Auteur Topic: Nieuwe bewoners! UPDATE!  (gelezen 2403 keer)

nathalie1985

• Gast
Nieuwe bewoners! UPDATE!
« Gepost op: mei 30, 2008, 11:20:40 am »
Hoi, een tijdje geleden is onze parkiet dood gegaan. Geen idee wat hij precies heeft gehad.
Gisteravond hebben we 2 nieuwe parkietjes gekocht. Ze zitten erg stil in de kooi. Fluiten niet. 1 parkiet zit onderin al de hele nacht
en ochtend. Dat deed onze vorige parkiet ook. Ben dus een beetje bang dat dit niet goed gaat.
Stel ik me aan, moeten ze nog even wennen?

Ook hebben ze nog niet bij het voer en water bakje gezeten.
Dus heb ik onder maar 2 schaaltjes neegezet met water en voer, ik hoop alleen niet dat ze hieraan gaan wennen....
Toen ik er bij bleef zitten begonnen ze samen wel te fluiten eventjes. 1 vogel kan trouwens wel vliegen en de andere nog niet.
wat nu?
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2008, 13:49:14 pm door nathalie1985 »

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe bewoners!
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2008, 11:23:24 am »
Het is wel logisch dat ze moeten wennen, meestal duurt dit een dag of 3.

Wat ik me wel afvraag: zijn het jonkies? Eten ze wel zelfstandig? SOms worden jonkies veel te vroeg verkocht, vandaar deze vraag. En ook omdat er 1 op de bodem blijft zitten, dat doen jonkies dan ook. :CENS Zit ie niet bol?

nathalie1985

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2008, 11:47:20 am »
euhm jah die ene zit wel bol  :o

cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2008, 11:52:27 am »
Misschien toch even naar een vogel of dierenarts!  :CENS
Of er in ieder geval een telefoontje aan wagen!

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2008, 11:53:33 am »
euhm jah die ene zit wel bol  :o

Ik vertrouw het niet zo ............. natuurlijk hebben ze een periode van wennen nodig maar dan moeten ze niet bol gaan zitten :CENS

Ik zou òf degene bellen waar je ze hebt gekocht en zeggen dat je het niet vertrouwd en bovendien de leeftijd wilt weten òf ermee naar een vogelarts. Hoe is de ontlasting? Als de ontlasting erg donker is, dan verteren ze zichzelf. Is de ontlasting dun, dan zit het ook niet goed.

nathalie1985

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2008, 12:15:56 pm »
Hij heeft inderdaad ook dunne ontlasting en ook steeds de oogjes dicht. Ik heb de winkel gebeld waar ik hem vandaan heb, ze gaf aan dat ik dan antibiothica moet geven. Nou gaf ik dus aan dat ik dus eigenlijk wel een nieuwe wil, ik heb dat beestje gister pas gekocht. Ik wil ook wel antibiotoca maar dan heb ik straks die andere ook ziek. Wat moet ik nu? Gewoon antibiotica of een nieuwe? Ik wil liefst deze houden natuurlijk, maar ik heb geen zin dat die andere straks ook ziek is....
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2008, 12:25:32 pm door nathalie1985 »

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2008, 12:31:26 pm »
Ze doen zich wel makkelijk af bij die winkel, zeg, ik zou er mee terug gaan.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2008, 12:42:55 pm »
heel eerlijk zou ik er ook mee terug gaan! en GEEN nieuwe bij DIE winkel!
als ze echt ziek zijn zal de rest die er zit ook iets onder de leden kunnen hebben ;)

Ik zeg terug omdat je al verteld dat je al een pietje bent verloren aan een ziekte,
en dat dit niet echt een goede start is, en ook niet normaal hoor ;)

voor zolang je kan, zou ik hem/haar toch wat vitamine en AB geven,
voor zover je dat voorhanden hebt natuurlijk,

en je zegt dat er 1 is die niet kan vliegen, of nog niet..
hoe komt dat? want parkietjes bij de dierenwinkel kunnen meestal wel vliegen hoor,
tenzij ze "te vroeg" verkocht zijn, maar dat lijkt me bij een dierenwinkel onwaarschijnlijk hoor.
een foto zou voor ons makkelijker kijken zijn, maar goed dat is misschien moeilijk ;)

zoek een kweker voor de volgende pietjes zou ik zeggen!  :thumsup:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2008, 12:48:32 pm »
Direct er mee terug!!! Ze zijn verplicht ze terug te nemen, allebei. Als ze uit 1 winkel komen is de kans heel groot dat die andere ook wat onder de leden heeft. Geld terug vragen. Hoe moeiljk je dit ook zult vinden.

