Ik heb sinds kort 1 valkje, maar ik heb dan ook alle tijd voor hem nu,
ik denk dat je met valkparkieten het beste er 2 kan nemen, zeker als je verteld dat er een kleine op komst is,
en je daar echt je handen aan vol hebt! Ze hebben in hun eentje veeeel aandacht nodig!
ik sta elke morgen nu een 30 min tot 60 min eerder op om de nodige aandacht hier te verstrekken,
dit klinkt niet lief, maar daardoor is het wel duidelijk!
Ik denk dat je ook even moet zoeken op het forum, er zijn meer mensen, dan wel met grotere papegaaien,
die er een kindje bij gekregen hebben, of maatregelen gingen treffen omdat er een kindje aan kwam!
Het haartjes trekken, moedervlekjes pielen is een manier van opvoeden hoor!
als je het 1 keer toe staat zullen alle papegaaien, groot of klein, het blijven doen, tot je ze leerd dat het niet mag!
ook zijn erbij die er helemaal geen intresse in zullen hebben en veel liever spelen en door de kamer wandelen of vliegen!
het zit in het karakter van het beestje zelf, dat kan je van te voren niet bepalen!
Ik kan hier alleen de vergelijking maken tussen een gras- en een valkparkiet!
en voor je eigen rust, zou ik valkjes nemen, die zijn in karakter net iets rustiger als grasjes..
jij hebt het over catharina's , die ken ik niet zo, zeker niet in gedrag..
maar volgens mij zijn dat niet zulke gedomesticeerde vogels als valkjes.. maar ik kan er naast zitten hoor

ik hoop dat je een goede afweging maakt, want welke vogel dan ook, 1 heeft veeeeeel aandacht nodig!
2 ook, maar die hebben dan ook elkaar, waardoor jij wat minder aandacht hoeft te geven als met 1

succes