Veel pellets en zeker de "harries" bevatten geen conserveringsmiddelen en moet je dus dagelijks echt vers geven. Het is dus niet zo dat je ene grote bak neerzet en dat ze daar ene week mee kunnen doen.
Daarnaast moet je het overzetten van vogels van zaad op pellets ook niet onderschatten. Dit moet je goed controleren en de vogels tijdens het overzetten goed observeren. Zeker de grasjes kunnen hier stronteigenwijs in zijn en zou je eigenlijk elke dag moeten wegen om zeker te weten dat ze het eten en niet te veel gewicht verliezen.
Begrijp me nu asjeblieft niet verkeerd, maar ik denk dat jij nog veel te weinig over pellets weet om zomaar over te kunnen schakelen. Over gaan op pellets is niet iets wat je zomaar even doet. Je parkieten zijn zaad gewent en zullen het heus niet gelijk pikken als je ze ineens een pellet voorschoteld. Vat het niet op als kritiek maar als advies om eerst veel meer informatie over pellets te zoeken, ik heb helaas al te vaak gezien dat men de vogels over gaat zetten zonder te weten waar ze mee bezig zijn en de vogel overlijd omdat hij (voor zijn gevoel) geen eten krijgt.
De prijs van de "harries" zou zo ongeveer uit komen op 3 Euro per vogel per maand, als je de grotere verpakkingen koopt (die zijn voordeliger dan kleine zakjes)