Nou, het was alsof ik in 1 van mijn nachtmerries zat waar mijn vogels uitgebroken waren!!!
Maar het was geen nachtmerrie...
Ik ging niets vermoedend de woning binnen om vogeltjes te voeren zie ik dat het tussen raam naar de huiskamer in gruzelementen ligt!

Het had net iets te hard gewaaid vannacht en het raam was er uit gewaaid, kwam ook omdat we er mee bezig waren en de veiligheids latjes nog niet terug zaten zei mijn pa naderhand

Dus ik helemaal in paniek, vader gebeld die er gelijk aan kwam, raam gebarricadeerd met vloerbedekking, en koppen tellen,......
Begin er maar aan 27 vogels die niet stil zitten! Ik zag het al heel snel; BIBI!!!!!!
Ze zat dus niet in de volière.

Maar na alle kamers doorlopen te hebben en geroepen,...nog geen Bibi!
Ik werd helemaal gek, nog een keer in de volière kijken maar ze komt altijd naar me toe en is heel aanwezig en Boef zat maar te roepen ook. Dus ik voor de zoveelste keer het hele huis (boot ) door. Niks, geen piep.
In de badkamer zag ik een rond gat in de vloer, voor de afvoer van de douche, die loopt naar het magazijn van de boot en werkplaats. En Bibi is een vogeltje die overal in en onder kruipt en ik had alles al zowat gehad, dus mijn pa daarnaast de zaak in en daar zoeken. Ik had de ergste visioenen al voor ogen, misschien was ze wel tegen het raam gevlogen en ergens gaan zitten en weggekropen en door de klap toch bewusteloos geraakt.
Nog maar een keer in alle doosjes, zakjes gekeken en in de kleine rolletjes tapijt en zeil ( restjes ). Alles is nog in werk en uitvoering staat en plafond ligt nog open. Liep nog een keer naar de grote rol zeil die recht op stond, zo'n 2,5 meter hoog, til hem omhoog en wil hem net weer terug zetten omdat hij bijna dubbel klapt, komt er een klein geel vogeltje onder vandaan gewaggeld!!!!!!

Beetje suf en verward vloog ze op 1 van de stijlen waar het plafond nog moet komen. Wat was ik blij dat ik haar zag!!!
Nouja bij me komen doet ze niet tuurlijk dus ik de deur naar de vogel kamer opengezet en haar vooruitgelopen en geroepen, Boef riep luidkeels mee! En ja hoor daar vloog ze, naar de huiskamer en hup de vogelkamer in.

Deur dicht naar de huiskamer en volière deur open, en ja hoor ook daar ging ze zelf door heen en werd verwelkomt door Boef.

Pfjjj, dat kostte me 10 jaar van mijn leven, mijn favoriete lieve ADHD kippie!

Toen de rest verder controleren, die zijn wonder boven wonder gewoon in de volière gebleven, moet er niet aan denken dat ze allemaal aan het fladderen gegaan waren! Ik heb een 2 meter brede schuifpui, groot onbedekt raam oppervlak dus!

Dan waren er echt doden gevallen.
Nu liep alles met een sisser af.
Er zit nu een stuk plexiglas voor, nood reparatie.
Maar deze is niet meer, en hij was zo mooi