vader.
Misty had (nog) geen melk en heeft een spuitje gehad voor de toeschietreflex. We mochten Misty en het kitten gelijk mee naar huis nemen. Wel moest ik het kitten om de 2 uur voeden. Dat was dus echt een gebroken nacht.
Helaas is er bij Misty nog steeds geen druppeltje melk te bekennen, wel zorgt ze goed voor het kitten gelukkig.
Straks hebben we weer contact met de da.
Voor het poesje zijn we druk op zoek naar een naam, beginnend met een M. Want op de een of andere manier heb ik alleen maar katernamen in mijn hoofd. Jelmer vindt Muffin een leuke naam, Harry vindt Moira een leuke naam.
Kijk eens wat een lief dingetje (een paar uur na de geboorte):