Auteur Topic: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen  (gelezen 11479 keer)

truus

• Gast
Re: help
« Reactie #30 Gepost op: mei 06, 2008, 08:29:00 am »
hoi
bedankt voor de steun en raad
wij zijn blij als het 10 uur is dat we deejay kunnen ophalen
hoe het verder verloop met deejay zal ik hier schrijven
gr truus

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: help
« Reactie #31 Gepost op: mei 06, 2008, 08:54:49 am »
is goed! succes :-*

verander je dan zelf de titel van het topic?
dat maakt het wat overzichtelijker ;)

cosch

• Gast
Re: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen
« Reactie #32 Gepost op: mei 06, 2008, 09:11:06 am »
Ik heb de titel al verduidelijkt! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: mei 06, 2008, 09:47:35 am »
Dit verhaal lijkt precies op het verhaal van Rocco. Het is echt heel erg noodzakelijk dat hij ieder geval geen pijn meer heeft en dat alles goed behandeld wordt!! Daarna weer vertrouwen in jou gaan krijgen. Ik geloof in dit geval niet in een strafkooi hoor!! :S

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #34 Gepost op: mei 06, 2008, 09:55:49 am »
Wat een belevenissen zeg. Goed dat je uiteindelijk toch naar de va bent gegaan. Wij hebben ook het probleem dat er niet een deskundige in de buurt zit. Vandaar dat ik, als onze vogel flink valt, in ieder geval telefonisch contact zoek. Dan kan de va zelf bepalen of het nodig is om langs te komen. Ik hoop voor je dat dit nooit meer gebeurt, maar mocht het nog eens voorkomen, dan zou ik toch dezelfde dag nog naar de va gaan. Voor de zekerheid.
Ben heel erg benieuwd hoe het nu gaat met deejay.  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #35 Gepost op: mei 06, 2008, 10:10:07 am »
Goed dat je gegaan bent, succes  :-*

truus

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: mei 06, 2008, 11:37:22 am »
hoi
ik kwam met deejay thuis en toen hij nog in de benche zat maakte hij een raar geluid maar mocht hem toch effe op zijn kopje aaien, maar wat ziet hij eruit 
daarna hebben we hem in zijn eigen kooi gedaan, heeft al gegeten en gedronken en maakt nu een knarsend geluid
de arts zei dat ik hem 6 weken niet uit de kooi mocht pakken, tot de veren weer goed door komen.(want als hij nu weer valt heeft hij weer pijn :cry:)
ik laat hem vandaag een beetje bij komen, en dan maar kijken hoe ik het verder moet doen.  om het contact weer goed te krijgen
want deejay is iedere dag uit zijn kooi geweest.
ik hoop dat het nooit meer gebeurt maar ik weet nu wel als hij pijn heeft hoe hij reageert.
gr truus
p.s. cosch bedankt voor het veranderen van de titel
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2008, 11:39:13 am door truus »

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #37 Gepost op: mei 06, 2008, 12:17:12 pm »
 :-*
Gelukkig een beetje eind goed al goed. Fijn dat hij er weer is, kun je zelf weer voor hem zorgen. Hoe lang is een paar weken? Ik denk dat je maar het beste zoveel mogelijk met hem moet kroelen en knuffelen terwijl hij in zijn kooi zit. Dan bouw je in ieder geval wel weer een vertrouwde relatie met hem op. Als zoiets met Jacco zou gebeuren zou ik hem hopeloos verwennen met lekkernijen, aandacht en extra speeltjes, maar of dat nou de oplossing is weet ik eigenlijk ook niet. In ieder geval zal hij dan niet zoveel last hebben van dat hij in zijn kooi moet blijven.
Heeft de va nog iets gezegd over dat vallen?

truus

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: mei 06, 2008, 12:24:42 pm »
hoi
nee hij heeft niks gezegt
maar wat bedoel je over het vallen :-[
of hij geschrokken is of zo
en morgen ga ik kijken voor nieuw speelgoe heeft hij wel verdient die arme schat
gr truus

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #39 Gepost op: mei 06, 2008, 12:30:04 pm »
Nou ja, het komt niet zo heel vaak voor dat vogels zomaar vallen toch? Dat ze van de kooi afspringen en ongelukkig terecht komen kan natuurlijk altijd. Maar als een vogel valt, denk ik toch al gauw dat daar een reden voor moet zijn. Dus vandaar dacht ik dat de va er misschien iets over gezegd had. Jacco van ons valt eigenlijk alleen als hij echt misstapt of zo, nooit zomaar.

Ik heb trouwens ook ontdekt dat als je je vogel lekker verwent na zoiets, ook je eigen schuldgevoel weer wat minder wordt. Niet dat je dat moet hebben hoor! Maar stel.....!
Veel plezier met speeltjes kopen.

truus

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: mei 06, 2008, 12:42:08 pm »
hoi
o dat bedoel je (ik ben nog een beetje uit mijn doen)
de arts weet wel dat hij zich verschrokken heeft ,en hij spring of inderdaad wel eens van de kooi ,jammer genoeg is het dit keer mis gegaan . mijn man zeg al dat ik hem niet meer op de kooi mag laten lopen
als hij weer de oude is ik moet hem dan maar op zijn klimstok zetten, of op de tafel
hij wil dit niet meer mee maken voor zowel deejay als voor mij
en ik ga hem zeker verwennen
gr truus

Caiolinda

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: mei 06, 2008, 12:52:01 pm »
Gelukkig dat Deejay weet thuis is. Ach ja verwennen doen we ze toch altijd al  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #42 Gepost op: mei 06, 2008, 17:24:43 pm »
oef , ik heb met spanning gelezen en ben blij d egoede afloop te lezen ook

wat je wel kan doen als je persee deejay eruit wil halen, tegen de grond laten spelen, alles laag houden (dit is ook een les die ik moeten leren heb) en zo kan het springen veel mider kwaad en heeft hij toch nog wat vrijheid

ps, naar welke VA ben je geweest in Belgie ?

kokosnoot

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: mei 06, 2008, 17:34:12 pm »
lekker om hem weer thuis te hebben, wat een verhaal  :cry: hopelijk gebeurd dit nooit meer, heel veel succes met Deejay  :-*

truus

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: mei 06, 2008, 19:48:14 pm »
hoi
ik ben bij dierenarts van de sander geweest omdat ik gisteren met deejay bij een dierenarts wilde gaan en die man heeft zelf 45 papegaaien en ik had gelezen dat VA hedwig in veldhoven hem ook niet slecht vond(hij nam de tijd voor deejay ook al zat de wacht kamer vol)
hier in de buurt heb je dierenartsen die echt niet veel van papegaaien weten.en zo heeft iedere dierenarts wel iets waar hij goed in is (de ene is goed met honden ,een andere met reptielen)
ik wil deeejay wel na een bepaalde tijd uit de kooi halen en kijken of hij op de grond wil lopen .
maar ik moet effe kijken hoe het met hem gaat
hij eet en drinkt maar heeft nog niks gezegt(dat zal nog wel even duren)
gr truus