Auteur Topic: Goed alternatief voor Harrisons  (gelezen 17607 keer)

nermin

• Gast
Re: Goed alternatief voor Harrisons
« Reactie #15 Gepost op: mei 07, 2008, 20:23:45 pm »
Ik heb zowel Zupreem  (2 soorten)als Harrison (2 soorten) als Scenic. (2 soorten) Rif is geen pellet eter :( geen enkele pellet eet hij smakelijk op shootme Daarom krijgt hij dagelijks meerdere malen een papje van scenic...tot dusver gaat het goed. Het punt bij de Jungle van Scenic is dat de rode pellets echt rode ontlasting veroorzaken..en dan bedoel ik echt rood....tuurlijk valt daar wel mee te leven...maar het zet je wel aan het denken of de kleurstoffen echt wel zo natuurlijk zijn... :CENS
Harrisons krijgt die als tussendoortje (dan moet die ook echt honger hebben..anders ligt het gewoon onderin de kooi) en met Zupreem speelt die meer dan dat die ze opeet...  Ik houd Scenic voorlopig aan als hoofdpellet...hij doet het er goed op... totdat er weer iets anders op de markt komt... :)wat ik weer kan uitproberen.... ;)

cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 07, 2008, 20:27:09 pm »
Het punt bij de Jungle van Scenic is dat de rode pellets echt rode ontlasting veroorzaken..en dan bedoel ik echt rood....tuurlijk valt daar wel mee te leven...maar het zet je wel aan het denken of de kleurstoffen echt wel zo natuurlijk zijn... :CENS

Daar zit ik dus ook een beetje mee bij Scenic.
Eigenlijk komt dat omdat de ontlasting van Eco ook hele andere kleur had dan het hoorde te zijn. Dus ik vind dat ook een beetje tricky. Maar als iemand zegt: hij krijgt ook rode ontlasting van kersen.. tja dat is ook wel weer zo.  :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #17 Gepost op: mei 07, 2008, 20:31:28 pm »
Maar als iemand zegt: hij krijgt ook rode ontlasting van kersen.. tja dat is ook wel weer zo.  :CENS

Dat had ik dus willen zeggen  :)
Toen ze hier de jungel aten vond ik het ook wel een beetje raar hoor
maar het zal wel normaal zijn, als ze pap eten krijgen ze ook flatsen
ipv vaste poepjes.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: mei 07, 2008, 21:23:50 pm »

Er zou in nederland ook een pellet verkrijgbaar zijn bij de dierenarts: Bingo... ooit iemand deze geprobeerd of iets over gehoord?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: mei 07, 2008, 21:30:27 pm »

Er zou in nederland ook een pellet verkrijgbaar zijn bij de dierenarts: Bingo... ooit iemand deze geprobeerd of iets over gehoord?

Bingo is een Nederlands ontwikkelde pellet waar oa. de Faculteit diergeneeskunde aan heeft meeontwikkeld.

Heb er zelf geen ervaringen mee. Het zou bij iedere dierenarts verkrijgbaar moeten zijn. Zij zouden het dus moeten kunnen bestellen.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #20 Gepost op: mei 08, 2008, 09:10:07 am »
Ik weet niet of je wel eens bietjes eet...maarre ik kan dat goed merken aan de kleur zeg maar  ;D
De agaatjes krijgen hot and healthy en de rode kleur komt door chillipeper. ( ik dacht dat het chillipeper was... )

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #21 Gepost op: mei 08, 2008, 10:00:32 am »
Klopt, is chilipeper  ;)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: mei 10, 2008, 20:16:16 pm »
onze twee gaaien kregen vanaf het begin ecobird samen met avi+ zaadmengsel.
waarvan eco redelijk gegeten werd.
nu zijn we een tijdje harrison aan het proberen mede omdat pipo zwaar in de rui is (noodgedwongen)
maar har wordt bij ons slecht gegeten.
dus zijn we nu weer terug naar eco met zaad en dat gaat veel beter.
pipo doet het er ook goed op en jacco heeft een prachtig strak verenpak :a036:
we geven nog wel H als tractatie maar meestal beland het op de bodem
als we H en ecco in een bakje doen eten ze eco eruit en H beland op de grond  :) hoezo eigenwijs.

