Auteur Topic: Karel  (gelezen 13626 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Karel
« Reactie #75 Gepost op: mei 08, 2008, 10:58:33 am »
Thanks  :-*

Ze krijgen pap, gemaakt van scenic, harries en fijngemalen macadamia's en walnoten  ::)

Karel moest er eerst niks van hebben maar nu eet ie het net zo graag als Sundae  ::)

donjana

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: mei 15, 2008, 16:36:40 pm »
Hallo allemaal. Karel doet het heel erg goed bij Antonia. Ik was er in de ochtend, maar helaas had hij mij weer heel erg goed te grazen genomen. Mijn angst voor zijn snavel is eigenlijk groter geworden dan mijn lef. Ik blijf het een pracht vogel vinden en ik ben ook echt helemaal gek op hem. Maar sorry ben echt heel erg bang van hem geworden. Als ik zie wat Antonia allemaal met hem ken ben ik stiekum heel jaloers en doet het mij echt heel veel verdriet. Maar wees eens eerlijk wat heeft een pracht vogel als Karel aan een vrouwtje die zo bang van hem is geworden. Ik heb ook 2 grijsjes 1 ervan heb ik al vanaf 14 weken. Die is de vriendelijkhed zelf , dus het ligt niet aan het feid dat ik niet wet wat ik doe. Ook Co die doet het goed. Ook niet in het begin toen ik hem net had want toen was ook hij net een pitbull . Maar dit was van de ene op de andere dag over. Ik heb mij toen ook niet laten kennen. Maar Karel heeft zo hard in mijn boven arm gehangen en wide ook niet los laten en mijn onderkant van mijn boven arm was helemaal blauw. Het was ook ontstoken geraakt, maar dat vond ik dan nog het minst ergger de van. Ik vind het erger dat ik zo ban van deze pracht vogel ben geworden

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #77 Gepost op: mei 15, 2008, 16:46:42 pm »
Ach Donjana console

Amazones hebben zulk apart karakter. Als je met hem aan de gang zou gaan dan gaat het je denk ik jaren tijd kosten eer hij een beetje respect heeft voor je.

Ik heb Karel nu 2 keer in het echt gezien en hem direct verplicht om bij me op te stappen. Het ging met een hoop gemopper, maar eenmaal opgestapt is ie zo lief :hart:

Het is een prachtige vogel en zeker 1 met een karakter.  :hart:

Het gaat idd heel erg goed met hem bij Antonia. De angst bij jou zal blijven overheersen en daar zal Karel gebruik van blijven maken. Het wordt dan al gauw het kip en het ei verhaal.

Ik kan me voorstellen dat je het graag anders had gezien, maar op de een of andere manier heeft Karel besloten jou niet aardig te vinden :(

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #78 Gepost op: mei 15, 2008, 16:50:00 pm »
Ik ben door het lezen van dit verhaal een beetje nieuwsgierig geworden naar de papagaaien 'buggy', staat hier ergens een foto van?  ::)

cosch

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: mei 15, 2008, 16:52:33 pm »
Jouw verhaal doet me veel denken aan Kaya (grijze roodstaart). Die was ook zo in het begin. Echt een pittbull. Heel langzaam kan ik steeds meer met em.. maar hij is niet te vertrouwen en als hij de kans krijgt, pakt hij me echt nog wel steeds. En dat na 2,5 jaar hard mn best doen.
Het is echt heel moeilijk om daar mee om te gaan. Ik begrijp dus ook helemaal wat je zegt. En begrijp je angst ook heel goed.
En amazones zijn toch hele andere soort vogels dan een Grijsje.

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #80 Gepost op: mei 15, 2008, 16:53:27 pm »
Ik ben door het lezen van dit verhaal een beetje nieuwsgierig geworden naar de papagaaien 'buggy', staat hier ergens een foto van?  ::)

In mijn Parkieten-Land fotoalbum staat een foto van Jarno met hun buggy. Je ziet het niet zo goed, maar heb je wel een idee.  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #82 Gepost op: mei 15, 2008, 16:58:09 pm »
Ah, dankje, en gezien. Grappig zeg wat zal je een bekijks hebben! :)

donjana

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: mei 15, 2008, 17:10:28 pm »
Ach Donjana console

Amazones hebben zulk apart karakter. Als je met hem aan de gang zou gaan dan gaat het je denk ik jaren tijd kosten eer hij een beetje respect heeft voor je.

