Auteur Topic: Ja hoor, ik kon het niet laten ..... gaat niet door :(  (gelezen 5495 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ja hoor, ik kon het niet laten ..... gaat niet door :(
« Reactie #45 Gepost op: juni 13, 2008, 12:57:18 pm »
Wel heel sneu van deze vogels  :cry:
Ze zien er zo leuk uit!

Toch sterkte, ook al ken je de vogels nog niet zo... een dier in laten slapen is altijd  :-X

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #46 Gepost op: juni 13, 2008, 13:00:18 pm »
Echt wel, zou ze eigenlijk nog wel een dukke knuffel willen geven
maar denk dat dat niet handig is om te doen  :cry:  :cry:  :cry:
Ik heb tegen de assistente gezegd dat ik er maar niet bij zal zijn.
En aan de andere kant, vindt ik het ook zo sneu voor ze, zo alleen  :cry:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #47 Gepost op: juni 13, 2008, 13:04:09 pm »
Nou, de stumperdjes... ze hebben wel pech, zo alleen en dan zo eindigen... bah bah bah  :cry:

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #48 Gepost op: juni 13, 2008, 13:06:06 pm »
He verdorie, wat naar zeg :(

Sterkte ermee!

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #49 Gepost op: juni 13, 2008, 14:03:46 pm »
Het is niet anders Anthonia. Soms moet je ook voor jezelf kiezen. Ik denk dat in dit geval een beetje afstand voor jou het beste is en de VA zal het allemaal netjes laten verlopen, de vogels hebben er geen weet van. Je weet wat je ze bespaart, hou jezelf dat maar voor.  :-*

Ik moet je wel waarschuwen voor de praktijken van dit soort mensen. Het hoeft niet zo te zijn, maar zorg ervoor dat je juridisch gezien ingedekt bent. Er staat niks op papier en er ligt niks aantoonbaar vast. Jij hebt een heleboel kosten gemaakt en het zou me niks verbazen als je niks meer van ze hoort. En, wat ik niet hoop maar wel bang voor ben, straks beschuldigen ze jou van het in laten slapen van hun vogels? Ik zou dus zeker die wetswinkel bellen.

De dierenbescherming kan in deze gevallen helemaal niks doen. De volgende keer is als je zoiets aan de hand hebt is het wel verstandig ze er bij te halen, zodat vastligt welke personen zich bedienen van dit soort praktijken. Verder zullen zij het advies geven om vooral binnen de wereld van vogel liefhebbers bekend te maken dat deze mensen deze vogels verkopen.

Vreselijk dat dit jou nu weer moet overkomen.

:-*

cosch

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juni 13, 2008, 14:12:20 pm »
Het is niet anders Anthonia. Soms moet je ook voor jezelf kiezen. Ik denk dat in dit geval een beetje afstand voor jou het beste is en de VA zal het allemaal netjes laten verlopen, de vogels hebben er geen weet van. Je weet wat je ze bespaart, hou jezelf dat maar voor.  :-*

Ik moet je wel waarschuwen voor de praktijken van dit soort mensen. Het hoeft niet zo te zijn, maar zorg ervoor dat je juridisch gezien ingedekt bent. Er staat niks op papier en er ligt niks aantoonbaar vast. Jij hebt een heleboel kosten gemaakt en het zou me niks verbazen als je niks meer van ze hoort. En, wat ik niet hoop maar wel bang voor ben, straks beschuldigen ze jou van het in laten slapen van hun vogels? Ik zou dus zeker die wetswinkel bellen.

De dierenbescherming kan in deze gevallen helemaal niks doen. De volgende keer is als je zoiets aan de hand hebt is het wel verstandig ze er bij te halen, zodat vastligt welke personen zich bedienen van dit soort praktijken. Verder zullen zij het advies geven om vooral binnen de wereld van vogel liefhebbers bekend te maken dat deze mensen deze vogels verkopen.

Vreselijk dat dit jou nu weer moet overkomen.

:-*

Ja ik zou er zeker even wat werk van maken voordat je nog verder in de kosten komt.
Zou de dierenbescherming ook geen tips hebben uit ervaring hoe je hier mee om moet gaan?

Was het een handelaar? of wel particulier?

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #51 Gepost op: juni 13, 2008, 14:16:01 pm »
Ja, tuurlijk de DB zal zeker tips hebben hoe je hiermee om moet gaan. Alleen denk ik dat we die allemaal wel weten. Vogels altijd eerst laten testen op kosten van de verkoper, voordat je een deal sluit. Ook al geven ze ze gratis weg, dan juist!
Verder houd de DB zwarte lijsten bij van malafide kwekers en fokkers, alleen mogen zij die niet publiceren. Wij wel  ;), en het forum bereikt een veel grotere groep mensen dan de DB. :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #52 Gepost op: juni 13, 2008, 14:23:28 pm »
Dank jullie voor de tip ;)

Ze hebben me een mail gestuurd dat zij de rekening willen betalen als ik die krijg.

Ik weet inmiddels ook ongeveer waar zij ze hebben gekocht, heb ook aan de assistente
gevraagd de ringnummers te noteren.

CT

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: juni 13, 2008, 14:28:37 pm »

Deze raad niet in de wind slaan Antonia, ik zit hier zo ook met hetzelfde gevoel. Ik zou ook niet voor de kosten opdraaien, bij wat ik weet en m'n gevoel zegt wisten deze mensen zeker dat die vogels ziek waren. Anders zouden ze ze je niet meegegeven hebben. Als ze er toch geld van vroegen  :CENS

Dinnie

CT

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juni 13, 2008, 14:31:22 pm »
Ze hebben me een mail gestuurd dat zij de rekening willen betalen als ik die krijg.

Antoinia, kan de VA de rekening dan niet naar hen sturen? Ik zou alvast niet de rekening naar mezelf laten sturen.

Dinnie

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #55 Gepost op: juni 13, 2008, 14:41:41 pm »
Denk het niet, mijn gegevens staan daar in de computer en ik heb ze daar gebracht.
Ik neem dus aan dat ik verantwoordelijk ben voor de rekening.
Als ik hem binnen krijg, neem ik contact met ze op. Betalen ze niet, heb ik pech.
Niet dat ik het zomaar even kan missen maar ik ben al blij dat ik niet voor de vogels
zelf heb betaald en misschien bedoelen ze het toch wel goed.

jet

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: juni 13, 2008, 15:25:08 pm »
tjee antonia, dat is balen meis, wens je erg veel sterkte ermee

chantal

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: juni 13, 2008, 15:27:20 pm »
 :cry: Wat balen zeg. maar gelukkig kom je er op tijd achter.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #58 Gepost op: juni 13, 2008, 15:33:02 pm »
is echt sneu :cry:

gelukkig heb je ze niet in huis gehad, dat is in ieder geval weer een angst minder voor je eigen vogies :-* :-*

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #59 Gepost op: juni 13, 2008, 22:57:23 pm »
Wat een vervelend verhaal, weet niet precies wat kds is maar moeten ze afgemaakt worden dan, kunnen ze niet ergens waar nog geen andere vogels zijn bijv.?
 ???