Ik heb na veel wikken en wegen besloten mijn multiculturele speeltuin toch iets minder multicultureel te maken.
Ik heb er meerdere redenen voor.
Bovenaan staat dat ik de grasjes mijn eerste liefde toch uiteindelijk het leukste vind.

En nu zie hoe hups het stel al wordt, met oog op de broed periodes die gaan komen en wat ik toch wel wil gaan doen zie ik het toch niet zo zitten ze uit de voliere te halen en in een kooi te doen.

Ze hebben het er zo naar hun zin! Maar in kolonie gaat zowiezo niet met de neophema's erbij, dat is me ook hier meerdere malen afgeraden.
En hoe mooi van kleur de neophema's zijn, er zit toch niet zo veel bij en ik heb er geen klik mee.

Wat de valken betreft vooral de man vind ik mooi en leuk maar ik heb gemerkt en nu woon ik er nog niet eens

dat het schreeuwen zo luid is dat het problemen gaat geven, niet alleen voor mezelf en mijn zoon met slapen maar ook de buren. Als hij in de buiten volière zit en dat gaat hij steeds vaker nu en straks met mooi weer, wil je niet weten hoe dat galmt over het water.

De grasjes maken ook wel herrie maar dat is heel ander volume en vind ik absoluut niet irritant.
Ook mijn adhd kippies gaan zeker niet weg en ik twijfel nog over de eleganten.
Die zijn zeer fors en de grasjes hebben er ontzag voor.
Dus met 15 grasjes en 1 koppel kakarikies en eleganten denk ik dat ik wel koloniaal kan gaan broeden en heb dan ook nog maar 19 vogels in een hele grote volière, dus dat moet lukken.
Dus zoek ik voor 8 vogels een goed tehuis....
Ze staan ook al op de MP en ik zal de linken hier op de marktplaats zetten.