Auteur Topic: Lief en Leed in Nicky's Voliere.  (gelezen 60730 keer)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
Re: Lief en Leed in Nicky's Voliere.
« Reactie #435 Gepost op: december 30, 2008, 00:34:30 am »
Vivke, de match maker!  ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #436 Gepost op: januari 03, 2009, 18:49:50 pm »
Wat een mooie vogels heb je  :thumsup:

Echt een leuke speelkamer hebben ze zo.

Zou ik ook wel willen...  :dance:

Gewoon je logeerkamer opofferen, hihi, heb ik ook gedaan.... :dance:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #437 Gepost op: januari 03, 2009, 19:21:54 pm »
De laatste paar dagen ben ik helemaal in de ban van mijn kakariki's, of te wel mijn ADHD kippies  :)
Ze zijn zooooo leuk en er is zo veel interactie tussen hun en mij. Nog meer dan ik al met de grasjes had.
De neophema's zijn mooie en lieve rustige beestje maar je hebt er niet veel aanspraak aan of interactie mee, ze zitten me ook zeker niet in de weg maar reageren niet echt op me als ik binnen kom, zoals de grasjes wel doen, naar het gaas toe vliegen of ineens stil zijn, zo van wat zou ze gaan doen. Ze vliegen ook niet op me als ik in de volière zelf sta zoals de grasjes wel al altijd doen.
Maar Boef en Bibi spannen nu de kroon hoor! :dance:
Als ik al de woning in kom en ze zien me zitten ze gelijk voor het venster, als ik de vogelkamer in ga hangen ze gelijk in het gaas, als ze buiten zitten en hebben het niet in de gaten hoef ik maar te roepen en vliegen ze beide op me af!
Als ik de voliere zelf inga zitten ze binnen no time in de buurt of op me. Ik stond vanmiddag nog geen 5 tellen erin met mijn handen gevouwen een beetje voor me, plof...Bibi boven op mijn handen.  :hart:
Zo leuk, ze zijn ook zo nieuwsgierig en speels. zet een doosje neer en ze zitten er gelijk op of in!
Als ik de boel aan het schoonmaken ben moet ik gewoon oppassen hoe ik mezelf beweeg of verplaats want ze zitten overal!
Zal wat foto's plaatsen van het nieuwe speelgoed wat ik geknutseld heb om ze een beetje bezig te houden, al vinden ze het gangen graven onder mijn bruine papier een uiterst leuke bezigheid!  ;D

Deze was succes in de eerste 3 seconden! Ze zit er ook steeds helemaal in, maar daar heb ik nog geen foto van.

Deze moet nog ingewijd worden of ik was er niet op het juiste moment;

Deze zijn wat wazig maar mijn ADHD kippie wil niet zo lang stil zitten en was ook dichtbij maar even om te laten zien hoe niet bang ze zijn, vooral zij, gewoon op schoot!

En voor de duidelijkheid, het zijn geen tamme vogels hè!
Bibi is van 2007 en voor ze bij mij kwam deze zomer zat ze in een kleine wilde voliere.
Boef ook maar is iets ouder, 3 jaar.
Ik ben echt helemaal gek op ze, wat ben ik blij dat ik ze niet heb weggedaan na dat gedoe met die eerst mannelijk kakariki ( Boef de eerste ) die me aanviel.
En zelfs toen ik deze 2 samen had, ging het in het begin niet echt lekker maar dat had even tijd nodig, ze komen helemaal los nu en je ziet ze genieten en spelen en vooral druk zijn hahaha, ze zitten geen 3 sec stil! :seestars:
Vandaar de lieflijk bedoelde benaming; ADHD kippies!  ;)
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2009, 19:26:21 pm door Nicky »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #438 Gepost op: januari 03, 2009, 19:48:14 pm »
Wat leuk zeg, die interactie  :thumsup: Maakt het elke keer een feestje als je daar binnen staat :)

Dat gangen graven onder het papier ken ik van de catha's hier binnen :) Heb keukenpapier onder het zand liggen en dat loopt tot over de rand van de bak. Met regelmaat zit voornamelijk Flemmy dan in de hoek er onder te rommelen :) Laatst liep ik er heen en zag geen van 2 in het bovenste deel, zaten ze op de grond, Dutchy als deurwacht die zijn werk niet goed deed en Flemmy onder het papier  :hart:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #439 Gepost op: januari 03, 2009, 19:52:34 pm »
Ja hier ook zo, Bibi er onder en Boef klokkend ervoor; pok pok, geluid is een kruising tussen kip en geit, geen gehoor  ;D

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #440 Gepost op: januari 03, 2009, 20:06:49 pm »
 ;D Grappig

Die geluidjes die vogels kunnen maken he  :hart:  Zat daarnet nog naar de zachte tevreden geluidjes van die 2 hier te luisteren  :hart:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #441 Gepost op: januari 03, 2009, 22:24:04 pm »
geinig joh! een hele expeditie bij jou!  ;D

