Auteur Topic: Lief en Leed in Nicky's Voliere.  (gelezen 60762 keer)

cosch

• Gast
Re: Inrichting van mijn nieuw vogel'kamer'
« Reactie #255 Gepost op: oktober 13, 2008, 22:32:27 pm »
Succes nicky!  :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #256 Gepost op: oktober 13, 2008, 23:39:29 pm »
Oef oef oef, nou ben er helemaal klaar voor hoor! :dance:

Alles is ingericht en klaar om bewoond te worden. De buiten vlucht heeft hoge zit stokken, een klim schommel ding en nog wat natuur takken.
De bodem is van gaas, haha, dat zal wel ff wennen zijn voor ze maar voor mij prima, poepjes vallen direct de plomp in!  ;)
Ik heb er wel 2 dikkere wilgen takken ook op liggen, hoor om het minder eng te maken en een landingsplek te creëren, vooral de bourkjes zitten graag laag en op een dikke tak.

Binnen is ook alles op orde, eten en lekkers staat al klaar, alleen het water moet nog, doe ik morgenochtend, heb daar nog geen stromend water, ja langs de boot dat wel  ;D

De hoge slaap stokken zijn erg mooi en stevig geworden, dankzij paps, dus een iets ander ontwerp geworden dan eerder in dit topic. Verders hangt er het 1 en ander aan het plafond, de mega boom staat er in, een lange tak voor het raam naar de huiskamer die met de uiteinden vastgemaakt is in de mega boom voor stevigte.

De ramen zijn bedekt met 'deur-opening-gordijnen', die aan de waterkant met hangers van de Ikea (  ;) ) is van riet, vind ze heel gezellig staan en ze kunnen er naar hartenlust in klimmen en slopen, herstellen is een makkie met een beetje touw.
Naar de huiskamer de platte kralen variant, en ingekort.

Er staat ook een soort butlertray van riet, daar staat het snoep en krachtvoer op, en grit en groente noem maar op. De extra's dus.  ;)

Het zeil heeft een gras-look in de volière en een stenen pad-look in het gangetje. Vond ik wel grappig.
Onder de zit-slaap stokken, waar de meeste poep valt ligt papier, de rest is los steken en opvegen, en 1 keer in de zoveel tijd natte lap er door heen, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen?!  :CENS

Over de hele lengte van het raam loopt ook en rechte stok waar ze lekker kunnen zitten/landen. En ik heb boven het gaas over de hele lengte en nog aan 1 muur wat van die plastic zithuisjes gemonteerd, met zo'n schuin stukkie onder de stok voor de poep, ff kijken wat dat doet.

Ze hebben nu 6 etensbakken ipv 3, in zo'n voederdraaisysteem dus ben benieuwd hoe dat gaat. Ik geef ze morgen ochtend geen eten, dat leek me beter met vagen, geen volle buikjes ( kropjes ). En dan vallen ze eerder op de nieuwe bakken aan.

Nou volgens mij heb ik van de voliere alle hoeken gehad.

In het gangetje, wat kleiner is geworden dan ik dacht maar ok, het is te doen, staat een hoog tafeltje met 2 etages eronder voor snoepvoorraad ed, hoge stoel, bus met zaad ( 20 liter ). En de broedkooien op een lade kastje, waar weer de extra speel en knutseldingen in zitten en nog 1 lege la voor eet voorraad, ofzo. Het is echt vol en op de cm nauwkeurig ingedeeld.

Er hangen 2 van die grote posters aan de muur tegenover de volière, dus binnen komen links.
En 1 ( paste niet meer  :-[ ) binnenkomen rechts onder het ene voedersysteem. De Kakariki-lijst hangt op de deur, en de catha's boven het voedersysteem rechts, is een dichte wand.

Zo, nu heb ik alles beschreven en hoef ik morgen allen de foto's te plaatsen en jullie weten alles.  ;)

Ik heb nog 1 leeg stukje in het 'gangetje' hoog boven het gaas en daar ga ik een soort bewoners galerij maken, kleine foto's met naam van alles wat er zit en heeft gezeten, dat leek me leuk.

Op naar morgen, een spannende dag, en eindelijk  :pics:  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #257 Gepost op: oktober 14, 2008, 00:22:54 am »
stoer hoor!! Ben benieuwd voor je!!! Spannendddd!!!!  :nailbiting: :nailbiting: :hot:

Juultje08

• Gast
« Reactie #258 Gepost op: oktober 14, 2008, 07:18:41 am »
Nicky, heel veel succes vandaag met de vogelverhuizing. Spannend hoor. Ben benieuwd  :dance: en mooie foto's maken he??

jet

• Gast
« Reactie #259 Gepost op: oktober 14, 2008, 09:34:14 am »
Dat klinkt in ieder geval goed, wens je veel plezier met vangen en we wachten op de foto`s  :thumsup: :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #260 Gepost op: oktober 14, 2008, 16:15:37 pm »

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #261 Gepost op: oktober 14, 2008, 16:17:04 pm »
Met vogels komen vanavond, eerst nog ff bij ze kijken, hoe het met ze gaat!  ;)

cosch

• Gast
« Reactie #262 Gepost op: oktober 14, 2008, 16:28:41 pm »
Wauw wat een ruimte. heerlijk voor ze!  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #263 Gepost op: oktober 14, 2008, 16:35:04 pm »
Wauw wat gaaf zeg  :thumsup:  :thumsup:  :thumsup: echt toppie gedaan  :a036:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #264 Gepost op: oktober 14, 2008, 17:16:38 pm »
Netjes hoor! Ziet er heel gaaf uit! Ben benieuwd naar foto's met vogels  :thumsup:

Juultje08

• Gast
« Reactie #265 Gepost op: oktober 14, 2008, 17:21:37 pm »
Jemig hé... das een echt mooie ruimte geworden, ze hebben ook lekker veel ruimte om te spelen en een mooie buitenvolliere. Knap gedaan en goed uitgedacht. Werkelijk elk plekje optimaal benut. Ziet er super uit hoor  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #266 Gepost op: oktober 14, 2008, 17:36:37 pm »
mijn mond valt hier open   :o  dat heb ik nog nooit gezien , echt top vakwerk nicky , chapeau aan de makers ervan   :thumsup: :thumsup:

nu nog met vogels erin, maar laat ze maar eerst even wennen aan hun nieuwe verblijf  ;)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #267 Gepost op: oktober 14, 2008, 17:38:13 pm »
nu is het ook nog schoon en onaangetast  ;D

maar wel een waar paradijsje  :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy