Auteur Topic: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen  (gelezen 11575 keer)

truus

• Gast
Re: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen
« Reactie #60 Gepost op: juni 08, 2008, 11:08:07 am »
hoi
deejay wil ook niet op een stok als hij in de gaten heeft dat ik hem vast heb.
ik ga straks zijn kooi weer helemaal schoon maken(doe ik iedere zondag)en hem eruit te laten (en als hij springt effe geen aandacht aan hem geven)
ik heb nog een kleinere kooi, die wil ik op een andere kamer zetten met deejay en dan proberen of hij dan bij mij wil komen.
en die kooi komt op de grond te staan.
dan ook veel met hem praten enzo (misschien doorbreek ik dat raar gegrag van hem ???
wel alles met geduld en liefde
op die kamer is hij wel eens geweest.
anders weet ik het ook niet ,deejay heeft een grote kooi in de huiskamer en als ik hem daar uit moet halen terwijl hij niet wil :hot: is ook niet goed denk ik
maar ja,of ik het allemaal goed doe, weet ik ook niet
maar zoals het nu gaat is ook niets,en de hele dag in de kooi zitten is ook niks

gr truus

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #61 Gepost op: juni 08, 2008, 22:27:07 pm »
Als je hem uit de kooi heb kan je dit misschien doen

proberen om hem op je schoot te laten spelen, en kijken of je dan wel kontact met hem kan maken.
Door hem bv een lekker nootje aan te bieden, of iets anders wat hij lekker vind.
Wil hij dit niet dan kan je dit bv op de tafel proberen.

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #62 Gepost op: juni 09, 2008, 13:48:15 pm »
Wat je ook kunt proberen is hem op tafel zetten. Als jij dan een van zijn speeltjes neemt en je gaat bij hem aan tafel zitten en je gaat spelen, komt hij misschien naar je toe omdat hij ook wil spelen. Je kunt ook een voor hem onbekend speeltje nemen, dat leidt zijn aandacht van jou nog veel meer af. Als je dit consequent doet, gaat hij het uit de kooi halen door jou associeren met een leuk spelletje en leuke aandacht.

Als ik jouw verhaal lees, dan lijkt het of hij negatieve aandacht aan het trekken is. Dat kun je alleen maar ombuigen door dit te negeren en positieve aandacht te geven op momenten die jij kiest. Bij kinderen werkt het uiteindelijk, dus waarom bij vogels niet? ;) Je moet er alleen wel geduld voor hebben en de tijd voor nemen.

truus

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: juli 11, 2008, 10:53:51 am »
hoi
ik ben een tijdje niet hier op het forum geweest
maar ik zou deejay na een ander kamer brengen en in een andere kooi dat heb ik toen ook gedaan,toen is mij de deur open gegaan en deejay is er tussen uit gegaan.
de ongelukkige van mij heeft zich toen weer pijn gedaan. :cry: ik heb mij toen zo verschrokken ik heb hem weer in zijn eigen kooi gezet.
je raad het natuurlijk al ,hij moest nu helemaal niks meer van mij hebben.
ik heb hem een paar dagen met rust gelaten,praten en eten deed hij wel goed
nu heb ik een paar dagen een valkparkietje in huis gehad(omdat de baasjes een weekje weg gingen) en deze moest nog met de pap gevoerd worden.
deejay is toen zo nieuwschierig dat hij ook pap wilde
met het spuitje heb ik hem een klein beetje pap gegeven, dat heb ik een week gedaan
toen de week erna heb ik door de kooi een pootje gevraagt en als hij het deed dan kreeg hij weer een heel klein beetje pap.(dat heb ik ook een paar dagen gedaan)
het ging toen iets beter :dance:
toen heb ik het een paar dagen geleden de kooi open gedaan, en als hij op die ene sok ging zitten dan kreeg hij een beetje pap , daarna vroeg ik een een pootje die kreeg ik, en hij is zelfs op mijn hand gestapt, maar ging wel weer gauw eraf
nu ben ik bezig dat ik hem over zijn kopje mag aaien
doet hij het niet dan krijg hij ook geen pap
ik weet dat ik met deejay heel rustig aan het contact weer moet opbouwen.
al doe ik daar nog een half jaar over
ik ga nu 2 keer per dag met hem oefenen en de pap die hij krijgt is niet veel
ik let er wel op dat hij zijn pellets blijft eten en andere dingen
gr truus

cosch

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: juli 11, 2008, 10:58:29 am »
Jaaa hartstikke goed joh.

