Auteur Topic: hoeveel Harrisons eet jouw grijze per dag?  (gelezen 2404 keer)

kokosnoot

• Gast
hoeveel Harrisons eet jouw grijze per dag?
« Gepost op: maart 27, 2008, 11:54:07 am »
deze vraag stel ik omdat ik vandaag een assistente heb gesproken van Hooimeijer (ging om iets anders) en die vertelde dat een grijze toch wel
zo ongeveer 40-50 Harrison pellets per dag moet eten, ik ben daar enorm van geschrokken  :o
eet mijn Poekie dan zo weinig? gemiddeld 20-22 per dag of vergist zij zich?
Hooimeijer zelf was helaas niet aanwezig.
ik dacht toch altijd dat Poekie op een redelijk normaal gemiddelde zat met de H`s, ook zijn gewicht is netjes, 420 gr. gemiddeld.

dus; hoeveel H`s eet jouw grijze per dag?

cosch

• Gast
Re: hoeveel Harrisons eet jouw grijze per dag?
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2008, 12:04:08 pm »
Geef je nog andere dingen bij?

Hier krijgen ze er nog zaadjes en wat noten bij. En Kaya eet gemiddeld zo'n 20 Harrisons en Coco eet er 25.
Als ik er meer zou geven zou het bij Coco wel opgaan (Kaya neit) Maar dan zou hij erg gaan knoeien en er mee gaan smijten. Doet hij nu al, dus mijn inziens krijgen ze genoeg.
Ze blijven hier ook stabiel op gewicht.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2008, 12:14:23 pm »
ik geef af en toe een stukje fruit bij, in de avond als ik ga eten krijgen ze een lepeltje zaadjes en voor het slapen krijgt Poekie een walnoot.

maar volgens mij maakt ze een fout met haar 40-50 Harrisons, ik heb net iemand gebeld die al jaren veel vogels opvangt en ook grijze erbij heeft en H voert en die schrok ook van dat aantal....

cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2008, 12:17:50 pm »
Ik vind het ook heeeel veel.
Dat krijgen ze hier sowieso ook niet binnen.

Vroeger at Coco wel 40 harrisons. Maar zoals ik al zei: lag er daarvan een gedeelte verkruimeld op de grond. Aangezien is daar nu geen geld voor over heb is het wat afgepaster.

Aestiva

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2008, 11:55:08 am »
Het hangt absoluut van de vogel af.

Dino eet er makkelijk 50-60 op een dag. Als ik hem meer zou geven, zou hij ook meer eten.
Jodie eet er rond de 40-50.

Amazones staan er om bekend dat zij veel minder dan grijzen eten. Ongeveer de helft en meestal klopt dit ook. Chico is amper 400 gram en zit nog aan de 40 brokken per dag.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2008, 12:41:41 pm »
Dino eet er makkelijk 50-60 op een dag. Als ik hem meer zou geven, zou hij ook meer eten.
Jodie eet er rond de 40-50.
allemachtig wat veel  :o
Poekie mag zoveel hij wil maar meer als 20 zijn het er meestal niet, en weegt 420gr.

Aestiva

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2008, 20:05:35 pm »
Ja idd,

Maar dat is ook echt een vreetzak die altijd honger heeft. Hij is trouwens ook vrij fors, rond de 540 gram. Jodie is 400 en de Amazone iets minder dan 400.

timo

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2008, 16:59:59 pm »
timo eet er zo'n  30 per dag, maar krijgt er wel nog juvinille er bij  en groente,en fruit,

ook noten eet hij tussendoor

50 stuks eten ze meestal als ze net pas over gaan op pellets,dan gaan ze aan een inhaal race beginnen zeg maar,als ze jaren op zaad hebben gestaan, eten ze in het begin niet ,maar ze mogen niet met lege krop gaan slapen,dus geef je sávonds toch weer zaad,maar eten ze eenmaal pellets dan moet je niet raar op kijken van de hoeveelheid die ze binnen werken

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #8 Gepost op: april 24, 2008, 08:01:04 am »
Tuvix krijgt 33 brokjes. Daarnaast nog fruit en noten.