Sterkte en succes ermee :-*

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2008, 12:53:47 pm »
Jonge parkieten horen te kunnen vliegen.. Zodra ze "uitvliegen" is dat ook letterlijk.
Het jong dat niet kan vliegen, heeft die wel alle lange vleugelpennen? zo niet, dan zou het ook nog best een kruiper kunnen zijn.

Ik zou de beide vogels gelijk terugbrengen en op zoek gaan naar een ander adresje waar je 2 vogels kunt halen.
Als de een ziek is, kan de ander het ook zijn en daar schiet je dus niets mee op. En het advies om antibiotica te geven is ook wel erg kort dor de bocht. Ten eerste is dat niet iets om te geven zonder te weten wat er aan de hand is (dus bij ene vogelarts te zijn geweest) en ten tweede is het niet goed om zon jonge vogel al medicijnen te gan geven, vaak komen ze er dan alleen maar slechter uit.

als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een hobbykweker... er zijn er al genoeg die al leuke jonge vogels hebben die zijn uitgevloge, of die op punt van uitvliegen staan. Vaak zijn deze ook al regelmatig in de hand geweets wat je een voorsprong geeft met tam maken. Ook weet je dan meer over de vorgeschiedenis en waar ze vandaan komen, wat alleen maar leuk is om te weten :)

nathalie1985

• Gast
Re: Nieuwe bewoners! UPDATE!
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2008, 13:48:46 pm »
Vandaag kwam mn moeder even langs om ook eens te kijken (mn ouders hebben jaren lang parkieten gehad).
Ze heeft hem even vastgehad en op een stokje terug gezet, viel er gelijk weer af.
Weer opnieuw en toen bleef hij wel zitten. Ook had deze parkiet veel kortere veertjes dan de andere.
We hebben dus besloten om hem te ruilen omdat hij dus waarschijnlijk te jong is. Mn moeder dacht niet dat die ziek was.
In de winkel zeiden ze net wel dat ze sommige parkietjes nog maar net die dag hadden binnen gekregen. Ik heb dus nu een andere opgehaald,
die dus wel kan vliegen, en geen dunne ontlasting heeft. Ze zitten nu gezellig samen op het stokje, wel heel stil maar het is ook even wennen....
Dit zijn ze: (ze hebben nog geen naam)

Iedereen bedankt voor alle adviezen, jullie hebben me erg geholpen!  :thumsup:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2008, 13:58:30 pm »
Veel plezier ermee!!  :-*

Het klinkt alsof de andere parkiet kruipersziekte had. Let er wel op dat de parkiet die je hebt gehouden, daar drager van kan zijn / is. Die kan het tijdens kweken doorgeven aan de jongen en dat is best ernstig... Maar als je ze gewoon voor de gezelligheid wilt, dan is er niet aan de hand  :thumsup:

jet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2008, 17:02:21 pm »
ben blij dat je hem hebt kunnen omruilen, wel zou ik eens kijken voor wat leuks speeltjes erbij, je kunt een hele hoop zelf al in elkaar knutselen er is genoeg te vinden hierop het forum :thumsup:

nathalie1985

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2008, 17:08:36 pm »
Oke ik zal eens een beetje rondneuzen! Bedankt voor de tip!
(Had trouwens wel spiegeltjes,2, maar omdat ze nu met zn 2en zijn
lijkt me dit overbodig toch)?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2008, 17:24:46 pm »
die kunnen inderdaad weg ;)