Auteur Topic: Pelletvoeding  (gelezen 4951 keer)

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
Re: Pelletvoeding
« Reactie #15 Gepost op: april 08, 2008, 17:11:52 pm »
Mijn grasjes krijgen Harrisons, aangevuld met groente, fruit of gekiemde zaden tussendoor..

Ik heb geen behoefte om over te stappen. Ze doen het heel goed op de Harrisons en wat kosten betreft ben ik omgerekend per parkiet per week evenveel kwijt aan Harrisons als aan een zaadmengsel als XtraVital.

vrouwtje_van_ Jojo

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 17, 2008, 18:35:23 pm »
Mijn grijsje krijgt sinds van de week weer zaadvoer ( premium van vogel jungle ) Hij at eerst altijd harrisons pellets, maar op één of andere dag moest ie het niet meer.
En ik ga hem natuurlijk ook niet dwingen om iets te eten wat ie niet wil.

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #17 Gepost op: april 17, 2008, 21:42:47 pm »
Tuvix krijgt H. aangevuld met groente/fruit en noten. In het weekend krijgt hij zaad.

Riboet

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 21, 2008, 21:48:02 pm »
Een mix van Nutribirds bruine pellets en de Tropical. Daarnaast Witte Molen Super Premium zaad en dan nog de afwisseling in fruit-groentemixjes en eikrachtvoer. Helaas is het kookdiner van Witte Molen, wat ik ook geregeld gaf, niet meer verkrijgbaar en de andere kookproducten zijn me te duur, dus daar zoek ik nog een goed alternatief voor.

Ik ben nu zaadjes aan het kiemen (snoepzaad voor duiven) en ga eens kijken of ze dat ook lekker vinden.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 21, 2008, 22:51:48 pm »
kookdiner van Witte Molen, wat ik ook geregeld gaf, niet meer verkrijgbaar en de andere kookproducten zijn me te duur, dus daar zoek ik nog een goed alternatief voor.

wat er veel op lijkt is papegaaien diner van Avi Plus  ;)
ik weet alleen niet waar je woont, volgens mij is het op internet ook niet makkelijk te vinden  :CENS

je kan eens vragen bij www.huisdierenshop.nu die hebben aviplus in hun assortiment.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2008, 22:56:57 pm door pietepoek »

roebie007

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 23, 2008, 21:21:26 pm »
Een mix van Nutribirds bruine pellets en de Tropical. Daarnaast Witte Molen Super Premium zaad en dan nog de afwisseling in fruit-groentemixjes en eikrachtvoer. Helaas is het kookdiner van Witte Molen, wat ik ook geregeld gaf, niet meer verkrijgbaar en de andere kookproducten zijn me te duur, dus daar zoek ik nog een goed alternatief voor.

Ik ben nu zaadjes aan het kiemen (snoepzaad voor duiven) en ga eens kijken of ze dat ook lekker vinden.
Er zijn vele goede pellets in de handel. Er is volgens mij nooit een test geweest met pellets om te kijken wat goed of niet goed is. Tegenwoordig is er ook Zupreem, wat in Amerika ook goed staat aangeschreven. De Stichting Papegaaien in de Hortus te Haren gebruik dit voor de vogels.
Volgens mij zijn de bruine Nutribird te ver doorverhit. Ooit was dit één van de eerste pellets voor de vogels. Ze hebben alleen vanaf dat moment geen goede ontwikkeling / onderzoeken meer gedaan om het te verbeteren.

timo

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: april 23, 2008, 21:52:11 pm »
timo heeft 6 jaar alleen op zaad gezeten
sinds hij bij mij is krijgt hij hp
hij doet het er goed op en timo wilt zelfs geen zaad meer,laat hij links liggen,
als je hp geeft zit eigenlijk alles in wat ze nodig hebben,maar voor afwisseling geef je vers fruit waqlnoten enz.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 23, 2008, 22:03:17 pm »
timo wilt zelfs geen zaad meer,laat hij links liggen,
Poekie wil ook sinds 2 weken ong geen zaadjes meer  :CENS niet vreemd dus  :CENS

jip

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 23, 2008, 22:10:21 pm »
,
als je hp geeft zit eigenlijk alles in wat ze nodig hebben,maar voor afwisseling geef je vers fruit waqlnoten enz.

wil ik bel je zondag ff voor de walnoten  :)

cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 23, 2008, 22:13:13 pm »
Grappig dat momenteel heel veel mensen Harrisons geven!  :thumsup:

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #25 Gepost op: april 23, 2008, 22:31:19 pm »
Joly eet nu ook harrison maar dan de kleine formaat, en die vind hij wel lekker.

En Keesie krijg natribird