Ik heb Karel nu 2 keer in het echt gezien en hem direct verplicht om bij me op te stappen. Het ging met een hoop gemopper, maar eenmaal opgestapt is ie zo lief :hart:

Het is een prachtige vogel en zeker 1 met een karakter.  :hart:

Het gaat idd heel erg goed met hem bij Antonia. De angst bij jou zal blijven overheersen en daar zal Karel gebruik van blijven maken. Het wordt dan al gauw het kip en het ei verhaal.

Ik kan me voorstellen dat je het graag anders had gezien, maar op de een of andere manier heeft Karel besloten jou niet aardig te vinden :(

Ik heb het bericht huilend neer gezet bye2. Ik weet dat hij het heel erg goed heeft bij antonia en dat ik altijd naar hem toe ken. Ze komt zeker ook nog eens naar mij toe samen met Karel erbij. Ook zullen we samen met de burdy'sss gaan wandellen , of Karel dit goed vind of niet. Maar Karel zit goed bij haar en daar ben ik weer heel erg blij om. Ik had als ik er geld voor wilde maken hem ook op mp kunnen zetten. Maar Karel zijn welzijn staat mij boven alles. Daarom heb ik ervoor gekozen om hem bij Antonia te laten

donjana

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: mei 15, 2008, 17:14:22 pm »
Op mijn album .nl staan ook foto's van mijn buggy en van mijn beesten bende hihi

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #85 Gepost op: mei 15, 2008, 17:36:24 pm »
Ik had als ik er geld voor wilde maken hem ook op mp kunnen zetten. Maar Karel zijn welzijn staat mij boven alles. Daarom heb ik ervoor gekozen om hem bij Antonia te laten

Donjana, wat je als laatste schrijft zegt mij genoeg. Je hebt een groot dierenhart.

Je kiest voor wat het beste is voor Karel en niet voor je portemonee. Om die reden laat je Karel bij Antonia wonen. Dikke pluim voor je :-*

Ook wil ik je sterkte wensen. Het lijkt me voor jou heel frustrerend, alsof je tekort schiet. Zo moet je het niet zien. Karel, daar zit een koppie op zo te lezen. En inderdaad heeft hij de keuze gemaakt jou de pan in te hakken (bij wijze van ....).

Ik vind het heel knap van je dat je deze oplossing hebt gekozen.  :thumsup:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: mei 15, 2008, 18:21:59 pm »
ik vind het niet meer dan normaal dat je een goed thuis zoekt dan dat je voor het geld gaat, het zijn net je kinderen, je hebt ee super keuze gemaakt, daar heb ik respect voor  :thumsup:  Karel heeft het erg goed bij Antonia, dan hoef je ook geen schuld gevoel te hebben, je hebt de beste keuze voor jou en Karel gemaakt  :-*

ik heb ook zo een buggy, gekocht bij de stichting de moderne papegaai  :thumsup:
dat wat Jarno heeft is toch een rollator of herinner ik me dat verkeerd?  :CENS

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #87 Gepost op: mei 15, 2008, 18:42:34 pm »
ik sluit mij helemaal bij nel, bobbie, aan!
Goede beslissing, hoe moeilijk ook! console

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #88 Gepost op: mei 15, 2008, 19:17:04 pm »
zware beslissing zeg, sterkte :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #89 Gepost op: mei 15, 2008, 19:25:56 pm »
Wat een ochtend  :(
Ik dacht dat ik Karel bij Donjana zou kunnen laten opstappen
maar Karel dacht daar heel anders over.
Nog voor hij een pootje zou optillen, pakte hij Donjana heel
hard in haar hand, ik moest 'm met twee handen losmaken  :o

Ik had het haar zooo gegund dat ze een band zouden kunnen
opbouwen samen, maar omdat Donjana bang is geworden en
Karel ook bang en onzeker is gaat dat (nu) niet lukken  :(

Donjana is al eerder bij mij geweest en weet hoe het er hier
aan toe gaat. Ze kan Karel dus met een heel verdrietig maar
gerust hart hier laten.

Ik zal Karel af en toe meenemen naar haar en ze is ook altijd
welkom hier. Ik vind het een heel dapper besluit want ik weet
hoe graag ze met Karel verder had gewild.

Donjana, voor jou  :-*  :-*  :-*