Nou het zit mij, of liever gezegd mijn parkietjes ook niet mee...

Vanochtend stond me weer een verrassing te wachten in de voliere, Tommy hing met bloed neus in de tralies en eieren overal, ik wist niet eens dat ze er al 5 had, nadat ik blok eruit had gehaald zag ik dat ze flink hadden gevoetbald met de eieren ze lagen op het eetplateau!
Er is er nog maar 1 heel... Ik weet wel wie de boosdoener is want Melon had ook bebloede neus. Dus die heeft Tommy uit hok gejaagd en eieren gesloopt! Maar je kan haar moelijk straffen, is de natuur, bah die is hard soms...
Ik heb Tommy en Luna met blok en 1 ei apart gezet, had gelukkig nog zo'n grote kooi.
Ze staan nu bij te komen naast Sassa en kids, Tommy ziet er heel zielig en gehavend uit.

Ik laat ze in iedergeval even tot rust komen en kijken of ze uberhaupt nog wil broeden of zo. De overige nestkastjes heb ik uit de voliere gehaald, ik vind het wel weer even genoeg zo.
Ik was er voor volgend jaar toch anders van plan.
Ik wil graag een binnen ruimte/kamer gaan maken voor de vogels en 1 of 2 koppels apart laten broeden, niet meer zo in de groep, gaat mij te veel ellende mee gepaard, of zij of ik ziijn daar niet klaar voor.
Nog een week of 2 dan mogen de jongen van Sassa weg, op 1 na, die ik hou. Dan mag Sassa de voliere in.
En wat er gaaat gebeuren met Tommy en Luna zien we wel, anders ook na herstel de voliere weer in, zonder nestblokken.
Ik heb wel inmiddels 3 ratten gevangen, een volwassen en 2 jongen. Maar met binnen 'voliere' ben ik ook gelijk van dat gevaar af, je blijft het toch houden op het water.