Aangezien ik altijd opzoek ben naar effectievere manieren van vogels bezighouden en mij minder werk bezorgen, haha, en in dit geval ook minder zaad dat 'verloren' gaat.
Plus in de natuur moeten ze er ook voor werken en er word ook wel eens gezegd dat we het ze op een presenteer blaadje geven allemaal, dat is waar maar bij mij moeten ze er toch wat voordoen!

Voer uit buis halen en nestblokken leeg halen omdat er beukensnippers in zitten!

Werk aan de winkel dus! Ook lekkernijen hang ik op, laat ze maar vleugeltjes gebruiken, alleen de vers fruit en groente schaal staat op de grond en wat grit.
Het was even wennen maar de maagjes overwonnen de angst voor het onbekende!
Eerst een tak er aan vast gemaakt dat ze voorzichtig konden verkennen, vooral Boef want die is wel nieuwsgierig maar dit vond hij wel heel raar en hij heeft tenslotte een vrouw en 3 kids te voeren, dus beetje geholpen.

Nu hangt hij gewoon te bungelen en het voer nivo is al goed gezakt dus het werkt!!! Er kan ruim 1,5 kilo in. Goed voor een dag of 8 schat ik hier...maar we zullen zien.
De houten tray hangt er nog steeds onder dus het zaad wat valt wordt daar opgescharreld door de wat luiere parkieten, haha.
Foto's;

Boef ging door mijn hulp het eerste eten, een paar grasjes landde wel op de zitstukjes maar zaten eerst alleen tegen het zaad achter glas te tikken, zo van hm, ik zie het wel maar hoe krijg ik het te pakken??? Lancelot kon het principe al wel en al snel had de rest het ook door.
Eronder is af en toe een regen van vallende zaadjes maar wordt opgevangen dus en daar gegeten zoals ze al gewend waren.
Ik ben er wel blij mee al was het een prijzig ding. En ja het is eigenlijk voor in de tuin en buitenvogels maar deze variant is ruim toegankelijk voor kleinere kromsnavels ook, zelfs Boef draait er zijn pootje niet voor om!