Auteur Topic: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen  (gelezen 11541 keer)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
Re: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen
« Reactie #45 Gepost op: mei 08, 2008, 14:00:05 pm »
Jacco van ons zit altijd op zijn kooi als we thuis zijn, of op een speelstandaard, of op zijn hanging basket. Hij springt wel eens ergens van af., maar vallen heb ik hem nooit zien doen. Misschien is het een idee om te proberen erachter te komen, waarom Deejay van zijn kooi springt? Ik snap best dat je man niet meer wil dat je hem, op zijn kooi zet, maar als je hem op een klimstok zet, kan hij daar ook vanaf springen en ziich verwonden. Als je weet waarom hij van zijn kooi springt, kun je er misschien iets tegen doen.
Is Deejay gekortwiekt? Ja toch?
Jacco van ons laat duidelijk merken als hij van zijn kooi af wil, omdat hij niet kan vliegen moet hij wel springen. Hij gaat dan net doen alsof hij gaat springen en als we dta zien, pakt een van ons hem van de kooi en brengen we hem naar een andere plek. Het is even opletten, maar dan hoef je in ieder geval niet meer bang te zijn dat hij gewond raakt.  ;)

truus

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: mei 08, 2008, 15:45:44 pm »
hoi
het gaat al beter met deejay. ik heb hem al wat lekkers door de kooi kunnen geven en ik vroeg hem, geef kopje en dat deed hij  :thumsup:
vanmorgen heeft hij voor de eerste keer iets gezegt en een beetje gefloten :a036:
en deejay doet inderdaad eerst spring beweging,maar als ik het niet zie dat spring hij. en ik denk ook dat hij aan de ene kant meer veren had als aan de andere kant ,dat hij daardoor op die ene kant is terecht gekomen ???
ik heb een klimboom voor hem en die is maar 70 cm hoog, en de kooi is bijna 2meter, dus dat is toch een flink verschil als hij valt.
de dierenart die deejay eerder heeft gekortwiek heeft het verkeert gedaan :angry:(had ik het maar geweten) hij valt echt als een baksteen na onder.
gr truus

truus

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: mei 16, 2008, 23:10:56 pm »
hoi
met deejay gaat het goed hij praat en fluit weer
maar hij wil toch niets van mij weten. ik heb hem gisteren uit de kooi gehaald
komt na lang proberen wel even op mijn hand
ik heb hem op de grond gezet,zodat hij niet kon vallen, maar hij maakt zich meteen weg
hij is onder de stoel door gelopen en toen gauw de kooi op daar zat ik dus met het probleem
en hij sprong weer van de kooi af (ik ben de andere kant op gelopen) na een tijdje stapte hij op en ik heb hem in zijn kooi kunnen zetten
nu wil hij nog niet meer, dat ik hem over zijn kopje aai
weten jullie iets anders hoe ik dat aan kan pakken ,hij gaat ook de andere kant op als ik bij de kooi sta(moet ik hem dwingen of net niet )ik weet het niet meer
truus

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #48 Gepost op: mei 16, 2008, 23:26:05 pm »
het zal gaan met ups en downs, niet te snel opgeven, de ene dag kan beter zijn als de andere,
lees maar terug hoe goed het ging, en morgen weer met frisse moet er tegen aan!  :thumsup:
het is niet iets wat binnen een paar weken helemaal weg is, dus ditr soort terug vallen komen voor ;)
jammer genoeg heel normaal, dus even vol houden!!  :thumsup:

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #49 Gepost op: mei 19, 2008, 13:07:42 pm »
Dwingen niet, maar hij moet wel naar je luisteren. Hij moet opstappen als jij dat wil, en niet als hij dat wil.  :CENS Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Heb ik zelf ook wel ervaren. Rust, begrip en doorzetten en als het lukt flink belonen, dat is alles wat ik je kan zeggen.

truus

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juni 07, 2008, 20:50:50 pm »
hoi
ik vindt het echt balen ik ben nog geen steek opgeschoten met deejay
ik mag deejay niet dwingen ,maar nu laat hij zich vallen in de kooi, hij wil maar niet bij mij
ik weet het niet meer
eerst kon ik alles met hem doen. en ik zou het heel erg vinden als deejay in de kooi moet blijven
ik zit mij af te vragen of deejay zich nu zit aan te stellen ,en dat ik hem toch een beetje moet dwingen
gr truus

cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juni 07, 2008, 21:35:00 pm »
Heeft hij nog pijn denk je?  :CENS

