*zucht*

Het is maar goed dat ik hier bij mijn ouders woon en ik mijn verstand nog nét niet heb verloren... Anders zou ik het toch wel moeilijk hebben gehad om niet mn volière verder te vullen met allemaal parkieten die ik zo leuk vind

Er zitten nu 6 grasjes in die echt alle ruimte hebben, ik moet ze soms gewoon zoeken om te zien of ze er allemaal nog zitten. Dan sta ik er recht voor en tel ze... 1,2...3...4 en 5... hmmmmm

waar is nummer 6? Even de ene kant op leunen en kijken... niks... de andere kant op leunen... niks... over de grond kijken... nee, daar ligt er gelukkig ook geen... Ah! Joh, recht voor mn neus op stilletjes op de voerbak aan het smikkelen! Of... Achter het boomstammetje die in de hoek hangt in de tralies gekropen... In de doos zitten ze niet... Ja, daar heb ik 1x Muis in gezien

Die zat met haar kont en staart naar buiten gestoken hangend aan de andere kant in een gat van de doos en Seppe, haar partner, zat achter haar in de tralies een beetje op te jutten. Uiteindelijk had hij het voor elkaar hoor en zat ze op de zitstok die in de doos steekt

Ickx en Batty hebben vandaag voor de 2e keer bewezen dat ze nog altijd bij elkaar horen, hij mocht er weer bovenop terwijl ik toe mocht kijken

Hij deed zijn best hoor en mocht er meteen voor nog een 2e keer op, ze kon er geen genoeg van krijgen blijkbaar

Totdat de anderen aan kwamen vliegen en hun stoorden. Batty was daar absoluut niet van gediend en Muis heeft dat geweten
Fifi is een beetje een einzelgänger, vaak zit ze in haar uppie op een zitstok, bij de voerbak of op de papegaaienschommel. Daar zit ze dan kalmpjes te rusten, te eten of nog wat na te knabbelen op een vliesje. Ze heeft ook een troon... Tegen een van de zitstokken hangt een lange trap die helemaal naar boven in de volière leidt, dan zit ze daar op de bovenste trede met uitzicht over haar koninkrijk

Zo nu en dan krijgt ze wel wat aandacht van Ickx, af en toe voeren ze elkaar, toch niet helemaal monogaam dus

En Idefix... ja, dat is gewoon een enorme flirt bij de nieuwe dames. Hij hangt veel bij Muis rond en wordt daarbij af en toe weggejaagd door Seppe. Ook bij Batty probeert hij het, maar met minder succes dan bij Muis. Ook bij haar wordt hij regelmatig weggejaagd door haar partner Ickx. Hij laat Fifi best wel links liggen... die zal hij al te goed kennen zeker? Mannen...

Maar goed... er zouden er dus nog genoeg bij kunnen

Ik kom ook achter steeds meer soorten die bij grasjes gezet kunnen worden, heel erg...

Sowieso gaan de Catharina's er nog bij wanneer ik terug van mn afstudeerstage ben en er geen plannen zijn om de volière te verhuizen. Misschien dat er daar 2 koppels van in zullen gaan. Daarnaast hebben vanaf het begin al Valkparkieten op mn lijstje gestaan en de wildkleur Bourke is daar ook bij gekomen. Gister kwam ik er achter dat ik Stimpy van Speggel ook stiekem wel erg leuk vind

Maar daar had ik nooit eerder bij stilgestaan. Je ziet zo weinig van dit soort, hier op het forum en op google kwam ik ook al weinig tegen.. Ja, Diana en Charles met de kids... Ik moest ook eerst eens nazoeken welk soort het eigenlijk is... Princess of Wales dus! Wat nagezocht en ja hoor... past helemaal in mijn plaatje

Makkelijke vogel die bij grasjes te houden is, binnen mijn budget zit en gewoon erg leuk

Eigenlijk zou ik die ooit dan als huiskamervogel willen wanneer ik daar de mogelijkheid, ruimte en tijd voor heb. Het lijkt me niet echt een vogel voor een buitenvolière zegt mijn gevoel zo

Dat zou dan wel neerkomen op 10 vogels extra

Als ik overal koppels van wil dan... Dat wordt dan nog eens uitbreiden naar een grotere volière

Hihi

Maja, dat is allemaal nog in de verre toekomst. Eerst moeten mn ouders straks nog 5 maanden voor al 6 vogels zorgen en daarna ben ik hopelijk eindelijk klaar met school. We zien dan wel weer hoe het met mijn plannen en vogelambities gesteld is