Auteur Topic: catharina en forpus verschil  (gelezen 2343 keer)

mar77

• Gast
catharina en forpus verschil
« Gepost op: juli 12, 2008, 07:51:23 am »
hoi,
Hele tijd hier weggeweest. Maar wil weer op vogelorientatie-tocht.
Als ik dingen lees over forpus en catharina's, ben ik toch benieuwd naar het verschil van ze.
Wat ik b.v.  weet in een vogelvlucht:
forpus: dwergpapegaai dus klein,vliegt,schattig,speels,tam,vaak rustig stemgeluid
catharina: groot,klimmer,acrobaten,lastiger tam dan forpus.

Maar wat is het verschil als je ze in de huiskamer houdt ?
forpussen lijken me schattige/spelende/tamme vogels.
catharina's acrobaten waar je uren naar kan kijken. Veel meer geduld nodig om tam te maken.

PS: op zijn vroegst najaar 2009 wil ik wellicht 2vogels aanschaffen (woon alleen en werk fulltime) ben in fases lekker op orientatietocht.
Wat ik zoek? geen idee wil ik binnen 1jr ontdekt hebben dan is huis ook vogelvriendelijk geworden.
Waarom?vanaf najaar stabiel priveleven. Dan wil ik kijken hoeveel tijd ik voor vogel heb (okt tm feb vaak veel thuis maar als je andere helft van het jaar nauwelijks thuis bent is dat erg zielig voor supertam vogeltje). Dan kan ik beter denken aan b.v. voliere. En zover ik weet kan je ze t beste in het najaar aanschaffen.
Verder, worden het actieve kijkvogels of tamme vogel. Wil ik hard of zachtstemgeluidvogel. En welk vogelformaat. Kortom genoeg om over na te denken.
Ik wacht liever veel te lang :-[ dan de fout maken met implus aanschaf. Immers moeten vogels&ik&buren gelukkig zijn als ze in mijn huiskamer staan (oftewel vogelvriendelijk) en geen burenoverlast immers woon in appartement.

Alvast bedankt!

groetjes, mar
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2008, 08:01:47 am door mar77 »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: catharina en forpus verschil
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2008, 13:49:58 pm »
Edit 180sonic: topic verhuisd van Gedrag en Verzorging naar Al het overige!

Asura

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2008, 18:14:56 pm »
Volgens mij slopen (knagen) forpussen veel meer dan catharina's, dus dat is ook wel iets om rekening mee te houden ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2008, 23:26:05 pm »
hoi mar ,

blij je weer te zien
mijn 2 forpusjes hoor je bijna niet en wat het slopen betreft , zelfs nog niet de takjes wat in de kooi steken/hangen

groetjes vivke