Auteur Topic: valkje bijt sinds kort...  (gelezen 3926 keer)

vlinderr

• Gast
valkje bijt sinds kort...
« Gepost op: mei 30, 2008, 10:59:33 am »
Heppie, mn valkje van 1.5 jaar is sinds kort begonnen met bijten... ze komt altijd zodra ik thuis ben bij me zitten en wil dan lekker gekroeld worden, echter is het onder het kroelen opeens: hap. Ook in de normale omgang en verzorging valt ze regelmatig uit naar mijn vingers. Dreigen, blazen en happen.
Dit heeft ze voorheen niet gedaan, dus vreemd. Ze is verder gezond en eet en drinkt prima.
Heb het een paar weken proberen te negeren, maar ze blijft toch uitvallen. Pakken en direct in de kooi zetten doe ik altijd met de andere vogels, maar Heppie schiet er meteen vandoor en vliegt weg. Ze blijft wegvliegen en laat zich niet oppakken, stapt ook niet meer op. (ze weet denk ik dat ze fout zat, want opstappen doet ze normaal altijd wel)
Heeft iemand nog tips? Of moet ik het toch blijven negeren? Wel lastig... heb zere vingers inmiddels  :CENS

cosch

• Gast
Re: valkje bijt sinds kort...
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2008, 11:37:47 am »
Misschien de hormoontjes? Als dat zo is zal het van zelf wel weer over gaan of minder worden.
Plotseling veranderd gedrag moet je wel goed in de gaten houden hoor!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2008, 12:37:28 pm »
denk dat ie goed in de pubertijd terecht gekomen is dan hoor!
ook valkjes doen puberen!

dezelfde dingen doen als normaal, jammer genoeg negeren :)

succes :-*

vlinderr

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2008, 15:12:51 pm »
tnx voor de reacties! Dacht dat ze al uit de pubertijd was... maar zou best kunnen dat het de hormoontjes zijn. Haar hele gedrag is ook een beetje aan het veranderen, zo maakte ze 1.5 jaar lang zelden tot nooit een geluidje, fluit ze nu de gehele dag door, zelfs als ze zit te dutten piept ze nog. Is dat ook iets typisch 'hormonisch' ?
Ga mn best doen om het bijten en blazen te negeren in ieder geval.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2008, 19:25:53 pm »
jazeker! imponeren of het laten zien dat je aanwezig bent is wel van belang he bij de hormonale periodes ;D ;D
zoals wij ons extra op tutten :-[

vlinderr

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2008, 22:13:53 pm »
 :) is dat vergelijkbaar ja?  ;D Ze heeft wel een nadeel... er zijn geen mannetjes in de buurt om naar haar ge-imponeer te kijken :)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2008, 11:08:52 am »
ja dat is zeker te vergelijken!
ach of jij nu kijkt of een man, als er maar gekekn wordt he :)
is het ondertussen al wat geminderd?

vlinderr

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2008, 14:04:32 pm »
vind het nogal een verschil.... ik of een man  ;D
en nog niet echt verminderd nee... ze meent tegenwoordig ook dat ze recht heeft op alles wat ik in mn mond stop... en nee, niet uit de hand, maar echt uit de mond willen eten dus.... wat een eigenwijsje, en maar blazen en bijtneigingen als ze dr zin niet krijgt...
Het negeren helpt denk ik idd het best... we wachten nog even af  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2008, 14:07:48 pm »
het kan best even duren voor ze het door heeft hoor ;)

ferret

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 08, 2008, 19:27:34 pm »
vind het nogal een verschil.... ik of een man  ;D
en nog niet echt verminderd nee... ze meent tegenwoordig ook dat ze recht heeft op alles wat ik in mn mond stop... en nee, niet uit de hand, maar echt uit de mond willen eten dus.... wat een eigenwijsje, en maar blazen en bijtneigingen als ze dr zin niet krijgt...
Het negeren helpt denk ik idd het best... we wachten nog even af  ;)

Doe ik ook met mijn vrouw, negeren werkt iid het best  ;D

Offline Ticodelft

• Eendags kuiken
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2008, 19:42:08 pm »
Geef haar niks uit je mond... Ze ziet je nu een beetje als haar partner. En het uit de mond voeren bevestigd dat...

vlinderr

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2008, 16:53:25 pm »
Geef haar niks uit je mond... Ze ziet je nu een beetje als haar partner. En het uit de mond voeren bevestigd dat...

0kie, tnx voor de tip!

Ben er overigens nu wel achter waarom ze zich ze gedraagt... ze heeft sinds gister een eitje :)
Het is haar eerste eitje, is het zinvol om het weg te halen of beter om haar er op te laten broeden? Het is vrij zinloos, want het is niet bevrucht...

Rianne83

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 26, 2008, 13:32:36 pm »
Ik weet niet wat je inmiddels gedaan hebt, maar het beste is om de eitjes te laten liggen tot ze er niet meer naar omkijkt. Dat duurt meestal een dag of 25. Niet leuk voor jou, maar als je de eitjes steeds weghaalt, kan ze steeds nieuwe blijven leggen, wat uitputting tot gevolg heeft.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: juni 26, 2008, 14:34:11 pm »
0kie, tnx voor de tip!

Ben er overigens nu wel achter waarom ze zich ze gedraagt... ze heeft sinds gister een eitje :)
Het is haar eerste eitje, is het zinvol om het weg te halen of beter om haar er op te laten broeden? Het is vrij zinloos, want het is niet bevrucht...

Haha, dan is het gedrag dus goed te verklaren! Jammer dat er niet gereaageerd is toen je je vraag stelde!  ;)

Bluebird-bibi

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 25, 2008, 11:18:42 am »
Ja.. nou ben ik ook de klos, bibi begint ook ineens te bijten.. altijd knuffelen..
jee. ik hard nee zeggen, helpt niets..
mogelijk vind ze het niet fijn, wil ook niet meer op mijn vinger springen.. vaak met tegenzin gedaan..