ik heb de knoop doorgehakt, ik ga vanmiddag naar de VA.
in die periode met dat borstkanker gedoe had ik veel stress, toen heeft Poekie 4 staartveren "afgeknipt" met zijn snavel, toen ik hoorde dat het goedaardig was bij mij was de opluchting groot en Poekie stopte meteen met "knippen". (dit was ong. maandje geleden).
tot enkele dagen geleden, hij had 2 staartveren eruit getrokken het verschil was dat deze er niet "geknipt" uitzagen maar deze hadden de pen eraan, hoe leg ik dat uit, zie foto.
ik had 2 deskundigen gebeld (Sjaak en Hooimeijer) gebeld om hun mening te horen, beide zeiden ze hetzelfde; omdat bij deze de pennen er nog aan zaten zijn dit waarschijnlijk rui-veren (ik moet er wel bij zeggen dat de pennen gespleten waren, maar dat kwam waarschijnlijk door het spelen ermee zeiden ze).
ik blij, ik dacht dat het plukken was, er is ook een groot verschil tussen de veren van vorige maand en die hij er nu uit heeft geprutst.
ik heb ook gezien dat die stukken veer die hij toen eraf had geknipt vorige maand er nog inzitten, hierdoor vermoed ik dat dit hem irriteert, gisteravond had hij er weer een veer uit, nummer 3 nu in de laatste dagen, dit was de druppel, hij prutst mij te veel met zijn staart, hij kan er bijna niet afblijven ik denk door die stukjes die er nog zitten.
ik wil gewoon zeker weten dat dit geen obsessie gaat worden en dat hij het plukken leuk gaat vinden.
ik laat jullie weten hoe het is gegaan, ik heb om 16.00u een afspraak bij de VA.
(dat op zijn kop hangen en maf doen met zijn staart is volgens Sjaak en Hooimeijer puur spelen.)
de bovenste 4 zijn die hij vorige maand af heeft geknipt (zo noem ik het maar)
die onderste 2 zijn van de laatste dagen