Zoals jullie inmiddels wel weten ga ik verhuizen en ga dan een binnen voliere maken.
Ik zal hier de vorderingen van het maken van die kamer laten zien en zal alvast beginnen met showen wat ik inmiddels al klaar heb staan voor dan.
Heel veel zelf geknutselt natuurlijk!

Maar nu hou ik er even mee op hoor, hou geen handen meer over van dat

touw!!!
De complete kamer wordt 3x2,5m. De voliere zelf 2x2,5m.
Ik hou een soort gangetje ( sluis ) van 1m breed om te lopen buiten de 'kooi'.
Daar komen ook de broedkooien, achter een zijwandje dus afgescheiden van de voliere maar toch niet helemaal afgezonderd.
Dit is een tekening zoals het gaat worden;

Dit zijn de broed kooien, staan opgestapeld en komen op een ladekastje te staan dus onderste kooi is dan niet zo laag bij de grond en handig om wat spullen onder in te doen.
Formaat van de kooien is 80cm breed 50cm hoog en 40cm diep.

Het raam is vrij groot en heeft een schuifraam van een halve meter, dat wordt tevens de ingang naar de buiten vlucht, die met een alu-gaas constructie aan de gevel komt het raam omsluitend, dus iets groter dan het hele kozijn dus.
Het zal ongeveer komen op 2meter breed, 1,5 hoog en 0,75cm diep. Flinke buiten vlucht dus!

( hihi, maar iets kleiner wat ze nu totaal hebben

) En is een extraatje!
Ik heb al plakfolie voor op het schuif gedeelte van het raam, dan weten ze wanneer ze er door heen kunnen als het open staat of niet, voorkomt koppie stoot!

Voor de rest van het raam hang ik zo'n kralengordijn wat je normaal in je deurpost hangt tegen vliegen, na een poos bind ik daar wat slierten van samen zodat je steeds wat meer zicht naar buiten krijgt;

De andere muur waar je een raam ziet dat is de muur naar de huiskamer toe, daar komt een kleiner raam ( 1 meter breed ) zodat ik vanuit mijn huiskamer zicht in de voliere heb, soort levend schilderij.

Met gordijntjes aan de huiskamerkant voor als bij mij het licht aan gaat. En weer zo'n kralen gordijn aan hun kant met zelfde idee, naderhand samen binden.
De deur zal ook met een raam worden zodat ik van uit de huiskamer recht zicht op de broedkooien heb als de deur dicht is. Ook met gordijntje aan mijn kant.

Mijn pc komt in de huiskamer vlak bij de deur te staan zodat ik ze lekker in de gaten kan houden als ik zit te surfen!

En in de 'sluis' of gangetje komt een dichte kast voor al het zaad/voer en lekker en andere benodigdheden. Met een tafeltje en stoeltje om ook rustig daar te zitten genieten.

Wordt vervolgt met het vast aanwezige inventaris.