grasparkietjes hoef je niet te kortwieken om tam te krijgen he..
eigenlijk maak je er bij pietjes helemaal geen vrienden mee, en is het per definitie niet makkelijker om ze tammer te krijgen.
grasparkieten maak je tam in hun kooi, dus is wieken niet nodig.
en aangezien het er 2 zijn, zal dit heeeel moeilijk zijn en langer duren als 1, maar goed,
het zal misschien lijken dat ze meer tam zijn omdat ze niet weg vliegen, maar zodra er weer een beetje veer is nemen ze de benen hoor!
want kleine vogeltjes hebben weinig draagkracht nodig om te vliegen.
heb bij antonia pica (

) zijn vliegen, terwijl ze net gewiekt was! dus met iets meer inspanning kunnen de kleine mormeltjes alsnog vliegen hoor!
en zoals ik al eerder zei, het is voor hun dus geen manier om ze zo tammer te krijgen of tam te maken. Let ook op dat gewiekte grasjes nog steeds niet los naar buiten kunnen,
ik zou het neit aanraden, omdat bij het kleinste zuchtje het pietje alweer kan vliegen, door het lichte gewicht en kleine draagkracht die het nodig heeft!
ik zou aanraden om beide in aparte kooi te zetten, en 1 bij 1 tam te maken, aangezien 2 tegelijk tam maken ontzettend moeilijk kan zijn,
en ze dus elkaar al kennen en dus ook een samenspel zullen voeren tegen de familie zeg maar, omdat ze met zn 2 zijn.
1 bij 1 is makkelijker en zullen ze iets meer aandacht voor de "hand" krijgen dan voor de ander.
voor de rest is er nog dit topic waarin alles ook nog eens uitgelegt wordt:
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=27728.0ik ben persoonlijk tegen het wieken van grasjes, tenzij om veiligheids redenen natuurlijk, maar goed dat ter zijde.
misschien is hierdoor mijn reactie ook wat emotie getint geschreven! geen aanval op jou viv

fijn dat de mensen bij jou voor hulp komen en niet zelf practiseren!

ik hoop dat je ze kan helpen!