Auteur Topic: Lief en Leed in Nicky's Voliere.  (gelezen 61021 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Lief en Leed in Nicky's Voliere.
« Reactie #285 Gepost op: oktober 19, 2008, 21:48:20 pm »
Heel gezellige boel bij jou  :thumsup:

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #286 Gepost op: oktober 19, 2008, 22:09:05 pm »
wat een mooie kleurtjes hebben ze

jet

• Gast
« Reactie #287 Gepost op: oktober 19, 2008, 22:23:50 pm »
Dat zijn een stel mooie vogeltjes erbij  :thumsup: :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #288 Gepost op: oktober 19, 2008, 22:52:40 pm »
wat een kleurrijk(e) stelletje(s) heb je daar bij  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #289 Gepost op: oktober 20, 2008, 11:00:00 am »
Mooi!  :hart:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #290 Gepost op: oktober 20, 2008, 16:52:20 pm »
Heb em vandaag gezien  :dance: Het is maar goed dat er nog een deur tussen zit die dicht kan  ;D

Hij is erg leuk en vol met vogels  :thumsup: Je hoeft je niet te vervelen als je er bij staat. Erg gezellig en leuk!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #291 Gepost op: oktober 20, 2008, 19:01:06 pm »
ojaaaaaaaaaaa, jij ging vandaag op bezoek, daar willen we wel meer van weten zenne  :CENS

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #292 Gepost op: oktober 20, 2008, 19:03:33 pm »
Haha, ze is onder de indruk van de herrie.  :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #293 Gepost op: oktober 20, 2008, 19:20:17 pm »
ik zou vandaag met mijn ouders even in Gouda zijn en aangezien Nicky hen ook kent en we dan toch redelijk in de buurt waren, hebben we afgesproken om langs te gaan. Ik wilde graag de nieuwe ruimte voor de vogels zien, de vogels zelf en ik wilde ook graag weten hoe de klik met grijsjes zou zijn. Het is jammer dat ze in de winkel niet willen dat je aan de vogels komt, dus ja, dan maar op bezoek bij iemand waar ze wel zijn he :) (sorry Vampiera, dat ik dus even misbruik heb gemaakt van de gelegenheid dat jullie grijsjes daar aan het logeren zijn  :-[ )

Heb mezelf ingehouden om er meteen op te storten :) Een paar keer mn hand uitgestoken om te zien hoe de reactie zou zijn, zoals je ook bij honden doet. Er werd niet direkt gebeten, dus geen angst  :thumsup: Later wilde Thom Lovey op schoot en kreeg ik Whiskey bij me. Het was wel erg leuk hoor  :hart: Ze vonden me daarna ook niet zo eng meer en heb ze allebei nog een paar keer op mn hand gekregen. Lovey ging zelfs nog even half dutten op mn knie  :hart:  Elke keer als ik over hun borstje wilde aaien, gingen ze opstappen :) Ze zijn wel goed getraind hoor! Zullen wel bij hunzelf gedacht hebben: wat doen we nu verkeerd dat we elke keer moeten overstappen  ??? Het zijn echt 2 schatten van een grijsjes!!! Daar mogen de adoptieouders trots op zijn!  :thumsup:

Dus Viv, als ik bij je langs kom, ben ik niet bang  :dance: Tenzij zij wel opeens gaan bijten natuurlijk  :nailbiting:

De bende in de vogelkamer was ook lekker bezig. Volgens mij hebben ook de nieuwelingen het al lekker naar hun zin  :dance: Alleen voor het valkje is het nog even wennen. Het was er een lekkere kwetterboel :) Mn ouders hielden het niet lang :) Zag ook dat ook daar de grasjes in de rui zijn. Hier zijn de mannen echt flink bezig  :seestars: Hun koppies zien er niet uit, echt niet... Idefix is het ergst, die had ik nog niet eerder in de rui gezien, maar die heeft het heftig hoor  :nailbiting: Hij heeft ook heel veel rode pennetjes op zijn koppie en dat vind ik er maar eng uit zien  :-[ Zijn dat dan hele verse nieuwe pennen of zijn het bloedpennen? Ik heb het nooit zo erg gezien... Komt natuurlijk ook omdat ze binnen altijd wel wat aan het ruien waren en nu buiten in 1x binnen een bepaalde tijd alles ruien...

Heb ook de mega klimber mee gekregen waarvoor ik Nicky nogmaals bedank  :-* Hij hangt al in de volière, nèt niet op de grond, dus slingert lekker :) Al hangt ie wel vlak langs de achterzijde van het gaas, zodat het slingeren in die richting beperkt wordt. Vanavond tijdens het eten zag ik ook dat ie al in gebruik is genomen  :dance: Zag er naar uit dat ze em toch wel interessant vinden  :thumsup:

jet

• Gast
« Reactie #294 Gepost op: oktober 20, 2008, 19:28:17 pm »
nou zo te horen heb jij heerlijk genoten van je middagje daar :thumsup: :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #295 Gepost op: oktober 20, 2008, 19:30:42 pm »
Ah, mooi dat de climber al ingewijd is!  :)
Wat de rui betreft, hier is het bij de 1 ook erger te zien dan bij de ander, en volgens mij is het voornamelijk dat je het huidje door de veren heen ziet nu, en het lijkt ook als of de hulsjes onderling verschillen van kleur.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #296 Gepost op: oktober 20, 2008, 19:34:21 pm »
normaal zag ik alleen witte met zwarte puntjes op de uiteinden, maar heb ze dus ook nooit zo heftig in de rui gezien dus het kan zijn dat me zo'n pennetje eerder nooit was opgevallen omdat het maar een enkeing was.

En jawel hoor Jet, heb daar wel genoten  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #297 Gepost op: oktober 20, 2008, 20:03:28 pm »
die rode hulsjes zijn gewoon hele nieuwe pennetjes, wieke heeft er azl een tijdje heel veel , moet zelf meepulken  :seestars:

leuk verslagje naomi, maar euh  :CENS het ene grijsje is het andere niet zenne, hier zijn ze wel braaf opgevoed maar brengen het zelden in praktijk  cheesy2 cheesy2 cheesy2

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #298 Gepost op: oktober 20, 2008, 20:08:11 pm »
 :) Ik was ook verbaasd hoe netjes ze deden. Al hebben we niet mogen genieten van de woordjes en deuntjes, alleen een paar fluitjes... Daar hadden we het nog over, dan koop je een vogel van een paar jaar oud, heel lief en gezellig bij het vorige gezin en na 2 dagen komen opeens de scheldwoorden en intiemste geheimen van dat gezin jouw huiskamer in  ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #299 Gepost op: oktober 20, 2008, 20:11:30 pm »
en zo is het echt gebeurd ook, 2 jaar geleden in engeland, mensen zijn gescheiden , gaai mocht getuigen op de rechtbank  doh en meneer heeft de gaai weggedaan omdat hij bleef roepen "oh richard i love you" en dan nog wat humhum geluidjes
de meneer heette echter niet richard  :) de minnaar wel en hij wou er niet steed aan herinnert worden  :seestars: