Ik lees dit hele item nu pas en wil graag ook even mijn verhaal/kant kwijt.
Ik heb idd Coco (voor ons omgedoopt tot Jojo) laten testen,tot 2 x toe. Ik ben van mening dat hoe je het ook went of draait,
Ze (het was een popje)een besmettingsgevaar is voor andere. Zelfs als ze als enigste vogel is.Daarbij komt ook nog eens dat als ik haar niet had opgehaald,was ze naar het NOP gegaan. Daar komt ze in carantaine,tot testuitslagen binnen zijn. Denk je nu heus dat het NOP 2 of zelfs 3 X laten testen???
Ik heb de vorige eigenaren gemaild en hun op de hoogte gebracht,maar de beslissing van het inslapen is toch echt aan mij!Als zij terug zijn van vakantie schrikken ze zich in iedergeval een ongeluk,want natuurlijk gaan zij er ook niet vanuit!!
Zij hebben er afstand van gedaan en ik heb dus de beslissing moeten maken en de rekeningen moeten betalen. Geeft allemaal niets. Ik ben van mening dat PBFD zo'n ellendige ziekte is dat je een diertje wat je net in huis heb,zeker niet genoeg kent om te zien of ze lijdt! Daarbij komt ook dat ik nog 7 andere vogels heb,die allemaal risico's lopen.
Ik heb ook geen aanbod heb gehad van iemand van een of ander forum,om Jojo alsnog een laatste leventje te geven.
Ps. die veer had ik geplaatst omdat ikzelf ook met allerlij vragen zat en zit.
Ik vondt Jojo een heel leergierige gaai en een dame die graag de aandacht wou.Ook was ze gek op water!Ik was ook al aan het struinen naar een man,zodat ze net als mijn andere vogels ik een koppeltje leven kon. Helaas heb ik dus haar moeten inslapen.
Het doet me zeer,en het brengt heel wat frustraties met zich mee,maar ik kon niet anders.