Auteur Topic: Dagboek van gizmo en zazou  (gelezen 6007 keer)

kyra/destiny

• Gast
Dagboek van gizmo en zazou
« Gepost op: juli 04, 2008, 17:48:01 pm »
Nu Zazou er bij gekomen is heb ik wat vaker nieuws te vertellen dus open ik hier ook maar een dagboekje!

tot nu toe valt de komst van Zazou voor 100% mee!  Gizmo lijkt hem heel goed te aanvaarden.  Zelf hadden we verwacht dat Gizmo angstig zou zijn, boos, een week lang niet praten maar dat valt allemaal reuzegoed mee.

Volgens mij kunnen Zazou en Gizmo echt wel vriendjes worden. 

Vandaag heeft Zazou ontdekt dat zelf eten ook wel heel leuk en lekker kan zijn, druifjes zijn best lekker!  Ik denk dan ook dat we met Zazou veel minder problemen gaan hebben naar zelfstandigheid toe

Verder hebben Zazou en Gizmo samen op de speelboom gezeten, en ondanks het bij Zazou met nog enige evenwichtsproblemen gaat laat zij haar Caïque karakter al goed blijken en gaat op ontdekkingstocht.  Gizmo laat het gewoon toe gelukkig, gaat af en toe eens poolshoogte nemen wat dat gekke flapperding op zijn boom eigenlijk is.  We houden hem goed in de gaten, hij flitst totaal niet met zijn ogen maar is eerder nieuwsgierig en het zou geen grijze zijn als hij ook niet een beetje argwanend zou zijn  :)

De foto's van de eerste dagen staan nog in het vriendjestopic maar vanaf nu zal ik de foto's in het dagboekje plaatsen
De foto's en filmpjes van vandaag :

Gizmo en Zazou voor het eerst samen op de speelboom : Wat is dat voor een raar Flapperding?

Wat is de wereld groot vanaf hier

heb er ook een filmpje van gemaakt

en als je dan op de grond gaat wandelen kom je nog meer rare dieren tegen : kyra de hond bijvoorbeeld

En zoals een echte Caïque betaamt vind ik balletjes en speeltjes heel erg leuk, alleen was mijn baasje net te laat voor de foto

tijd voor een druifje

Je kan zien dat we allemaal supergenieten en de beestjes gelukkig ook!
wordt vervolgd........

kyra/destiny

• Gast
Re: Dagboek van gizmo en zazou
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2008, 11:35:48 am »
Hallo PLF'ers
Ik ben het, Gizmo!!!!
Ik wil even mijn nood klagen bij jullie
Zoals jullie al wel weten woont er sinds een weekje een groen/oranje mormeltje naast mij in een kooi!
Mij niet gelaten hoor, ik vind het best, alleen maakt dat geval wel heel erg veel lawaai met haar gezeur om eten.  Maar ik snap het ergens ook wel, het is immers nog een baby!
Gisteren hebben mijn baasjes de speelboom weer eens grondig geherorganiseerd!  Er is zelfs een nieuwe uitbreiding bijgekomen.  Ik zou geen echt grijsje zijn als ik dat niet eng zou vinden he!
Maar wat ik vandaag heb meegemaakt dat tart elke verbeelding!
Normaal krijg ik fruit op de boom en Zazou die krijgt eerst pap en dan fruit, zaadjes, harrissons en water in zijn kooi (veel meer kezuze dan ik overigens).  Vandaag zetten mijn baasjes dat kleine onding bij op de boom en raadt eens??  Ja hoor begon dat kleine ding toch niet van MIJN fruit te eten zeker?
En dat het smaakte zie je op deze foto's

Ik heb me nogal moeten uitsloven om dat groene mormel uit mijn bak te krijgen!  Ik heb het geprobeerd met bellen,

Ben af en toe gaan coqntroleren of die er nog zat

Maar niets hielp, dat kleintje is echt onverzadigbaar!!! Waar blijft die het steken???

Toen ik eindelijk meer lef kreeg hebben mijn baasjes dat ook nog gefilmd!
Maar daar zijn ze nog even mee bezig, ik ben zeker dat het hier strx nog wordt gepost

Zo dat ben ik even kwijt

Wordt vervolgd.....

