Ik denk persoonlijk dat je het ALLERBESTE een valkparkiet kan doen, niet omdat ik er nu ook 1 krijg, maar omdat ze het
meest sociaal zijn, in karakter rustig, en als een goede starters vogel worden aangeraden!!
zeker voor een knul van 11, die over een paar weken weer lekker buiten speelt! en even geen tijd heeft voor een vogel..
nu ga ik even niet lief doen..

maar dit is even voor je eigen controle!
je moet je beseffen wat je hier zegt:
En dan ook vogels die over het algemeen rustig zijn en niet constant schreeuwmomenten hebben. Zo nu en dan een schreeuw is natuurlijk niet zo erg.
Vogels hebben allemaal een karakter, een eigen volume denk ik ook, en zeker een eigen manier van communiceren,
mijn grasje kan verschrikkelijk lief babbelen, heel zachtjes dat ik het amper hoor, maar af en toe als er een duif voorbij komt moet ik even mn vingers in mn oren proppen! ik denk dat elke vogel van tijd tot tijd zijn momentjes heeft! al ben ik het met je eens dat het "normale" geluid van een aga een stukl scheller is als dat van een grasje of valkje, maar dat staat los van schreeuwen he!
je mag er van uit gaan dat elke vogel die genoeg aandacht krijgt geen uren lange schreeuwmomenten heeft!
Jullie weten wat beter dan ik welke vogels echt een strenge opvoeding nodig hebben en dus niet zo geschikt zijn voor hem.
Er zijn een paar uitzonderingen die echt geen vinger breedte mogen krijgen,
maar voor de rest is het consequent blijven en dezelfde regels hanteren! er moet dus duidelijk wel een strenge opvoeding zijn,
bij elke vogel hoor, want als je een tijd laat verslappen zal hij van alles gaan proberen, en dat is niet soort gebonden denk ik.
denk dat je onder deze noemer toch echt met hem moet praten dat het een grote verantwoording is, en dat het hem veel tijd kost,
en hij echt consequent moet zijn!
maar goed.. de valkparkiet.. misschien vind hij/jij het wel de saaiste van de 4, qua kleur ofzo, maar als het slaagt kan je misschien naar andere soorten gaan kijken.
Eh, ik geloof dat valkjes ook best herrie kunnen maken toch?
en ara's ook, en caiques ook, en grasjes ook, en grijsjes ook, oh en roséetjes ook en zo gaan we nog even door

ze hebben allemaal wel eens hun kuren natuurlijk, maar naar mijn idee staan valkjes niet bekend als snelle schreeuwers hoor