Auteur Topic: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen  (gelezen 11466 keer)

cosch

• Gast
Re: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen
« Reactie #75 Gepost op: juli 16, 2008, 08:55:38 am »
Word helemaal niet langdradig!

Is super om te lezen. Daar kunnen anderen ook weer hoop en tips uithalen!  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #76 Gepost op: juli 16, 2008, 10:51:25 am »
Juist geweldig om te lezen! Elke vordering, hoe klein ook is leuk om hier te vertellen. Maakte hij van die kipgeluiden? (zo noem ik het altijd). Dat kan Sjakko ook zo goed als ze het eng vindt, maar toch moet..  ;)

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #77 Gepost op: juli 16, 2008, 13:06:57 pm »
super dat het weer goed gaat. :thumsup: :thumsup:

(niets forceren hoor) ;)

truus

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: juli 16, 2008, 22:35:08 pm »
hoi
het is inderdaad of deejay van die soort kip geluiden maakt
ik heb hem vandaag weer uit de kooi gehad, hij wou eerst niet ,maar op een gegeven moment is hij uit de kooi gesprongen en hij schreeuwde (net of hij dacht dat gaat weer pijn zou doen)volgens mij was hij zelf verbaast dat het niet zo was)
hij is toen naar de gang gelopen en was rustig ,je hoorde alleen dat hij liep ,hij keek om het hoekje de kamer in, net of hij wou kijken waar ik bleef ,daarna liep hij gauw na de keuken ,even erna keek hij weer om de hoek (wat zag dat er grappig uit) ik ben toen met een belletje gaan spelen, wat hij ook graag doet.  toen kwam hij een meter de kamer in gelopen .
ik ben na hem toe gegaan en zei dat hij op moest stappen,daar zag je eentje na de keuken rennen (en weer dat geluid ) ik ben hem toch gaan oppakken,hij stapt ook op maar wat kan hij dan mopperen
heb hem toen bij mij op schoot gepakt en heb hem een beetje pap gegeven
na een tijdje heb ik hem weer terug in de kooi gezet
dit wil ik nu 2keer per dag proberen, en kijken of ik zo het vertrouwen kan winnen
gr truus

truus

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: juli 21, 2008, 10:12:04 am »
hoi
ik wou jullie toch weer om raad vragen
als deejay in de kooi zit en ik vraag een pootje en zo, dat gaat nu allemaal goed.
maar als hij uit de kooi moet, dan springt hij uit de kooi en loopt iedere keer voor mij weg, en als ik zeg dat hij op moet stappen dat doet hij ook maar,dan springt hij weer van mijn hand en schreeuwt een beetje en hij loopt weer weg.moet ik hem er toch uit blijven halen
en laten zien dat het mij niet boeit als hij zo gek doet ???
gr truus

cosch

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: juli 21, 2008, 10:27:56 am »
Ik denk dat je nu weer een beetje te snel wilt.
Ik zou als ik jou was gewoon zo doorgaan met wat je aan het doen bent. Inderdaad gewoon op laten stappen alsof dat normaalste zaak is. Niet sussen of aandacht geven als hij schreeuwt op kipgeluiden maakt.
Ja hoor, ik zou hem er zeker uit blijven halen.

Je doet het super zo.  :thumsup:

truus

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: juli 31, 2008, 18:45:44 pm »
hoi
met deejay en mij gaat het weer stuk minder goed,hij wil niet uit de kooi en als hij eruit is, dan maak hij van die raar geluiden. en als ik hem wil op laten stappen dan schreeuwt hij
puur aanstellerij
ik weet niet of ik dan net na hem toe moet gaan  ??? en hem maar laten schreeuwen
het ziet er stom uit als hij zo doet zijn vleugels een beetje uit,en hij loopt bijna op zijn buik over de grond
ik wil niet dat her erger wordt
 :cry: :CENS ???
truus

cosch

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: juli 31, 2008, 20:34:37 pm »
Probeer door te gaan met wat je deed. Even niet meer proberen
Als je weer te veel wilt, dan voelt je vogel dat ook en dat zal hem dan te ver gaan. En daarmee verpest je weer wat je hebt opgebouwd.
Geduld. ;)

Laat em maar weer in de kooi en geef em maar weer dat spuitje. Probeer die band weer een beetje op te bouwen.

Maar niet te snel gaan. Echt dat gaat tegen je werken!

truus

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: augustus 02, 2008, 11:43:50 am »
hoi
ik ga helemaal op en nieuw beginnen met deejay, ik heb gisteren vanalles gelezen op dit forum
en heb iets uit geprobeert bij hem
ik ging naast de kooi zitten en keek deejay niet aan. en ging mijn hand bekijken en mijn vingers tellen (je had mij eens moeten zien zitten :-[) na een tijdje kwam hij korter bij en ik ging ook een beetje korterbij en vertelde. dat ik ook kon zwaaien en ging weer korterbij ,toen keek ik hem wel aan, deejay was erg nieuwschierig en kwam na mij toe, ik had mijn hand tegen de kooi aan en hij ging met zijn kop na onder, en ik kon hem door de kooi aaien,en toen zei ik weer dat ik 5 vingers had die ook konden zwaaien hihihihihi en hij wou weer geaait worden
ik heb hem gezegt dat hij zo mooi was en heb hem gezeg hoe goed hij het wel niet deed :thumsup:
ik ben een heel stuk achteruit gegaan ,maar ik begin gewoon weer opnieuw
gr truus

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #84 Gepost op: augustus 02, 2008, 19:22:11 pm »
Zoiets geeft je weer moed  :thumsup:

Goed bezig!!!  :a036:

cosch

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: augustus 02, 2008, 20:11:12 pm »
Je bent zooo goed bezig.  :thumsup:
Ff een dipje is ook normaal hoor! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #86 Gepost op: augustus 02, 2008, 22:03:46 pm »
Goed zeg. Dit is echt heel goed van je. Wek zijn nieuwsgierigheid, ze leren graag. En helemaal niet stom zoals je daar zat met je vingers tellen etc. Súper! :thumsup:

truus

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: augustus 03, 2008, 12:18:15 pm »
hoi
ik had een vraag aan jullie
deejay is zo ............... hij komt niet meer, als ik met pap kom, hij wil het wel maar hij wil het op de hoogste zitstok en niet meer waar ik het voor heen altijd gaf ,hij doet nog altijd van die kipgeluiden en doet net of hij ieder moment wil springen, ga ik links van de kooi zitten dan gaat hij aan de rechts zitten en anders om
ik heb gisteren op dit forum iets gelezen van de papegaai in een andere kooi zetten(weet niet meer waar het staat) ik heb een kooi gekregen van familie die is wel een stuk kleiner als waar deejay nu in zit
die wat hij nu heeft, moet ik als hij uit de kooi is op de bank staan voor bij hem te komen (die is bijna 2 meter hoog) en die wat ik gekregen heb is 1,50 hoog
misschien een andere kooi ook ander gedrag  ???
want ik weet het niet meer (ik zit er ook over na te denken voor ergens een gedragsconsult maar waar)
want ik weet het niet meer
gr truus

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #88 Gepost op: augustus 03, 2008, 12:58:23 pm »
misschien kan je eens contact opnemen met de st moderne papegaai, die hebben ook gedragstherapeuten en kunnen ze je misschien helpen.

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #89 Gepost op: augustus 03, 2008, 14:14:10 pm »
Het lijkt mij wel een goed idee om eens contact op te nemen met een gedragsdeskundige. Je hebt het nu heel lang geprobeert en doet heel erg je best, maar iedere keer is de terugval te groot. Tinley heeft ook gedragstherapeuten.  :-*