hey ronald
welkom terug jongen!
zoals ik met maria ook al een keer besproken heb als het echt niet gaat wil ik het wel een tijdje proberen...
Kunnen jullie even tot rust komen en gaan wij kijken hoe tjikie het hier doet....maar die keus blijft bij jullie maar die optie geld nog steeds.
Hou je madam echt strak aan het lijntje geef nooit toe dat hebben de edel dames echt nodig...
Zoals je wel weet heeeft caro hetzelfde gedaan en soms heeft ze nog wel een terug val hoor maar het gaat echt enorm goed.
Wat bij ons veel helpt/hielp is
Eerst 3 keer schreeuwen dan appart in de gang in een kleiner kooitje 7 min
na een tijdje ging het 3 keer schreeuw en dan was madam stil 10 min dan weer 3 keer schreeuw dit hebben we simpel aangepakt door na 2 keer schreeuwen haar al appart te gaan zetten zo hebben we dit gedaan tot 1 keer maja 1 keer schreeuwen mag ze van mij meestal reageerd ze zeg daarna al 'pas op he'
Ze doen het echt om aandacht dus geef die niet juist het tegen overgestelde.
Ook wat er helpt is als ze schreeuwen juist je partner of een ander object erg veel aandacht te geven. Knuffel byvoorbeeld als ze schreeuwt Maria eens flink over dreven.
Of ga met een kussen spelen gooi het in de lucht en geef het kussen "aandacht"
Hou er wel rekening mee dat een edel vrij veel aandacht nodig hebben dus geef ze die ook, door trainingen en vaste tijden.
dit helpt enorm en je vogel zal als je dit erin houd je er ook aan herrineren
Caro weet vaste tijd dat ze aandacht krijgt zodra ze die gehad heeft is ze de hele avond poes lief geef ik die niet zal ze me er luid aan herrineren.
Zelf denk ik dat bij elkaar zetten weinig nut heeft of misschien nog wel erger word. Je edel was toen ze jong was alles voor je toen kocht je een grijze bij en moest je aandacht gaan verdelen ik denk ook meer dat ze qt meer als concurentie ziet als een speel genootje.
En Jarno niet om je aan te vallen of zo maar jij hebt een edel man geloof me die zijn een stuk makkelijker als een edel vrouw dat is een wereld van verschil.
Nou ronald hoop dat je er wat aan hebt en als je denkt dat ik je kan helpen maria heeft nog steeds mn msn.
Sterkte