CT

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juni 07, 2008, 21:42:10 pm »
hoi
ik vindt het echt balen ik ben nog geen steek opgeschoten met deejay
ik mag deejay niet dwingen ,maar nu laat hij zich vallen in de kooi, hij wil maar niet bij mij
ik weet het niet meer
eerst kon ik alles met hem doen. en ik zou het heel erg vinden als deejay in de kooi moet blijven
ik zit mij af te vragen of deejay zich nu zit aan te stellen ,en dat ik hem toch een beetje moet dwingen
gr truus

Ik vermoed zo een klein beetje dat het dezelfde kant opgaat als met Victor, met heel veel liefde, geduld, geduld en nog eens geduld kom je stapje voor stapje vooruit. Denk dat dwingen hier alleen maar een averrechts effect zal hebben.

Alvast veel geduld toegewenst.
Dinnie

truus

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: juni 07, 2008, 22:00:24 pm »
hoi
pijn heeft hij niet meer
maar ik weet ook dat papegaaien je kunnen manipuleren,ik weet niet of het dat is (anders heeft deejay zo iets van nu krijg ik mijn zin en hoef ik niet op te stappen)maar dat weet ik nu net niet
en ik ben ben dat het straks nog erger wordt
het doet mij veel pijn dat ik niet meer bij hem kan komen en aaien  :cry:
gr truus

cosch

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juni 07, 2008, 22:09:24 pm »
Ja begrijpelijk.

Ik persoonlijk zou nu ondertussen wel wat grensjes gaan verleggen met em! Anders blijft hij in dit gedrag steken!
Iedereen zou het anders aanpakken denk ik. Zoals Dinnie zegt weer juist van niet.

Dus ik denk dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Dan kun je daar geen spijt van krijgen! ;)

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #55 Gepost op: juni 07, 2008, 23:44:44 pm »
ik heb dit even een beetje door gelezen en zie een overeenkomst met Rocco :o
als het kan moet je dat val gedrag negeren.
pas weer reageren als hij weer op zijn stok zit.
ook niet naar hem kijken of wat zeggen.
dit helpt bij Rocco in ieder geval goed .
het duurt wel lang hoor  :o

truus

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: juni 08, 2008, 00:26:23 am »
hoi
bijna een maand geleden ging het wat beter met deejay en hij stapte ook op maar hij wou weer gauw van mijn hand en toen stapte hij een beetje mis, hij is niet echt gevallen
maar heeft zich weer geschrokken
ik heb geen aandacht aan hem gegeven, maar is weer boos op me(denk ik )
en daarom denk ik dat hij zich nu iets aansteld en zich ook laat vallen in de kooi om maar niet bij mij te komen
daarom dacht ik dat ik hem een beetje moet dwingen. als hij nu inderdaad in dit gedrag blijft vertonen
gr truus

cosch

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: juni 08, 2008, 08:33:02 am »
Ik zou dat wel proberen omdat ik denk dat dat gedrag anders snel een gewoonte word en word het nog moeilijker om te doorbreken.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #58 Gepost op: juni 08, 2008, 09:51:18 am »
ik heb dit even een beetje door gelezen en zie een overeenkomst met Rocco :o
als het kan moet je dat val gedrag negeren.
pas weer reageren als hij weer op zijn stok zit.
ook niet naar hem kijken of wat zeggen.
dit helpt bij Rocco in ieder geval goed .
het duurt wel lang hoor  :o

Ja, schrok hier ook van, het is hetzelfde gedrag. Kan wel even duren voor alles weer normaal is. Verder sluit ik me aan bij het advies van Tom. ;)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: juni 08, 2008, 10:16:15 am »
hoi
bijna een maand geleden ging het wat beter met deejay en hij stapte ook op maar hij wou weer gauw van mijn hand en toen stapte hij een beetje mis, hij is niet echt gevallen
maar heeft zich weer geschrokken
ik heb geen aandacht aan hem gegeven, maar is weer boos op me(denk ik )
en daarom denk ik dat hij zich nu iets aansteld en zich ook laat vallen in de kooi om maar niet bij mij te komen
daarom dacht ik dat ik hem een beetje moet dwingen. als hij nu inderdaad in dit gedrag blijft vertonen
gr truus

Heb je geen opstaptouw laat m daar aan wennen en pas als hij dat helemaal goed vind overstappen op je hand.

Misschien helpt dat.