7. weten julile welke bijlage ik hier moet invullen??
"The African grey parrot and cites permit is listed under Appendix I."
http://www.birdtricks.com/African_Grey_Parrot_and_CITES_Permit.htmDeze website is misschien ook interessant om te lezen voor je!
dus een cites 1
8. invullen of niet ?? zo ja wat??
8. Vul de letter in van de bijlage van Verordening (EG) nr. 318/2008 (A, B of C) waarin de soort is opgenomen op de dag van de aanvraag van de vergunning of het certificaat (zie voor de actuele gegevens
www.unep-wcmc.org).
Je zal dus deze verordening, moeten doorspeuren waar de grijze roodstaart bij hoort.. bij a b of c.
http://www.hetlnvloket.nl/portal/page?_pageid=122,1780509&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_file_id=27103hier te vinden!
9. wat daar in te vullen (staat onderaan wel iets geschreven maar snap echt niet welke ik daar moet nemen)
9. Geef de oorsprong aan door middel van één van de volgende codes:
W Aan de natuur onttrokken specimens
R Door ranching verkregen specimens
D Overeenkomstig het bepaalde in hoofdstuk XIII van Verordening (EG) nr. 865/2006 voor commerciele doeleinden in gevangenschap gefokte dieren van Bijlage A en voor commerciele doeleinden kunstmatig gekweekte planten van Bijlage A alsmede afgeleide producten daarvan
A Overeenkomstig het bepaalde in hoofdstuk XIII bij Verordening (EG) nr. 865/2006 voor niet-commerciële doeleinden kunstmatig gekweekte planten van bijlage A en kunstmatig gekweekte planten van de Bijlagen B en C alsmede delen en afgeleide producten daarvan /
C Overeenkomstig het bepaalde in hoofdstuk XIII bij Verordening (EG) nr. 865/2006 voor niet-commerciële doeleinden in gevangenschap gefokte dieren van Bijlage A en in gevangenschap gefokte dieren van de Bijlagen B en C alsmede delen en afgeleide producten daarvan /
F In gevangenschap geboren dieren met betrekking waartoe niet aan de criteria van hoofdstuk XIII bij Verordening (EG) nr. 865/2006 is voldaan, alsmede delen en afgeleide producten daarvan /
I In beslag genomen of verbeurdverklaarde specimens1 /
O Van vóór de Overeenkomst daterende specimens1 /
U Oorsprong onbekend (nader te motiveren wanneer, waar en van wie het is verkregen)
865/2006 is hier te vinden:
http://www.hetlnvloket.nl/portal/page?_pageid=122,1780509&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_file_id=18713hoofdstuk 13 is:
HOOFDSTUK XIII
IN GEVANGENSCHAP GEBOREN EN GEFOKTE SPECIMENS EN KUNSTMATIG GEKWEEKTE SPECIMENS
Artikel 54
In gevangenschap geboren en gefokte specimens van diersoorten
Onverminderd het bepaalde in artikel 55 wordt een specimen van een diersoort uitsluitend beschouwd als zijnde in gevangenschap
geboren en gefokt indien ten genoegen van een bevoegde administratieve instantie, welke overleg pleegt met een bevoegde
wetenschappelijke autoriteit van de betrokken lidstaat, is aangetoond dat aan de volgende vereisten is voldaan:
1. het betreft een nakomeling of een afgeleid product van een nakomeling, die in een gecontroleerd milieu is geboren of
anderszins op één van de volgende wijzen is geteeld:
a) als gevolg van de paring of een andere vorm van gametenoverdracht tussen ouderdieren in een gecontroleerd milieu, in het geval van geslachtelijke voortplanting;
b) uit ouderdieren die zich bij het begin van de ontwikkeling van de nakomeling in een gecontroleerd milieu bevonden, in het geval van ongeslachtelijke voortplanting;
2. het fokdierenbestand is in overeenstemming met de op het moment van verwerving daarop toepasselijke wettelijke bepalingen op een zodanige wijze gevormd dat het
voortbestaan van de betrokken soort in het wild daardoor geen schade heeft ondervonden;
3. het fokdierenbestand wordt zonder toevoeging van aan de natuur onttrokken specimens in stand gehouden, afgezien van de occasionele aanvulling met dieren, eieren of gameten in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke bepalingen en op een zodanige wijze dat het voortbestaan van de betrokken soort in het wild daardoor geen schade ondervindt, en zulks uitsluitend voor één of meer van de volgende doeleinden:
a) om schadelijke inteelt te voorkomen of te matigen, waarbij de omvang van de aanvulling door de behoefte aan nieuw genetisch materiaal wordt bepaald;
b) teneinde een bestemming te geven aan verbeurdverklaarde dieren, overeenkomstig artikel 16, lid 3, van Verordening (EG) nr. 338/97;
c) in uitzonderlijke gevallen, om zich daarvan als fokdieren te bedienen;
4. het fokdierenbestand heeft zelf in een gecontroleerd milieu nakomelingen van de tweede of een latere generatie opgeleverd (F2, F3 enzovoort), dan wel wordt beheerd op een wijze waarvan is aangetoond dat daarbij de productie van nakomelingen van de tweede generatie in een gecontroleerd milieu is gewaarborgd.
