Auteur Topic: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen  (gelezen 11461 keer)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
Re: Help, Hij geeft mij de schuld van vallen
« Reactie #120 Gepost op: augustus 28, 2008, 11:53:24 am »
Ja, iedere vogel is anders natuurlijk en ik denk ook dat ze op den duur wennen aan het ritueel wat altijd plaats vind.

Dorian

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: augustus 28, 2008, 12:15:26 pm »
Ik weet dat je ook bezig bent met eventueel een kamer waar hij apart zit, voor als jullie weg zijn (de tip die je van Sjaak kreeg).
Dan hoef je niet aan de slag met doeken, maar heeft hij zeker zijn nachtrust en ook geen last van je man en zoon die midden in de nacht thuis komen. Dat zal hij namelijk met doek evengoed meekrijgen, alleen is het dan misschien zelfs nog vervelender voor hem dan nu. Hij ziet immers niets, maar er komt wel iemand thuis iedere keer.

Ik zou proberen te kijken of het lukt hem de ongeveer 12 uur (hier hebben ze door de week 10 uur) onafgebroken nachtrust te geven.
Maar daarnaast... Al het andere waar je al mee begonnen bent, is zeker ook van belang.
Je gaai is niet een dagje sjaggie, heeft niet zo nu en dan een mindere dag, je gaai en jij hebben samen een groter probleem wat ook al langer speelt.

Ik denk dat je nu moet proberen een plan te bedenken en dat doorzetten. Minimaal een maand ook volhouden.
Daarin zul je stapjes vooruit gaan met Deejay, maar ook rotte en grote terugvallen hebben (zoals afgelopen maandag, dat hij ineens wel weer bijt).
Dat heeft iedere gaai. Ze hebben allemaal hun terugvallen en daar moet je je op instellen denk ik.
Op dat moment denk ik dat je gewoon door moet gaan waaraan je begonnen bent en je plan niet aanpassen.

Je hebt inmiddels onwijs veel tips gekregen.
Bedenk voor jezelf waar je je het beste in kunt vinden en waar je je goed bij voelt, maak afspraken met je gezin en jezelf over hoe jullie het gaan doen en begin dan gewoon.
Je was namelijk onwijs op de goede weg en ik denk dat je niet zo bang hoeft te zijn dat je het verkeerd doet.
Hierdoor wissel je iedere keer van aanpak, wat het ook voor Deejay lastig maakt.
Je deed het goed, dus gewoon doorgaan. Echt, je hoeft niet onzeker te zijn!

Succes...

truus

• Gast
« Reactie #122 Gepost op: augustus 29, 2008, 10:51:23 am »
hoi
ik weet nu wat ik met deejay ga doen
zoals dorian zeg ga ik dat een tijdje doen en wijk niet meer van af(of ik moet merken dat het voor deejay echt niet goed is)
ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en de steun :-*
en als deejay goed opstap en ook blijf zitten krijgt hij s avond,s een andere kooi en kamer voor wat meer nacht rust
er is een gedragterapeut hier geweest(3dejaar gestudeert) mijn man had haar bijna eruit.... :angry:
ik had zoiets van ???
ik heb haar netjes laten uit praten
dit moest ik doe dat moest zo
maar ik doe toch wat het mij het beste lijk voor mij schatje
en bij jullie is het, je kan eens dit proberen, of ik doe het zo :thumsup:
gr truus

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #123 Gepost op: augustus 29, 2008, 11:16:04 am »
Die zal wat erg theoretisch zijn geweest :) Elke vogel is anders he en je kent em zelf het beste en ziet hoe hij op dingen reageert. Doe waar je zelf ook achter staat, je hebt het beste voor met je vogel, dus dat komt dan vast goed  :-*

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #124 Gepost op: augustus 29, 2008, 12:59:13 pm »
Zet het plan wat je nu hebt, en wat je met je gezin hebt afgesproken, voor jezelf op papier. Daarmee voorkom je ook dat je er per ongeluk weer vanaf gaat wijken, want daar kun je dan regelmatig op kijken.

Ik vind het echt geweldig zoals je het doet.  :-*

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #125 Gepost op: augustus 29, 2008, 13:13:20 pm »
 :thumsup: Succes ermee  :thumsup:

Dat jij je goed voelt bij dit plan is ook al erg belangrijk. Je gaai pikt je emoties/onbewuste lichaamstaal haarfijn op en juist daarom moet dit plan goed voor je voelen.

Zet hem op. :a036: :thumsup: