Auteur Topic: Voor en nadelen 2 papegaaien  (gelezen 2765 keer)

valkje

• Gast
Voor en nadelen 2 papegaaien
« Gepost op: april 05, 2008, 17:10:34 pm »
wie heeft 2 of meer papegaaien?wat zijn de voor en nadelen?ik overweeg om er een papegaai bij te nemen maar wil wel zeker weten of het leuk is,er zullen ook ongetwijfeld nadelen aan zitten vandaar mijn vraag.ik heb een edelpop een makkelijke rustige vogel en wil er dan een man bij nemen.ik ben benieuwd naar de antwoorden.

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: september 03, 2008, 20:31:06 pm door Cosch »

cosch

• Gast
Re: 2 papegaaien
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2008, 17:28:32 pm »
Ik heb je dubbele bericht verwijdert.

Ik heb 3 papegaaien. En behalve de rommel is het alleen maar leuk.
Hoe ze met elkaar bezig zijn. Naar elkaar kijken, met elkaar bemoeien, samen spelen. Als je geluk heb dat ze gaan knuffelen enzo dan iis dat natuurlijk nog mooier.

Hou er wel rekening mee dat het kan zijn dat het niet klikt. En dan heb je dus 2 verschillende kooien in je kamer staan. Als je dat niet erg vind dan zou ik zeggen.. ga er voor!

valkje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2008, 17:58:56 pm »
bedankt.ik weet dat het moet klikken en anders hou ik ze gewoo apart maar worden ze drukker gaan ze nog wel praten,dat zijn dingen die ik me af vraag.

jip

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2008, 18:01:03 pm »
je schaft ze niet tegelijk aan dat scheelt al....heb nml gehoord dat ze dan wat minder makkelijk tam worden maar ach met geduld moeite en aandacht is veel te bereiken  ;)

cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2008, 18:23:23 pm »
worden ze drukker gaan ze nog wel praten,dat zijn dingen die ik me af vraag.

Hier praten ze nog steeds. En praten ze ook elkaar na. Ik weet niet of ze drukker zijn geworden. Je hebt sowieso wat meer geluid in huis, dat wel.
Wat ik zelf een groot nadeel vind is de stof (maar dat hebben edels toch niet zo veel toch?) en de rommel die ze maken. Daar merk ik wel duidelijk verschil in.

Hier zijn ze niet minder tam geworden!

valkje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2008, 19:23:10 pm »
nee edels geven geen stof ik heb ook 4 valkparkieten en dat is veel erger.edels knoeien wel erg met eten dat is minder voor de muur achter de kooi maar dat vind ik niet erg

giggles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2008, 20:22:57 pm »
Wij hebben 3 vogels (over 6 weken 4)
En dat gaat prima samen. Zelfs als ze ruzie hebben zoeken ze het zelf wel uit.
De enige keren dat we daadwerkelijk in moeten grijpen als er een situatie voordoet dat ze niet weg kunnen vluchten van elkaar.

Enige nadelen vind ik persoonlijk dat je meer rotzooi hebt en af en toe ook meer herrie.
Voor de rest beleven we hier veel plezier aan meer als 1 gaai. De interactie met andere gaaien is heel anders als met mensen.
Het is een pracht om te zien hoe ze elkaar aan het kroelen en pesten zijn. Dit zorgt voor vele hilarische momenten hier.

Wij hebben nooit een moment spijt gehad dat we er meer als één hebben genomen. Sterker nog, we hebben er heel bewust voor gekozen.
Op deze manier hebben ze altijd gezelschap, ook als we er niet zijn  :thumsup:

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2008, 21:20:09 pm »
Zelf heb ik 3 papegaaien (1 jardine en 2 meyers) en ik geniet ervan. :thumsup:

Wel zorg ik dat, als alle kooien open staan en de speeltafel aangeschoven, ze altijd weg kunnen komen. Zo doe ik altijd een luikje waar het waterbakje in zit open. Ze duiken wel eens in elkaars kooien om te klooien. Je weet nooit hoe de ander daarop reageert dus ik zorg dat er meer dan 1 uitgang open is in elke kooi ;)

Ik geniet ervan als de meyers met elkaar kroelen en ik geniet ervan als de jardine 1 van de meyers paait om te kroelen. Schitterend. Als ze weleens (licht) bonje hebben lost zich dat altijd vanzelf op, als je maar zorgt dat niemand zich in het nauw kan werken.

Ik raad het je aan. En rommel, ja klopt. Maar voor 1 gaai vegen en zuigen of voor 2 gaaien. Maakt voor mij niet zoveel uit. :)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2008, 08:54:29 am »
Hoi,

Hier twee eigenwijze grijzen. We hebben daarvoor gekozen na 9 maanden omdat Quinzy helemaal aan mensen ging hangen is leuk maar dan tis natuurlijk een papegaai en geen kind. Toen is Khiara erbij gekomen. Je moet er wel rekening mee houden dat je tweede papegaai als er iets is veel sneller naar je z`n soortgenootje gaat ipv. naar mensen dus deze zal minder gericht zijn op mensen.

Voor de rest is het heerlijk ze willen elkaar nadoen als de ene begint te praten moet de ander het hoogste woord hebben natuurlijk. Ik kan er heerlijk van genieten om er gewoon naar te kijken.

Nadelen ja meer rotzooi!! Als ze hier een opruim neiging hebben dan is binnen no time de playtop leeg en de vloer ja ach laten we het daar maar niet over hebben  :-[ Elke dag er een bezem doorheen en je bent weer klaar. Vind ik niet echt een nadeel hoort er gewoon bij.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2008, 10:10:11 am »
ik heb er drie, twee grijzen (1 timneh en 1 gewone) waarvan eentje tijdelijk en een lutino valkje

ik heb nog niets van nadelen mogen ontdekken buiten dat een gaai extra wat meer werk vraagt
maar het is eens zo leuk.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: april 07, 2008, 00:24:04 am »
3 grijzen, 1 roseetje, 2 forpusjes

meer werk maar veel meer plezier , en ze leren heel veel van elkaar  ;)

Anique

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 07, 2008, 15:12:12 pm »
Merken jullie verschil tussen pop-pop of man-man of pop-man bijvoorbeeld? Het idee speelt namelijk bij mij ook al heel lang om er een tweede grijsje bij te nemen. Maar ja, ik heb een man, ga ik dan voor een pop of een man?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: april 07, 2008, 16:38:21 pm »
hier zijn het drie grijze mannen , geen probleem
ze zitten niet te kroelen bij elkaar maar ze vechten ook niet
« Laatst bewerkt op: april 07, 2008, 22:30:32 pm door vivke »

cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 07, 2008, 21:31:47 pm »
Ik heb ook 3 grijze mannen! 2 daarvan leven samen!  :thumsup:

Caiolinda

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 07, 2008, 21:53:42 pm »
Hier een pop en een man. Ja gaat goed Khiara is 9 maanden jonger dus het verschil is ook niet zo groot.

Ze wonen samen vanaf dag 1, in het begin hadden we wel voor als het nodig mocht zijn een bench ingericht staan. Maar die hebben we niet gebruikt.