Auteur Topic: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen  (gelezen 11442 keer)

truus

• Gast
Help, Hij geeft mij de schuld van vallen
« Gepost op: mei 03, 2008, 00:29:02 am »
hoi
ik zit met een groot probleem. deejay is een paar weken geleden van zijn kooi afgevallen en heeft zich toen heel pijn gedaan .en ik heb mij toen zo verschrokken dat ik na hem toe rende en hem probeerde op te pakken.
omdat ik dacht dat zijn veugel kapot was. die heeft mij toen gebeten, en deejay geeft mij de schuld.
hij springt ook wel eens van de kooi en dan kan ik hem niet oppakken want hij bijt dan weer.
nu is hij van avond weer van zijn stok gevallen ,en klom toen op de kooi .
ik wilde hem in zijn kooi zetten en daar begint hij te schreeuwen en springt weer. ik moest zelf een stok pakken om hem terug te zetten en hij bleef schreeuwen en als ik nu bij de kooi komt wil hij ook beginnen met schreeuwen
wat kan ik hier aan doen dat hij mij de schuld niet geeft en mij niet meer bijt :cry:
gr truus

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2008, 09:10:29 am door Cosch »

cosch

• Gast
Re: help
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2008, 07:43:51 am »
Het kan ook zijn dat hij wel echt pijn heeft hoor!
Ik zou dat ff uitsluiten door naar een vogelarts te gaan. Gedragsveranderingen altijd serieus nemen.

Mocht er niks met em aan de hand zijn dan moet je em maar gewoon even laten, mijn inziens. Als hij valt, laat em maar lopen. Zodat hij weet dat je er niet direct aan komt als hij valt. en het zo niet gaat uitbuiten!

Sterkte!

truus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2008, 09:01:55 am »
hoi
ik heb gezien dat deejay zijn veugels strekt en niets kapot heeft.
maar hij gaat aan de andere kant op een stok zitten, normaal  komt hij smorgens altijd na mij toe voor eten
hij houdt mij 'wel in de gaten.zit zijn veren te poetsen en te krabben, en als ik mij dan om draai na hem gaat hij stil zitten.
eten doet hij niet, normaal smorgens wel
hij houd mij maar in de gaten.
ik ben eens benieuwt dadelijk als ik zijn kooi helemaal schoon moet maken,dat doe ik altijd op zaterdag,misschien vandaag maar laten.
zou het een af ander spelletje van hem zijn ???
doet mij pijn ik hem niet bij mij kan pakken ,ik ben altijd de enige geweest die hem kan oppakken en aaien
p.s. hoezo uitbuiten, hij bijt dan,
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2008, 13:02:27 pm door truus »

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2008, 12:03:27 pm »
ik zou ZEKER even naar de vogelarts gaan!
meerdere malen vallen of springen en dan vallen kan best een wond te weeg brengen!
hier op het forum waren er ooit 2 vogels met een wond, die er al een tijd zat, maar die NIET gezien werd en ze er pas later achter kwamen.
het kan dat jij niets ziet, maar de vogelarts wel!

je moet wel opletten of hij eet en drinkt, doet hij dat ook niet, dan moet je ZEKER  naar de vogelarts toe,
want dan is er iets goed mis! van nature eten gaaien namelijk altijd ook als ze pijn hebben, slecht tot niet eten moet je niet onderschatten!

ik denk ook dat hij flink geschrokken is, en misschien omdat jij er zo snel bij was dat hij jou de schuld geeft!
laat hem even lekker gaan, hij zal vanzelf bekomen, en jou opzoeken of aandacht vragen!  :-*

truus

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2008, 12:35:49 pm »
hoi
ik heb gezien dat deejay heeft gegeten,en gedronken hoeveel weet ik niet
zo gauw ik richting kooi loop, gaat hij gauw op een andere stok zitten en hij houd mij wel de hele tijd in de gaten.(en als we heel kort bij komen gaat hij op de stok op en neer of hij dan ieder moment wil springen)
maar nu is mijn vraag moet ik hem vandaag met rust laten en net doen of hij niet bestaat, of
vanmiddag proberen hem weer uit de kooi te pakken en kijken of hij weer bij mij wil komen
ik weet echt niet meer wat ik moet doen  :CENS
zogauw ik merk dat lichamelijk iets niet goed is met deejay dan ga ik na een va

Caiolinda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2008, 13:13:42 pm »
Ik denk dat ie gewoon een beetje boos is :-) Hier vallen ze soms ook naar beneden en dan maken ze soms echt wel een smak. Maar wij laten ze dan gewoon even zitten en even rondkijken zo van waar ben ik geland als ze dan vervolgens verder lopen en doen dan laten we ze opstappen.

Ik zou gewoon je ding doen vandaag en als je ziet dat hij wat rustiger wordt dan laat je m opstappen mocht je zoiets hebben van straks bijt ie dan gebruik je een opstaptouw. En dan over laten stappen op je arm. En bouw het zo op misschien gaat het dan weer een stuk beter.

