ok weer even een update, er veranderd van tijd tot tijd nogal eens wat bij mij...
Voor degene die het nog niet wisten ik heb een volière in mijn huis en het is een kamer ( ong 3x3m en 2.20 hoog ) grenzend aan mijn huiskamer met daar in eerst een soort halletje/sluis en dan de volière. Er zit een groot schuifraam in wat een stukje openstaat en daardoor kunnen de vogels naar de buitenvlucht ( 2m lang x 1.5m hoog en 75cm diep ), het schuifraam staat s'winters 20 cm open, zomers 45cm. De buitenvlucht valt om het hele raamkozijn.
In de huiskamerwand zit een raam waardoor ik zicht heb op de volière. Het raam is er een keer uitgevallen/waait ( zie eerder in dit topic ) en nu zit er een nieuw raam in dus.
Dit is de deur en raam van de kamer;

en zo ziet het er s'avonds uit zodat ze gewoon lekker kunnen slapen als in de huiskamer het licht aan gaat;

Het halletje;

Het raam, beplakt met stickers zodat ze weten dat ze er niet doorheen kunnen

raam naar de huiskamer;

voedertafel;

de draaiplateau's gebruik ik niet meer, vond ze onpraktisch en gaf veel rommel en verloren, volle zaden;

nog wat foto's;

op de vloer ligt zeil, met daarover papier, was de makkelijkste manier voor verschonen ( moet weer gebeuren zoals je ziet, woensdag haha, doe het 1x in de 2 weken, is te doen zo. )

hier zit momenteel een kakarikie in te broeden;

de grasjes mogen ook binnenkort, ben met de hokjes bezig. Die komen tegen de witte achterwand onder de hoge zitstokken.
de buitenvlucht, boven het water ( ja woon op een boot ) is rondom gaas, ook de bodem, poepjes vallen zo de plomp in!

en het buitenzwembad

Edit Cosch: Niet werkende smileys verwijderd. Graag zelf op letten als je de tekst kopieer van een ander forum!