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2008, 12:58:34 pm »
Zie je wel dat mijn baasjes het filmpje ook nog gingen plaatsen!

Zoals ik al zei heb ik al mijn moed moeten bij elkaar rapen om naar beneden te gaan zodat ik mijn bakje fruit kon opeisen!
Ik ben wel heeeeel voorzichtig geweest!  Ik weet zelf niet of het nu uit schrik was of omdat ik bang was hem pijn te doen, ik weet alleen dat mijn baasjes heel trots op mij waren en vanalle lieve kreetjes slaakten van : "ooooh lief!!!" "oooooooh" "schattig!!!!" en dat vind ik fijn!

Kijk zelf maar en geniet :

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2008, 23:51:41 pm »
hallo allemaal
Hier gizmo weer!
Ik wil (weeral) eens komen klagen bij jullie!
Vandaag waren mijn baasjes druk in de weer, saus maken, opruimen, .... Ik had al wel in het snuitje (bekje) dat er iets op til was....
Maar dat het zoooo erg zou zijn had ik niet verwacht!
Toen ik al bijna klaar was voor mijn zaadjes en mijn stokje (bedje) ging opeens de bel en wat denk je???
Stonden daar twee mensen voor de deur!  Nu die mensen vond ik geeneens erg maar wat ze bijhadden !!!!!
Ik heb jullie al verteld van dat groene monster dat mijn fruit kwam opeten he, wel deze mensen hadden ook zo eentje bij (en dan nog een formaat groter dan Zazou) en ook nog eentje dat wel een beetje op mezelf leek!
Mijn baasjes vertelden me dat het Stephanie en sjuul waren en dat de 'concurrenten' apolo en micah heten!
Dus ja ik dus maar weer dadelijk mijn bekje dicht en zachtjes gaan mokken ergens op het uiterste puntje van mijn speeltuin....
Mijn baasjes natuurlijk weer laaiend enthousiast fotos maken !!!!
en ja die fotos komen dan weer hier terrecht
ach het leven van grijze roodstaart gaat niet altijd over rozen zeg ik je......

apolo en zazou
apolo vond zazou duidelijk lief en wou hem lekker "verzorgen"

micah is echt een heel erg mooie grijze

gizmo vind het eng

Ik lust wel een druifje

lekker spelen op en met sjuul

Alle vier op de boom

apolo vond het niet eerlijk dat zazou pap kreeg en hij niet dus kreeg hij de restjes van de "soep van de dag"

Wordt weer maar eens vervolgd....

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2008, 22:25:47 pm »
hallo allemaal

Deze keer een verslagje van mij, Zazou
Ik ben een weekje alleen geweest met mijn baasje Annelies! Mijn andere baasjes vonden het hier namelijk veel te koud en zijn een weekje gaan opwarmen in de Provence!  Naar ik heb gehoord hebben ze het daar niet slecht gehad!
Ondertussen ben ik ook niet blijven stilstaan, ik ben lekker gegroeid, weeg ondertussen al meer dan 120gram en ben helemaal zelfstandig! Af en toe zeur ik 's avonds nog wel eens een beetje en dan krijg ik als troost een lekker papje van mijn baasjes, maar voor de rest eet ik alles wat in mijn buurt komt!
Ik zit nu al helemaal in de pluimen en heb ontdekt dat ik kan vliegen!! en dat test ik dan ook regelmatig uit! (ik heb mijn baasjes al wel vanalles horen fluisteren over "wieken" en "opletten" dus ik denk dat ik nog maar zo lang en zo hard mogelijk profiteer)
Ik ben een echt clowntje en heb ontdekt dat spelen heel leuk kan zijn!
als je dan ook nog een paar gekke baasjes hebt dan krijg je gekke resultaten
Als je de volgende foto's bekijkt lijkt het wel dat ik in turkije op vakantie ben geweest en ik een Fez op mijn hoofdje heb! 

Maar als ik er genoeg van heb schud ik eens met mijn hoofdje en zie je mijn ondeugende blik weer in zijn volle glorie

dit was het dan weer voor vandaag, ik kruip lekker onder de vleugel want het was weer een vermoeiende dag