Groetjes Linda

truus

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2008, 08:52:41 am »
hoi
volgens mij is hij heel boos op mij
zogauw ik in de buurt van de kooi kom dan wordt hij onrustig en en gaat voor mij weg :cry:
doet zijn vleugels uit spreiden,en ik ben bang dat hij zich in de kooi ook laat vallen,en dan denk hij dat ik het weer ben
nu zou ik echt niet weten hoe ik hem uit de kooi moet krijgen,
p.s. als hij op de kooi zit en ik moet hem er weer in hebben, (stel dat deejay weer op de grond springt ) wat moet ik dan doen  :sorry:
gr truus

cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2008, 10:50:08 am »
Laten lopen!
Is niet jouw probleem! ;)
Ook zijn gekke gedrag doet tie zelf... laat em maar hoor.
Geen aandacht aan besteden.
Hij zal dan in de gaten hebben dat hij niks van je gedaan krijgt door zo te doen. Je springt niet meer op enzo.
Dus laat em maar, gaat wel weer over!

giggles

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2008, 16:00:32 pm »
Ik denk dat hij je een beetje aan het manipuleren is...
Voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd naar een vogelarts gaan.

Als hij zich laat vallen, moet je er niet gelijk naartoe rennen. Kijk eerst hoe hij zich redt zonder je hulp. Als hij naar een tijdje weer wat rond begint te lopen, pak je hem op en laat je hem even droogvliegen. Gaat dit allemaal goed, dan zal het allemaal wel een beetje meevallen.
Als jij onzeker naar je vogel overkomt, zal hij daar zeker misbruik van maken.

Ik zou hem als ik jou was gewoon wat met rust laten. Als je besluit om hem aandacht te geven, wees dan standvastig in wat je doet.
Als je besluit hem uit de kooi te willen pakken, moet je dat gewoon doen en niet denken: Oei hij doet anders als anders, dus laat hem maar zitten.
Als hij gaat bijten en je bent er bang voor dat hij je bijt. Pak je hem desnoods met een opstapstok, of een handdoek.
Het belangrijkste is dat je je niet laat manipuleren...

Als hij nu echt helemaal in wilde paniek is en in de stress schiet, dan zal je stapje voor stapje je relatie met je vogel opnieuw moeten opbouwen...
Maar ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, zolang je niet bang bent en zeker van je zaak.

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2008, 20:14:41 pm »
Ik zou de vogel eerst door een va laten onderzoeken en kijken of alles wel in orde is.

en daarna zou ik een gedragdeskundigen raadplegen.

er staan nu 2 verhalen op dit forum van grijze roodstaarten die ook wel dit gedrag vertonen, dus ik denk niet dat als je hem met rust laat dat het dan allemaal wel goed komt.

truus

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 04, 2008, 21:18:51 pm »
hoi
voor zo ver ik kan zien heeft deejay niets
maar aschra kun je mij  vertellen waar die verhalen op dit forum staan.
alvast bedankt
gr truus

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #11 Gepost op: mei 04, 2008, 21:24:13 pm »
denk doelend op het verhaal van tommy met rocco en van CT met victor ;)
kijk maar eens in het dagboeken gedeelte ;)

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #12 Gepost op: mei 04, 2008, 21:31:48 pm »
denk doelend op het verhaal van tommy met rocco en van CT met victor ;)
kijk maar eens in het dagboeken gedeelte ;)

Dat zijn de verhalen die ik bedoel, ze vertonen haast het zelfde gedrag als jouw gaai.

CT

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 04, 2008, 21:49:47 pm »
Ik zou de vogel eerst door een va laten onderzoeken en kijken of alles wel in orde is.

en daarna zou ik een gedragdeskundigen raadplegen.

er staan nu 2 verhalen op dit forum van grijze roodstaarten die ook wel dit gedrag vertonen, dus ik denk niet dat als je hem met rust laat dat het dan allemaal wel goed komt.

Hoi,
Ik volg dit topic ook en ik denk dat aschra hier wel degelijk een punt heeft, bij Victor heeft het ook veel te lang geduurd met als resultaat dat hij niet meer te benaderen was, nu gaat het al beter, maar toch denk niet dat het nog een handtamme gaai wordt. Zou idd niet te lang wachten.

groetjes
Dinnie

giggles

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 04, 2008, 22:03:32 pm »
Dit waren toch al probleem gaaien voor ze bij hun nieuwe eigenaren kwamen???

Dit heb je zelf nog in de hand, maar als je denkt dat je het niet aan kan, dan is het zeker een aanrader om een gedragsdeskundige te raadplegen.
Zodra als je je laat manipuleren, dan wordt zijn gedrag bevestigd en zal het waarschijnlijk alleen maar erger worden.