Auteur Topic: dominant  (gelezen 3022 keer)

jos

• Gast
dominant
« Gepost op: april 15, 2008, 11:56:14 am »
zoals jullie weten is onze jacko niet gewiekt.
maar jacko begint tekenen van dominatie te vertonen.
als we markt hebben(vijf dagen in de week) staan we al een kleine twee uur van te voren op om jacko toch zijn aandacht te geven.
maar zogauw jacko merkt dat hij terug in zijn kooi moet dan is het feest.
opstappen doet hij dan niet meer maar bijt alleen maar.
en hij kan hard bijten.
ook tegen de andere dieren is jacko anders,komt de hond bij ons staan dan is jacko er meteen bij om er maar voor te zorgen dat de hond weg gaat en dat doet hij ook met de poezebeesten
dus mijn vraag als we jacko zouden kortwieken zou dan het probleem opgelost zijn ??

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: dominant
« Reactie #1 Gepost op: april 15, 2008, 12:15:49 pm »
Het zal zeker verschil uitmaken.
Wel merk ik zelf dat ook andere dingen als spelen ed minder aktief worden.
Dat laatste hoeft natuurlijk niet voor alle gaaien te gelden, maar is mijn ervaring.

cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2008, 12:50:25 pm »
Het zal zeker uit maken maar bedenk wel dat jullie nog steeds de baas moeten zijn. Ook als hij gekortwiekt is moet je wel duidelijk maken dat jij de baas bent.
Laat em vooral ook niet hoger zitten dan waar je bij kunt.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2008, 17:27:15 pm »
is het pubertijd ???

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: april 15, 2008, 17:29:22 pm »
ik denk dat jacko gewoon jullie goed laat merken dat hij het helemaal niet meer zo leuk vind
maar idd zoals corina zegt, goed laten merken dat jullie baas zijn en niet hij ,want om te puberen is hij nog veel te jong hé ,hij is net of iets meer dan één jaar (als ik me goed herinner )

wieken gaat volgens mij wel een beetje helpen, maar niet voor lang geloof ik  :CENS

jip

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2008, 22:19:53 pm »
kun je jacco niet belonen als hij de kooi in moet door wat lekkers in zijn kooi te geven ???

billy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2008, 00:31:31 am »
Ik vraag me af wat je in die 2 uur dan doet met Jacko, en ze zijn slim he baasje staat vroeg op en hij weet waneer hij weer in de kooi moet enz .

Groetjes Els

jos

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2008, 07:50:58 am »
Ik zal proberen uitteleggen waarom we twee uur eerder opstaan voor jacko.
We hebben huisdieren en jacko  ;D en daar moet je zo goed mogelijk voor zorgen,
en vooral in onze werksfeer betekent dit vroeg op en laat thuis.
Dus die twee uur eerder opstaan is eigenlijk alleen om jacko wat meer aandacht te geven(jacko is net een jaar)
en omdat we ook bang zijn dat hij bij weinig aandacht aan zijn veren gaat plukken
jacko word eigenlijk in die twee uur verwent door ons :-[
en ik denk ook dat dat onze fout is.
maar van fouten leer je  :-[
wat lekkers in de kooi geven als hij er in zit daar geeft jacko niets om hij gooit het er gewoon weer uit  :angry:
en ook jacko weet dat hij niet de baas is maar hij probeert het wel bijt hij gerrie dan komt hij gauw naar mij toe en fluistert allemaal lieve woordjes en andersom ook.
maar jacko gaat dan toch zijn strafkooi in voor een aantal minuten en is dan weer afgekoelt.
dus wij laten wel merken dat wij de baas zijn

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #8 Gepost op: april 16, 2008, 07:52:43 am »
Mijn 3 gaaien heb ik geleerd op het commando:   Innnnnnnnnnnn de kooiiiiiiiiii"  naar hun eigen kooi te gaan en er in te gaan.

Ik doe het soms als er iemand is, die ligt dan in een deuk want het is en blijft een schitterend gezicht. Net kinderen die hun eigen stoeltje opzoeken en er snel op gaan zitten. :)

Ze weten dan nl dat ze iets heeeeeeeeeeeeeeel lekkers krijgen nadat ik de deuren heb dicht gedaan. Dit lekkers krijgen ze ook alleen maar bij deze opdracht.

Het is zelfs zo dat als ik het kastje open doe waar dat lekkers sta, ze al in de startblokken staan om naar hun kooi te gaan. Ik moet dan echt een ander doosje uit de kast halen. Die zien ze dan en staken dan hun aktie.

Misschien een idee om je gaai dat ook te leren?

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2008, 07:54:19 am »
O, we waren tegelijjk aan het typen.

jip

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2008, 07:56:08 am »
mooi verwoord bobbie dat was dus wat ik ook bedoelde met het geven van wat lekkers ;)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2008, 08:00:00 am »
Pika heeft dit ook een poosje gedaan. Ze wist idd precies wanneer ze in de kooi moest en daar had ze dan geen zin in. Bijten, wegvliegen. Ik heb haar toen als ze 's morgens of 's avonds als ze uit haar kooi mocht na een kwartiertje/halfuurtje even weer in de kooi gezet, doordat dit een andere tijd was beet en vloog ze niet weg. Goed beloont met wat lekkers en daarna er weer uit. Na 2 dagen probleem opgelost.  :thumsup:

jeannette

jos

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 16, 2008, 08:37:29 am »
we hebben het zelfde met jacko geprobeert maar het werkte niet het enigste wat jacko ervan heeft gelleert is het woordje kom hier.
en dat gebruikt hij wel een paar keer per dag  :-[
wij hebben ook geprobeert om jacko na een half uur terug op de kooi te zetten maar als jacko de kooi maar ziet dan is het feest en jacko vliegt spontaan weer naar de keuken.
hij is gek op druiven en wortel en kroepoek daar pleegt meneer een moord voor maar het is net als meneer het weet en dan helpen deze lekkere dingen ook niet voor jacko.
uit eindelijk gaat jacko wel in zijn kooi maar dan zijn we al een klein half uur verder en dan wil jacko ook niets meer lekkers hebben.

jos

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #13 Gepost op: april 16, 2008, 10:14:16 am »
Mijn 3 gaaien heb ik geleerd op het commando:   Innnnnnnnnnnn de kooiiiiiiiiii"  naar hun eigen kooi te gaan en er in te gaan.

Ik doe het soms als er iemand is, die ligt dan in een deuk want het is en blijft een schitterend gezicht. Net kinderen die hun eigen stoeltje opzoeken en er snel op gaan zitten. :)

Ze weten dan nl dat ze iets heeeeeeeeeeeeeeel lekkers krijgen nadat ik de deuren heb dicht gedaan. Dit lekkers krijgen ze ook alleen maar bij deze opdracht.

Het is zelfs zo dat als ik het kastje open doe waar dat lekkers sta, ze al in de startblokken staan om naar hun kooi te gaan. Ik moet dan echt een ander doosje uit de kast halen. Die zien ze dan en staken dan hun aktie.

cheesy2  cheesy3
Als ik het lees lig ik al in een deuk, lijkt me geweldig om te zien  :thumsup:

Zo rende Jack altijd naar de keuken als ik zei: wil je een walnoot  :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 16, 2008, 15:54:00 pm »

pleaseeeeeeeeeeeeee kun je dit voor ons filmen??  :-[  :-[  :-[   :)

en wat voor lekker geef je dan dat ze daar zo hard voor rennen? :)