Het is niet anders Anthonia. Soms moet je ook voor jezelf kiezen. Ik denk dat in dit geval een beetje afstand voor jou het beste is en de VA zal het allemaal netjes laten verlopen, de vogels hebben er geen weet van. Je weet wat je ze bespaart, hou jezelf dat maar voor.

Ik moet je wel waarschuwen voor de praktijken van dit soort mensen. Het hoeft niet zo te zijn, maar zorg ervoor dat je juridisch gezien ingedekt bent. Er staat niks op papier en er ligt niks aantoonbaar vast. Jij hebt een heleboel kosten gemaakt en het zou me niks verbazen als je niks meer van ze hoort. En, wat ik niet hoop maar wel bang voor ben, straks beschuldigen ze jou van het in laten slapen van hun vogels? Ik zou dus zeker die wetswinkel bellen.
De dierenbescherming kan in deze gevallen helemaal niks doen. De volgende keer is als je zoiets aan de hand hebt is het wel verstandig ze er bij te halen, zodat vastligt welke personen zich bedienen van dit soort praktijken. Verder zullen zij het advies geven om vooral binnen de wereld van vogel liefhebbers bekend te maken dat deze mensen deze vogels verkopen.
Vreselijk dat dit jou nu weer moet overkomen.