Je moet slim zijn in dit soort gevallen. En op deze manier dwing je em toch om over zijn grens heen te gaan.
Lekker manipuleren dus. Super hoor. Je mag trots zijn!  :thumsup:

jet

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: juli 11, 2008, 12:40:34 pm »
ben blij dat het weer iets beter gaat, en ach als et op ie manier moet ben jij toch uiteindelijk de winnaar :dance:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #66 Gepost op: juli 11, 2008, 13:13:08 pm »
Wat goed van je  :thumsup:

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #67 Gepost op: juli 11, 2008, 13:40:35 pm »
 :thumsup: Goed dat je het zo oppakt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt tussen jullie, als ik lees hoe je met Deejay omgaat.  :-*

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #68 Gepost op: juli 11, 2008, 13:55:44 pm »
je bent heel goed bezig. :thumsup:

niet te snel willen hoor. ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #69 Gepost op: juli 11, 2008, 14:03:36 pm »
goeie aanpak!  :thumsup:

en inderdaad opletten dat hij de andere dingen ook nog eet he!

truus

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: juli 13, 2008, 11:29:12 am »
hoi
bedankt voor jullie reactie.het stimuleert om door te gaan, want er zijn momenten geweest dat ik het niet meer zag zitten met deejay
want als hij altijd bang voor mij is dat is ook niet leuk voor hem. maar het gaat gelukkig de goede kant op, gisteren heb ik hem meer als 10 min kunnen aaien(zijn kopje ,rug, buikje) en hij genoot ervan :dance:
en dat deed mij zo goed dat ik een half uur erna weer wou kijken of het nu ook luktje ,maar hij wou het niet meer
maar het begin is er ,en ik moet meer geduld hebben
gr truus

truus

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: juli 13, 2008, 23:16:23 pm »
hoi
vanavond heb ik de kooi van deejay open gedaan en de speelboom erbij gezet
maar hij is via de speelboom op zijn kooi geklommen, mijn man zei,nu moet je na hem toe gaan, en zeg dat hij op moet stappen.
deejay springt van de kooi af en komt twee meter verder op de grond te recht, ik heb hem effe gelaten en ik ben na em toe gelopen, en zei dat hij op moest stappen, en hij deed hij :dance:ik ben toen na de kooi gelopen en heb hem er in gezet, en hij begon meteen te fluiten ik heb hem toen beloont dat hij is blijven zitten op mijn hand
weer een klein stapje verder
gr truus

cosch

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: juli 13, 2008, 23:43:34 pm »
Super gedaan! Komt helemaal goed hoor.
Hij zet zich er langzaam over heen!  :thumsup:

truus

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: juli 15, 2008, 23:24:56 pm »
hoi
het gaat alweer een stukje beter tussen deejay en mij
ik heb hem uit de kooi gelaten, en hem effen daar laten zitten. ik zei tegen hem dat hij op moest stappen en toen vloog hij van de kooi ,kwam 2 meter verder op de grond .
ik heb hem effe gelaten ,en ben toen na hem toe gegaan ,hem laten op stappen en daarna op de andere hand(paar keer laten over stappen) laag bij de grond gehouden en toen sprong hij er weer van af.
ik heb hem weer op laten stappen op de saloon tafel gezet , ik zei toen weer stap op, en hij maakte van die raar geluiden omdat hij het niet wilde, ik heb nog 2 keer gezegt dat hij op moest stappen en ja hoor hij komt na mij toe en komt op mijn hand :dance:
mischien word dit langdraadig voor jullie maar ik ben supper blij
truus

Dorian

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: juli 16, 2008, 08:24:07 am »
Geweldige vorderingen Truus!!!
Ik ben heel blij voor je  :dance: