Auteur Topic: tehuis gezocht zo zie je maar  (gelezen 11106 keer)

chantal

• Gast
Re: tehuis gezocht zo zie je maar
« Reactie #105 Gepost op: juni 24, 2008, 09:17:07 am »
Ook de 2e test was positief  :cry: :cry: :cry: Coco is gelijk ingeslapen  :cry: Ik heb er een dubbel gevoel bij..... Aan de ene kant snap ik de keuze maar aan de andere kant had ik zeker gewacht tot de vorige eigenaar terug was. Misschien wilden ze haar wel terug als ze dit van tevoren geweten hadden. Wat als ze Coco niet weg hadden gedaan? Dan hadden ze haar misschien nog 40 jaar gehad  :cry: En volgens mij had ze zeker nog een mooi leven kunnen hebben bij iemand zonder vogels.

cosch

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: juni 24, 2008, 09:22:38 am »
Ik heb het gelezen!
Echt afschuwelijk.

Begrijp je gevoel helemaal! console

Ik begrijp echt helemaal niks meer van die ziektes.   ???

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #107 Gepost op: juni 24, 2008, 09:24:11 am »
Ach wat jammer.  :( Het had inderdaad misschien nog wel gekund bij iemand zonder vogels. Maar ja, vind die maar eens, toch?
Je hebt je best gedaan hoor Chantal. Het heeft zo moeten zijn. :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #108 Gepost op: juni 24, 2008, 09:54:51 am »
Ahh wat een sneu verhaal weer  :cry:  :cry:

Jij hebt gedaan wat je kon Chantal  :-* 

melina

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: juni 24, 2008, 14:38:36 pm »
Ik lees dit hele item nu pas en wil graag ook even mijn verhaal/kant kwijt.
Ik heb idd Coco (voor ons omgedoopt tot Jojo) laten testen,tot 2 x toe. Ik ben van mening dat hoe je het ook went of draait,
Ze (het was een popje)een besmettingsgevaar is voor andere. Zelfs als ze als enigste vogel is.Daarbij komt ook nog eens dat als ik haar niet had opgehaald,was ze naar het NOP gegaan. Daar komt ze in carantaine,tot  testuitslagen binnen zijn. Denk je nu heus dat het NOP 2 of zelfs 3 X laten testen???
Ik heb de vorige eigenaren gemaild en hun op de hoogte gebracht,maar de beslissing van het inslapen is toch echt aan mij!Als zij terug zijn van vakantie schrikken ze zich in iedergeval een ongeluk,want natuurlijk gaan zij er ook niet vanuit!!
Zij hebben er afstand van gedaan en ik heb dus de beslissing moeten maken en de rekeningen moeten betalen. Geeft allemaal niets. Ik ben van mening dat PBFD zo'n ellendige ziekte is dat je een diertje wat je net in huis heb,zeker niet genoeg kent om te zien of ze lijdt! Daarbij komt ook dat ik nog 7 andere vogels heb,die allemaal risico's lopen.
 Ik heb ook geen aanbod heb gehad van iemand van een of ander forum,om Jojo alsnog een laatste leventje te geven.
Ps. die veer had ik geplaatst omdat ikzelf ook met allerlij vragen zat en zit.
Ik vondt Jojo een heel leergierige gaai en een dame die graag de aandacht wou.Ook was ze gek op water!Ik was ook al aan het struinen naar een man,zodat ze net als mijn andere vogels ik een koppeltje leven kon. Helaas heb ik dus haar moeten inslapen.
Het doet me zeer,en het brengt heel wat frustraties met zich mee,maar ik kon niet anders.

cosch

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: juni 24, 2008, 14:55:34 pm »
console

Je hebt alles gedaan wat je kon. Vond het echt super van je dat je nog een test deed om zeker te zijn.  :-*
Je hebt een hele moeilijke beslissing genomen en misschien op langere termijn ook maar beter voor de vogel. Hem is een hoop bespaart.

Waar ik persoonlijk nieuwsgierig naar ben is, of de vogelarts nog iets uitgelegd heeft over de ziekte? waarom een 8 jarige vogel nog pbfd kan krijgen/hebben zonder dat er tekenen zijn.

chantal

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: juni 24, 2008, 15:31:42 pm »
Ik vind ook zeker goed dat je Coco een 2e kans hebt gegeven  :-* En nu weet je zeker dat ze echt ziek was. Nogmaals ik kijk jouw er zeker niet lelijk op aan en vind dat je goed behandeld. Ik hoop ook niet dat je boos op mij bent dat ik mijn verhaal hier heb gedaan en jouw foto's van de veer hier heb laten zien. Ik vindt dat wij hier allemaal wat van kunnen leren. En misschien is het nu alleen maar beter voor Coco want misschien had ze nog wel heel ziek kunnen worden. Sterkte  :-*

console

Waar ik persoonlijk nieuwsgierig naar ben is, of de vogelarts nog iets uitgelegd heeft over de ziekte? waarom een 8 jarige vogel nog pbfd kan krijgen/hebben zonder dat er tekenen zijn.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

melina

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: juni 24, 2008, 15:45:15 pm »
Ik heb geleerd hoe ik bloed moet afnemen. De 2e keer heeft de da mij geholpen,hij vasthouden ik prikken.
Wat ik wel gelezen heb op de site van dierenziekenhuis Drachten, dat er bekend is van een vogel van 5 jaar die toen pas pbfd vertoonde. Waar ikzelf meer mee in mijn hoofd zit, is misschien niet zo,maar ze zijn met Jojo naar Dieca geweest om haar te laten wieken. Ik weet niet hoe ze daar te werk gaan ,maar????? maar nogmaals dat is wat er bij mij opkomt in dit geval. Verder zou ik het ook niet weten!! Ik weet wel dat ze drager kunnen zijn,zonder zelf ziek te zijn. Het is dodelijk bij jonge vogels maar oudere kunnen bemet zijn zonder verschijnselen.Hooguit een verkoudheidje,meer niet. Het wil natuurlijk niet zeggen dat jojo er ziek van zou worden en alleen drager zou zijn,wel is het zo dat in geval van een stress situatie de ziekte kan opspelen.

melina

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: juni 24, 2008, 15:49:53 pm »
Chantal, ik ben niet boos. Maar vind wel dat ik me een beetje moet verdedigen, er is in korte tijd zoveel gebeurt en gezegd, dat ik
ondanks mijn pogingen om een leuke vogel een goed tehuis te geven,me toch een beetje in een hoek gedreven voel. Maar het is allemaal nu voorbij en ik ga naar de toekomst kijken!! Ik ga over een paar maanden mijn eigen vogels ook weer testen omdat ik toch ondanks de carantaine, een risico gelopen heb. Dus dit hele verhaal krijgt alsnog een staartje!!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #114 Gepost op: juni 24, 2008, 23:03:34 pm »
Heel veel sterkte   :-*

Ik zou, als ik jou was, de va vragen of het testen van je eigen vogels echt nodig is  ;)
De kans dat jij ze hebt besmet is echt zooo klein.

melina

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: juni 24, 2008, 23:23:30 pm »
Voor nu zeg ik ,ik ga testen,maar dat zou ik pas over een paar maanden. Maar wie weet is de angst dan al gezakt en doe ik het niet,ik weet niet,zie het later wel,nu heeft het toch nog geen nut!!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #116 Gepost op: juni 25, 2008, 00:11:57 am »
Precies, kom eerst maar even rustig bij van alles  console

giggles

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: juni 26, 2008, 00:21:34 am »
Jou papegaai kan ook alleen drager zijn van PBFD en er dus niet ziek van worden...
Wel kan hij andere vogels besmetten en in stressvolle situaties kan de PBFD ook bij je eigen vogel actief worden en daarna kan je vogel alsnog de symptonen gaan krijgen...

Ik heb je al gezegd dat je goed gehandeld hebt Melina, maar bij deze dus nog een keer...
Zo zie je maar weer het belang van het in quarantaine houden en testen van je nieuwe(ouwe) vogel...

Sterkte Melien  :-*

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #118 Gepost op: juni 26, 2008, 15:26:26 pm »
Ja Melina, ik denk dat ook jij het gewoon goed hebt gedaan.  :-*

Jammer dat het zo gegaan is, maar het is niet anders.

jet

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: juni 29, 2008, 07:55:33 am »
Tjee wat sneu ik lees het nu pas  :cry:

ik denk dat jullie dan toch de goede beslissing hebben genomen

sterkte met het verlies :-*