Artikel 55 Vaststelling van de afstamming
Wanneer een bevoegde instantie het met het oog op de toepassing van artikel 54, artikel 62, lid 1, of artikel 63, lid 1,
noodzakelijk acht de afstamming van een dier vast te stellen via een typering van het bloed of een ander weefsel, dient deze typering of dienen de daartoe noodzakelijke monsters op de door die instantie vastgestelde wijze beschikbaar te worden gesteld.
Artikel 56
Kunstmatig gekweekte specimens van plantensoorten
1. Een specimen van een plantensoort wordt uitsluitend beschouwd als zijnde kunstmatig gekweekt als ten genoegen van een bevoegde administratieve instantie, welke overleg pleegt met een bevoegde wetenschappelijke autoriteit van de betrokken lidstaat, is aangetoond dat aan de volgende vereisten is voldaan:
a) het betreft een plant of een afgeleid product van een plant, die in gecontroleerde omstandigheden is opgekweekt uit een zaad, stek, fragment, weefselcallus of ander plantenweefsel, spore of ander vermeerderingsstadium;
b) het kweekmateriaal werd samengesteld in overeenstemming met de op het moment van verwerving daarop toepasselijke wettelijke bepalingen en op zodanige wijze in stand wordt gehouden dat het voortbestaan van de betrokken soort in het wild daardoor geen schade ondervindt;
c) het kweekmateriaal wordt op zodanige wijze verzorgd dat het duurzame voortbestaan van de lijn is gewaarborgd;
d) zowel de onderstam als de ent zijn kunstmatig gekweekt zoals bepaald onder a), b) en c), indien het geënte planten betreft.
Voor de toepassing van punt a) gelden als gecontroleerde omstandigheden: een niet-natuurlijk, in sterke mate door menselijke ingrepen bepaald milieu, waarbij onder meer maar niet uitsluitend kan worden gebruikgemaakt van grondbewerking, bemesting, onkruidbestrijding, bevloeiing of op aankweek gerichte handelingen zoals verpotting, verspening en bescherming tegen ongunstige weersomstandigheden.
2. Hout van bomen afkomstig uit monocultuuraanplanten wordt beschouwd als zijnde kunstmatig gekweekt in de zin van lid 1.
Als ik dit lees valt de grijze roodstaart dus onder C, namelijk art 54 lid 1 van hfdst13
wat zouden jullie bij vak 18 invullen?? ik heb nr. 3 + 8 aangevinkt.
is genoeg denk ik
en vak 19?? daar heb ik nr. 1 aangevinkt.
denk dat dat ook genoeg is!
moet wel duidelijk zijn dat hij netjes bij jou terecht gekomen is
vak 20 heb ik ook de eerste optie aangeklikt.
Zou de laatste ook doen, want daarmee verklaar je volgens mijn interpretatie dat je niet eerder een aanvraag gedaan hebt voor dit dier dat toen afgewezen is..
Als ik jou was zou ik ook een hele brief erbij doen, waarbij je de gehele situatie uit legt,
zodat als ze niet genoeg aan je gegevens hebben ze op je brief terug kunnen vallen,
of als er iets raars ingevuld is ze uit je verhaal de waarheid kunnen halen!
Tevens kan je in je brief zetten dat je het formulier naar "kunnen" hebt ingevuld,
en je te weinig kennis hebt van alle regelingen en wetten om voor 100% zeker te kunnen zeggen dat het foutloos is!
Noem daarbij dus de vragen waar je een struikelblok hebt, en wat jou verhaal erbij is!
Denk dat er wel begrip voor is dan hoor!

ik hoop dat je hier iets mee kunt!