wat de ontlasting betreft eco samen met zaad geeft goede ontlasting stinkt niet en is mooi stevig.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 10, 2008, 21:00:33 pm »
gek he dat het per vogel zo verschillend is, Poekie vind de eco vies, zijn ontlasting stonk (kreeg ook zaad erbij) en de Harries gaan er in als pap  :)

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #24 Gepost op: mei 11, 2008, 10:28:33 am »
Joly eet nu eindelijk de harrison maar dan de fine, en ook al is het duur ik verander niet meer van pellet.

Ben begonnen met pretty bird, die at hij wel maar ik vond al die kleurtjes toch niks, toen over gestapt naar natribird.
Die vond hij ook lekker maar kreeg toen te horen dat het niet zo'n goeie pellet was dus overgestapt naar de ecobird.
De eerste emmer ging goed hij vond het heel erg lekker, maar toen ik de 2e emmer kocht at hij er niks meer van.
Nu eet hij dan de harrison en zaad en dat gaat goed.

Keesie eet nu nog natribird, en als de voorraad op is gaat hij als het aan mij leg ook over op de harrison.

Het probleerm is ook nog dat niet alle soorten pellets bij een dierenwinkel/arts gekocht kan worden, dus je moet het via een webwinkel bestellen en dan komt er ook nog verzendkosten bij dus word de pellet weer duurder.

Offline margao

• Eitje
  • *
« Reactie #25 Gepost op: mei 18, 2008, 15:51:11 pm »
Ik geef Sophie sinds een jaar Zupreem en een maal per week zaad. Natuurlijk ook fruit en groente. Pas nog bij de va geweest en ze is kerngezond. Sophie vindt Zupreem lekker en dat was met Harrison en Ecobird niet het geval.
Informatie over Zupreem kun je vinden op de site van stichting papegaaienhulp en daar kun je het sinds een tijdje ook bestellen, want het is verder niet zo goed verkrijgbaar in Nederland. Het is ook niet zo duur, pas geleden 7 euro per kg, daar komen dan nog wel verzendkosten bij. Je kunt het wel een jaar goed houden.

cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: mei 18, 2008, 16:14:15 pm »
Hoe lang doe jij dan met een kilo?

Offline margao

• Eitje
  • *
« Reactie #27 Gepost op: mei 19, 2008, 14:15:14 pm »
Ik bestel 4 kilo en daar doe ik een jaar mee, overigens ongekleurde pellets niet die vruchtdingetjes. Sophie is een panama dus klein en niet zo zwaar en ze eet ook andere dingen, dus een jaar ermee doen is wel lang. Er is ook informatie te vinden op www.zupreem.com .

kokosnoot

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: mei 19, 2008, 22:57:15 pm »
kan ook aan mij liggen maar ik vind de site van zupreem een beetje onoverzichtelijk, ik kan niet vinden wat je nou voor bijvoorbeeld een grijze roodstaart moet nemen  :CENS

donjana

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 20, 2008, 08:55:43 am »

Op de Dieca pellets zijn ze hier alle 18 helemaal gek op.

Dieca pellets vertel er iets meer over. Waar is het te koop en hoe duur is het ??
Hier eten ze HP en Zupreem en ze eten het goed . Ik heb hier het fruitblend flavoravian maintenance Natural Diet de hoofdvoeding en dan hebben we Garden Goodness mix  . Hier doen ze het er goed op en het Fruit vinden ze helemaal heerlijk. Maar daar ken ik mij wel iets bij voorstellen het ruikt ook heerlijk