Auteur Topic: Gizmo ziek? of niet?  (gelezen 9241 keer)

kyra/destiny

• Gast
Gizmo ziek? of niet?
« Gepost op: april 19, 2008, 17:04:15 pm »
Gisteren was onze clown nog volop de ganse dag aan het kwebbelen, niets aan de hand, vrolijk spelend.

Vanmorgen stelde ik vast dat Gizmo om 10 uur nog vast zat te slapen en toen ik zijn bakje uit de kooi nam om zijn ontbijt (was wat later opgestaan dan anders) klaar te mkanen zag ik dat er een "rare substantie" in zijn eetbakje lag (wij geven hem bij het slapen gaan altijd een bodempje zaadjes) een soort kleverig balletje.

Ik heb hem zijn fruit gegeven en daar heeft hij van gegeten.  Maar hij zit al de ganse dag een beetje te suffen, heeft nog geen woord gezegd, niet gespeeld;

Moet ik me zorgen maken? (ik moet wel bekennen dat hij gisteren een heel klein beetje mee van tafel heeft gegeten  :-[ het waren erwtjes uit blik) Zou dat ermee te maken kunnen hebben?

het is vandaag natuurlijk wel wat somberder weer waardoor ook ik wat minder energie lijk te hebben, misschien hebben gaaien dit ook?

Alle meningen zijn welkom!!!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Gizmo ziek? of niet?
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2008, 17:08:35 pm »
zou het vandaag aankijken, zorgen dat ie veel drinkt en iets eet,
denk niet dat het een erwtje geweest kan zijn, aangezien je zelf er niet beroerd van geworden ben..
misschien bij hem verkeerd gevallen.. maar dan had zn poepje misschien raar geweest..

is de "rare substantie" opgegeven voer? of echt onherkenbaar?

als het morgen ochtend zelfde verhaal is is er toch iets mis denk ik..
kan een off dagje zijn ook natuurlijk, dat hebben gaaien ook net als wij ;)

cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2008, 17:10:30 pm »
Plotselinge gedragsveranderingen altijd serieus nemen.
Dit is wel een hele duidelijke verandering. Als hij morgenvroeg nog zo lauw is.. dan zou ik persoonlijk wel even naar de Vogelarts gaan hoor of in ieder geval even bellen!

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2008, 17:45:52 pm »
Ik heb ondertussen contact gehad met de kweker! die vind de symptomen ook heel erg verdacht en raadt me aan om vandaag nog een vogelarts te zoeken.  Volgens hem lijkt het of hij een obstructie heeft in zijn darmen
Ik heb ondertussen naar Vandersanden gebeld in Veldwezelt, daar mag ik vanavond om 10 uur terug naar bellen want die nam wel op maar was niet thuis
De vogelarts van de kweker (van de wouwer in Nijlen) nam zijn GSM niet op maar daar heb ik een berichtje in gesproken

Maak me echt zorgen nu   :cry:  :cry:  :cry:

cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2008, 17:56:46 pm »
Probeer je niet gek te laten maken hoor. Over de telefoon kan men niet zeggen wat het is. Dus zijn het wilde gokken.
Dus laat er maar een professioneel iemand naar kijken en zijn conclusies kan trekken nav feiten uit onderzoeken.

Sterkte!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2008, 18:04:08 pm »
heel goed van je dat je al gebeld hebt, beter zekere van het onzekere nemen he  ;)
en laat je inderdaad door niemand gek maken, eerst eens laten nakijken wat er nu precies is,
heel erg veel sterkte met Gizmo  :-*

jip

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2008, 18:08:30 pm »
vast een baaldag ...............maar goed je hebt va al gebeld die kan vast je zorgen wegnemen ;) succes en sterkte met gizmo

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2008, 18:23:11 pm »
Heel veel sterktje   :-*  hopelijk valt het mee ...

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #8 Gepost op: april 19, 2008, 18:25:44 pm »
Getsie .............. gelukkig heb je aktie ondernomen. Succes :-*

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2008, 19:53:15 pm »
Ik hoop dat het meevalt hoor, veel succes!  :-*

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2008, 19:55:34 pm »
Ik heb de indruk dat hij op het moment iets actiever is!
Hij heeft het blijkbaar moeilijk om stoelgang te maken maar dat is een uurtje geleden dan toch gelukt.  Alleen bleef er een heel lange groene sliert aan zijn stuitje hangen die ik met keukenrol heb weggeveegd.  Die stoelgang heb ik nu bewaard.  Je zal altijd zien he, bel je een VA en dan gaat het ineens beter.  Toch in de gaten houden want die stoelgang die bleef "kleven" is toch niet echt normaal.  we houden hem in het oog.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2008, 20:28:50 pm »
misschien toch de erwtjes geweest :CENS
omdat dat het opvallende vreemde is.. maar poepen is dan dus goed  :thumsup:
heeft ie misschien de hele dag krampjes van gehad console
ben benieuwd wat vandersanden zegt! we duimen voor goed nieuws  :thumsup:

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2008, 20:31:42 pm »
hij zit hier nu zielig te wezen op mijn schouder, spelen wil hij niet, alleen maar gekroeld worden!
Wel poetst hij zijn veren wat ik een goed teken vind want mij is altijd gezegd dat een zieke vogel niet poetst!
Vond het alleen heel erg rare ontlasting, was zeker 20 cm lang en bleef gewoon aan zijn poepie kleven,  als een lange groene draad zeg maar, heb ik echt nog nooit gezien

Rianne83

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 19, 2008, 20:50:25 pm »
Toch geen wormen?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #14 Gepost op: april 19, 2008, 20:51:03 pm »
hier bij cor ook wel eens gezien, niet 20cm maar 4 a 5 cm.. ( cor haar normale poep is ook vele malen kleiner natuurlijk )
ik denk dan dat er te weinig vocht bij is waardoor hij dan blijft plakken.. vocht te kort zorgt natuurlijk voor meer problemen,
ook bij mensen, maar dat is wel het eerste waar je het zou kunnen zien.. drinkt ie wel goed?

ben geen dokter, maar denk al zouden we het zelf hebben ;)
hoop dat het allemaal mee valt voor jou en gizmo  :-*

poetsen is inderdaad goed  :thumsup: