Auteur Topic: Nieuw grasparkietje?  (gelezen 2245 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Nieuw grasparkietje?
« Reactie #15 Gepost op: juni 02, 2008, 09:40:23 am »
Ach gossie Yvonne! Hopen dat hij helemaal opknapt!  Fijn is het om te zorgen voor een verzwakt vogeltje, he? Wat voor kleur is het? Foto's? ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #16 Gepost op: juni 02, 2008, 10:19:55 am »
Hij heeft vannacht op het hoogste stokje in de kooi zitten slapen! :thumsup:

das een goed teken! dan voelt hij zich veilig! :thumsup:

als hij nu weer op de grond zit kan het zijn dat zijn pootjes verkrampt zijn oid waardoor op stok zitten niet fijn is,
hoop dat ie ook snel weer overdag op stok zit! :thumsup:

Asura

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 02, 2008, 12:01:23 pm »
Hij is groen/geel, ik vind hem wel heel mooi, maar foto's heb ik nog niet durven maken omdat ik bang was dat hij dan in de stress zou raken :-[ (we hebben gisteren meestal ook van buitenaf door het raam gekeken hoe het met hem ging, zodat we zijn kamer niet in hoefden :) )

Ik was vanmorgen maar heel kort in de kamer, dus kan goed zijn dat hij gewoon maar eventjes op de bodem zat om te eten. Hij heeft normale voerbakjes in de kooi, maar nog extra 2 lage schaaltjes op de bodem met voer en water, omdat we er zeker van wilden zijn dat hij bij het voer zou kunnen komen. Die schaaltjes kunnen nu op zich wel weg (we weten dat hij naar het bovenste stokje kan komen, dus dan moeten de veel lagere voerbakjes ook lukken) maar we hebben ze nog maar even laten staan.

Ik heb ook wel goede hoop dat hij het gaat halen! :dance:

Asura

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 04, 2008, 14:56:03 pm »
Het gaat echt goed met hem! :thumsup:

Hij zit nu constant gewoon op stok en zit heel mooi rechtop. Zijn veertjes zitten goed recht en hij is gewoon weer mooi ;)

Hij is wel best wel bang.. waarschijnlijk had hij zondag gewoon geen energie meer over om bang te doen en leek hij daarom tam. Maar hij went vanzelf aan zijn nieuwe baasjes!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #19 Gepost op: juni 04, 2008, 14:56:41 pm »
GOED ZO!!!  :a036:

krijgen we al een :pics: ? :)

Asura

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 09, 2008, 21:25:56 pm »
Ja! :)

Wat wel een beetje raar is, is dat het vogeltje de laatste paar dagen op de bodem van de kooi (in een hoek) een kale plek heeft gemaakt en daar graag zit ??? Misschien dat het lekker koel is ofzo, ik zou het verder ook niet weten.
Verder is hij wel heel levendig, hangt soms ondersteboven aan de tralies/stok, scharrelt over de bodem, en maakt soms geluidjes (maar erg weinig)

En we weten nog steeds geen naam! tongue2

cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 09, 2008, 21:33:10 pm »
 :hart: :hart:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #22 Gepost op: juni 09, 2008, 23:38:19 pm »
Een mannetje met broeds gedrag? en dan doel ik op het kale plekje op de bodem ;)
dametjes maken hun nestje gewoon op de bodem.. ach misschien zit het gewoon lekker :)
hij ziet er verder goed uit hoor!

nog geen naam :CENS ResQue?