Auteur Topic: tehuis gezocht zo zie je maar  (gelezen 11098 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Goed tehuis gezocht voor amazone
« Reactie #45 Gepost op: juni 04, 2008, 18:24:04 pm »
Ik heb Yiska ook gewoon meteen bij Sjakko gezet. Zie er geen enkel probleem in hoor met een alleengehouden oudere papegaai. Maar het is jouw keuze natuurlijk! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #46 Gepost op: juni 04, 2008, 18:26:19 pm »
Waar ik eerlijk gezegd nog wel een klein beetje mee zit :-[ is je reactie op het bijten van Karel van Antonia. Dat je hem nooit meer zou durven laten opstappen als hij gebeten heeft. Realiseer je wel dat amazones veel onberekenbaarder zijn als grijsjes, qua humeur en zo? Je hebt nl. echt wel kans dat hij een keer bijt (wel zie je het vaak aankomen als je oplet). Denk je dat je dat aan kan? ;)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #47 Gepost op: juni 04, 2008, 18:52:43 pm »
Waar ik eerlijk gezegd nog wel een klein beetje mee zit :-[ is je reactie op het bijten van Karel van Antonia. Dat je hem nooit meer zou durven laten opstappen als hij gebeten heeft. Realiseer je wel dat amazones veel onberekenbaarder zijn als grijsjes, qua humeur en zo? Je hebt nl. echt wel kans dat hij een keer bijt (wel zie je het vaak aankomen als je oplet). Denk je dat je dat aan kan? ;)

Ik heb precies hetzelfde gedacht toen ik dat las bij Antonia,  :-[ maar durfde het hier niet echt neer te zetten. :-[

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #48 Gepost op: juni 04, 2008, 19:06:21 pm »
had chantal ook al niet een amazone  ???

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #49 Gepost op: juni 04, 2008, 19:18:37 pm »
Op het fotootje te zien wel. Een grijsje, een ara en een amazone. Waarschijnlijk zijn dat scheetjes die niet happen.
Als je zulke lieverds gewend bent sta je toch erg gek te kijken als er ineens een gaai hapt, denk ik.

Ik zeg niet dat ze het niet aan kan, maar ik moest wel even aan deze venezuela denken toen ze schreef na een hap de betreffende gaai niet meer op te durven laten stappen.

----------------------------
 :CENS
Daarbij komt dat je zoiets makkelijk zegt over een vreemde gaai bedenk ik me nu. Maar stel dat Dinky mij bijt, dat zou schokkend zijn want ze bijt nooit. Maar stel ............. dan zou ik nog niet bang voor haar zijn omdat ik weet dat het een lieverd is. Ik heb dus alleen positieve ervaringen met haar. :CENS

Chantal zal ook positieve ervaringen opbouwen met deze venezuela en stel dat ze dan gebeten wordt ................... dan zal ze hem best weer durven laten opstappen omdat de goede ervaringen ver boven de slechte ervaring uit zullen stijgen. :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #50 Gepost op: juni 04, 2008, 19:26:45 pm »
Ik denk ook dat het haar wel zal lken hoor.

Bij Karel is het ook zo, dat ik soms niet genoeg oplet
en een beetje eigenwijs ben  :-[
Maar ik laat hem nog steeds wel op m'n hand stappen
hoor, met opstaptouw in m'n andere hand voor de zekerheid  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #51 Gepost op: juni 04, 2008, 19:30:53 pm »
Tsja, ik vond dat ik het gewoon moest aankaarten omdat ik véle verhalen ken van onberekenbare amazones.. Die gewoon onverwacht een hap uitdelen (heb er zelf ook één, haha). En ik zou het mezelf niet vergeven als ik niets gezegd had, terwijl ik toch ging twijfelen toen ik haar reactie zag bij Antonia's topic over Karel en dat ik dan later lzou lezen dat er problemen zijn omdat hij beet en zij er angstig voor geworden is, met als gevolg de moeilijk te doorbreken cirkel van angst. Poepoe, wat een zin. ;)
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2008, 19:32:33 pm door Loes »

chantal

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juni 04, 2008, 21:41:55 pm »
 :) Hartstikke bedankt voor jullie reactie. Ik moet ook zeggen dat ik een hele lieve amazone heeft die nog nooit heeft gebeten en niemand trouwens (even afkloppen) Ik was gister bij Coco en ik durf er ook niet met me hand bij terwijl ook dit beestje niet bijt. Ik heb dan ook vanavond besloten het niet te doen  :cry: Ik heb iemand op een ander forum gebeld en die gaat hem vrijdag ophalen. Daar zal Coco het heel goed krijgen en deze mevr. heeft ook veel meer tijd want werkt maar 2 ochtendjes en ik ben van mening dat Coco heel veel aandacht en training nodig heeft die wij hem nog niet kunnen bieden. Nogmaals bedankt voor jullie medeleven en reacties. Daar heb je tenminste wat aan  :-*

cosch

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: juni 04, 2008, 21:44:27 pm »
Nou als je er zelf achter kunt staan.. is het een goede beslissing!

Knap hoor dat je voor het beestje kiest ipv voor je zelf!  :-*

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #54 Gepost op: juni 04, 2008, 21:46:07 pm »
Goede onderbouwing van je besluit. Hoop dat hij het bij de andere heel goed gaat hebben  :thumsup: Beter toch dan een opvang he!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #55 Gepost op: juni 04, 2008, 22:21:00 pm »
:) Hartstikke bedankt voor jullie reactie. Ik moet ook zeggen dat ik een hele lieve amazone heeft die nog nooit heeft gebeten en niemand trouwens (even afkloppen) Ik was gister bij Coco en ik durf er ook niet met me hand bij terwijl ook dit beestje niet bijt. Ik heb dan ook vanavond besloten het niet te doen  :cry: Ik heb iemand op een ander forum gebeld en die gaat hem vrijdag ophalen. Daar zal Coco het heel goed krijgen en deze mevr. heeft ook veel meer tijd want werkt maar 2 ochtendjes en ik ben van mening dat Coco heel veel aandacht en training nodig heeft die wij hem nog niet kunnen bieden. Nogmaals bedankt voor jullie medeleven en reacties. Daar heb je tenminste wat aan  :-*

Oké Chantal, ik denk dat je een goede beslissing gemaakt hebt!  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #56 Gepost op: juni 04, 2008, 22:23:13 pm »
Dat is een duidelijke rede waarom je er toch vanaf ziet, en eerlijk  :thumsup:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #57 Gepost op: juni 04, 2008, 22:45:30 pm »
Toppie dame, een weloverwogen besluit. Knap van je. Je hebt jezelf weggecijferd en in het belang van Coco gedacht en besloten. :thumsup:

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #58 Gepost op: juni 05, 2008, 07:37:19 am »
....Ik heb iemand op een ander forum gebeld en die gaat hem vrijdag ophalen. Daar zal Coco het heel goed krijgen en deze mevr. heeft ook veel meer tijd ......

secret Zij is ook actief op dit forum hoor  ;)

chantal

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: juni 05, 2008, 07:41:23 am »
Oh joh  :-[ dat wist ik niet. Onder welke naam dan?  :CENS