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #442 Gepost op: januari 04, 2009, 01:28:24 am »
Ja, is zo leuk om te zien hoe ondernemend die 2 zijn, zijn echt de 2 uiterste van de hele bubs.
Maar ook de valkjes zie ik echt wel genieten en steeds meer door de ruimte heen gaan, zij het iets onhandiger en plofferig.  ;D
Zie stuk voor stuk wat vogeltjes ineens ergen mee spelen of heen gaan waar ze normaal niet kwamen, echt heerlijk om te zien dat ze het naar hun zin hebben.
Dan is mijn dag weer goed!  :-[

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #443 Gepost op: januari 18, 2009, 21:33:28 pm »
Nou, het was alsof ik in 1 van mijn nachtmerries zat waar mijn vogels uitgebroken waren!!!
Maar het was geen nachtmerrie...
Ik ging niets vermoedend de woning binnen om vogeltjes te voeren zie ik dat het tussen raam naar de huiskamer in gruzelementen ligt! :o
Het had net iets te hard gewaaid vannacht en het raam was er uit gewaaid, kwam ook omdat we er mee bezig waren en de veiligheids latjes nog niet terug zaten zei mijn pa naderhand :-X
Dus ik helemaal in paniek, vader gebeld die er gelijk aan kwam, raam gebarricadeerd met vloerbedekking, en koppen tellen,......
Begin er maar aan 27 vogels die niet stil zitten! Ik zag het al heel snel; BIBI!!!!!!
Ze zat dus niet in de volière. :(
Maar na alle kamers doorlopen te hebben en geroepen,...nog geen Bibi!
Ik werd helemaal gek, nog een keer in de volière kijken maar ze komt altijd naar me toe en is heel aanwezig en Boef zat maar te roepen ook. Dus ik voor de zoveelste keer het hele huis (boot ) door. Niks, geen piep.
In de badkamer zag ik een rond gat in de vloer, voor de afvoer van de douche, die loopt naar het magazijn van de boot en werkplaats. En Bibi is een vogeltje die overal in en onder kruipt en ik had alles al zowat gehad, dus mijn pa daarnaast de zaak in en daar zoeken. Ik had de ergste visioenen al voor ogen, misschien was ze wel tegen het raam gevlogen en ergens gaan zitten en weggekropen en door de klap toch bewusteloos geraakt.
Nog maar een keer in alle doosjes, zakjes gekeken en in de kleine rolletjes tapijt en zeil ( restjes ). Alles is nog in werk en uitvoering staat en plafond ligt nog open. Liep nog een keer naar de grote rol zeil die recht op stond, zo'n 2,5 meter hoog, til hem omhoog en wil hem net weer terug zetten omdat hij bijna dubbel klapt, komt er een klein geel vogeltje onder vandaan gewaggeld!!!!!! :dance: :dance: :dance:
Beetje suf en verward vloog ze op 1 van de stijlen waar het plafond nog moet komen. Wat was ik blij dat ik haar zag!!!
Nouja bij me komen doet ze niet tuurlijk dus ik de deur naar de vogel kamer opengezet en haar vooruitgelopen en geroepen, Boef riep luidkeels mee! En ja hoor daar vloog ze, naar de huiskamer en hup de vogelkamer in.  :dance:
Deur dicht naar de huiskamer en volière deur open, en ja hoor ook daar ging ze zelf door heen en werd verwelkomt door Boef.  :hart:

Pfjjj, dat kostte me 10 jaar van mijn leven, mijn favoriete lieve ADHD kippie!  :-[

Toen de rest verder controleren, die zijn wonder boven wonder gewoon in de volière gebleven, moet er niet aan denken dat ze allemaal aan het fladderen gegaan waren! Ik heb een 2 meter brede schuifpui, groot onbedekt raam oppervlak dus!  :seestars: Dan waren er echt doden gevallen.
Nu liep alles met een sisser af.
Er zit nu een stuk plexiglas voor, nood reparatie.
Maar deze is niet meer, en hij was zo mooi  :cry:

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Dierenleed mag niet!
« Reactie #444 Gepost op: januari 18, 2009, 21:36:30 pm »
Jeetje wat een stress!!!
Gelukkig is ze er weer!!!
xxx

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #445 Gepost op: januari 18, 2009, 21:41:46 pm »
console wat een nachtmerrie zeg

ben blij voor je dat alles weer compleet is!!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #446 Gepost op: januari 18, 2009, 21:43:48 pm »
Ja, en levend vooral, pfff, stel je voor!
Het is trouwens toch een val van dik 2 meter die ze gemaakt heeft, en in die smalle rol heeft ze niet haar vleugels kunnen uitslaan! Dat ze haar nekkie of pootjes niet gebroken heeft!?

jet

• Gast
« Reactie #447 Gepost op: januari 18, 2009, 22:09:42 pm »
Blij voor je dat je haar weer terug hebt kunnen vinden  :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #448 Gepost op: januari 18, 2009, 22:57:59 pm »
gelukkig dat het goed kwam!!  :-*